frontera 2.2dti
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 srp 2010, 19:26
frontera 2.2dti
ahoj frontíci, klouže mi spojka na 2.2dti-99, jde to seřídit,nebo je to na novou lamelu? díky za radu
- Reklama
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 srp 2010, 19:26
Re: frontera 2.2dti
je to 99, klouže už na 1, ani se s tím nedá rozjet
Re: frontera 2.2dti
tam už bude asi hydraulický ložisko
takže výměna
takže výměna
Opel Astra coupe bertone 2,2 16V
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
Re: frontera 2.2dti
spojka je ovládaná hydraulicky. pokud máš správně seřízený chod ovládací páky tak bohužel nezbývá než vyměnit lamelu. tak jak to popisuješ bych to viděl na komplet spojkovou sadu. pozor při výměně je nutné dodržet utahovací moment a pořadí utahování šroubů přítlačného kotouče.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 srp 2010, 19:26
Re: frontera 2.2dti
taky si myslím,že to je na celou sadu, v úterý bych to měl mít hotový, jen se rozhodnout jestli LUK, bebo VALEO ale asi to je jedno. díky za rady dám vědět jak to dopadne ale je to docela ranec
Re: frontera 2.2dti
Děláš dobře, že měníš celou sadu a z toho tvého výběru je to opravu obojí OK
Opel Zafira A 2003 2,2DTI (92Kw)
Re: frontera 2.2dti
zdravím, jsem tu nový a navážu na téma, mám ten samý problém, spojka KO. Koupil jsem před časem nepojízdnou Fronteru B rok 99, motor isuzu 2,2 dti právě kvůli spojce.
Už rozebral a teď stojím před problémem. Lamela zcela spálená,zamaštěná, prolíná simering na klice. Plochy přitlačáku a setrváku zcela hladké, bez poškození. Setrvačník je však takový jako dvojitý, neumím to správně pojmenovat.
Třecí plocha setrváku je vůči vnějšku s ozubením mírně pohyblivá. na každou stranu při troše síly asi o 1 cm.Pohyblivý vnitřek však smérem ven ze setrvačníku se nepohybuje vůbec, nemá vůli. Co jsem si však všimnul, že vnitřek setrvačníku se otáčí na stranu proti záběru kliky měkce, jakoby pružně, ale obráceně na stranu kam se klika točí a zabírá proti vnějšku setrváku už tato pružnost chybí a spíše na konci pohybu jde natvrdo. Lamela je bez pružinek, pouze plechový kotouč.
Celá sada je darda. Dostalo se mi rady, buďto položit novou stejnou lamelu, nebo použít lamelu odpruženou. Nemám s tímto žádné zkušenosti, jak se nadále bude spojka chovat a zda-li je bezpodmíněčně nutné setrvačník opravdu měnit?
Už rozebral a teď stojím před problémem. Lamela zcela spálená,zamaštěná, prolíná simering na klice. Plochy přitlačáku a setrváku zcela hladké, bez poškození. Setrvačník je však takový jako dvojitý, neumím to správně pojmenovat.
Třecí plocha setrváku je vůči vnějšku s ozubením mírně pohyblivá. na každou stranu při troše síly asi o 1 cm.Pohyblivý vnitřek však smérem ven ze setrvačníku se nepohybuje vůbec, nemá vůli. Co jsem si však všimnul, že vnitřek setrvačníku se otáčí na stranu proti záběru kliky měkce, jakoby pružně, ale obráceně na stranu kam se klika točí a zabírá proti vnějšku setrváku už tato pružnost chybí a spíše na konci pohybu jde natvrdo. Lamela je bez pružinek, pouze plechový kotouč.
Celá sada je darda. Dostalo se mi rady, buďto položit novou stejnou lamelu, nebo použít lamelu odpruženou. Nemám s tímto žádné zkušenosti, jak se nadále bude spojka chovat a zda-li je bezpodmíněčně nutné setrvačník opravdu měnit?
Re: frontera 2.2dti
Je to dvouhmotový setrvačník a proto je k němu lamela bez pružin. Jinak počítej s tím, že při případné výměně setrvačníku sáhneš poměrně hluboko do kapsy...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: frontera 2.2dti
dnes jsme sháněli lamelu a mechanik, co tyto spojky běžné dělá konstatoval, že setrvák ve stavu, který jsme mu přinesli je ještě ve velmi dobré kondici a doporučil rozhodně namontovat zpět a položit novou lamelu a to odpruženou, protože pevná stejně není k mání.
simering na kliku objednán též, stojí 700,- kč, za lamelu bude asi 4000,-. Takže až díly dovezou, jde se o víkendu na věc. Poreferuji, jak to dopadlo.
simering vyměněn, položena nová lamela LUK a spojka dobře nevystavuje a nejde při běžícím motoru z klidu zařadit rychlost bez odporu a zpatečka nejde téměř vůbec. Za jízdy normálně řadí. Spojka neprokluzuje. Chod pedálu zdá se normální. Vyzkoušeno několikrát za sebou mírné prokluzování spojky přišlápnutím pedálu. Jakoby byla lamela příliš silná, má tloušťku 8,4 mm.
Převodovka znovu venku, lamela jeví známky záběru pouze asi 1,5 až 2 cm po vnějším obvodu. Podložen přítlačák o 1,5 mm a znovu vše nazpět. Spojka vystavuje o mnoho lépe, lze normálně řadit, ale chod pedálu se změnil a jde více ztuha, tak trochu nepříjemně.
Na vině bude nejspíše nová lamela, domnívám se, že bude křivá a hází, proto asi ten záběr pouze po vnějším obvodu.
Zkusíme pojezdit a uvidíme, jak se bude spojka nadále chovat. Vyndavání převodovky již máme dobře nacvičeno.
Má někdo nějaké podobné zkušenosti s chováním spojky?
simering na kliku objednán též, stojí 700,- kč, za lamelu bude asi 4000,-. Takže až díly dovezou, jde se o víkendu na věc. Poreferuji, jak to dopadlo.
simering vyměněn, položena nová lamela LUK a spojka dobře nevystavuje a nejde při běžícím motoru z klidu zařadit rychlost bez odporu a zpatečka nejde téměř vůbec. Za jízdy normálně řadí. Spojka neprokluzuje. Chod pedálu zdá se normální. Vyzkoušeno několikrát za sebou mírné prokluzování spojky přišlápnutím pedálu. Jakoby byla lamela příliš silná, má tloušťku 8,4 mm.
Převodovka znovu venku, lamela jeví známky záběru pouze asi 1,5 až 2 cm po vnějším obvodu. Podložen přítlačák o 1,5 mm a znovu vše nazpět. Spojka vystavuje o mnoho lépe, lze normálně řadit, ale chod pedálu se změnil a jde více ztuha, tak trochu nepříjemně.
Na vině bude nejspíše nová lamela, domnívám se, že bude křivá a hází, proto asi ten záběr pouze po vnějším obvodu.
Zkusíme pojezdit a uvidíme, jak se bude spojka nadále chovat. Vyndavání převodovky již máme dobře nacvičeno.
Má někdo nějaké podobné zkušenosti s chováním spojky?