Ahoj lidičky, koupili jsme Oplíka Combo, r.v. 2005, motůrek 1.3 CDTi, motor má označení nějak 13DT ale ještě je nějaké písmenko před tým. Chceme vyměnit olej a olejový filtr, tak Vás prosím poraďte v níže uvedených otázkách.
1) Jaký olej zvolit s tím, že se bude jezdit "hodně" (min. 10 000 km) v zimě a poté se auto bude používat i v létě - se stejným olejem. Nejde mi tak ani o výdrž, do té se vejdeme s dvojročním intervalem pomalu u každého lepšího oleje, ale o to, aby byl vhodný na zimních podmínek Vysočiny.
2) Jaké označení má olejový filtr pro tento motor a typ auta.
Díky za odpovědi. Můžete přidávat klidně i odkazy na konkrétní oleje a filtry apod. Popř. stačí napsat název oleje, zkusím si ho najít. Díky, díky, díky.
Lukáš
OPEL Combo 1.3 CDTi
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
filtr koukni do kelly a podle auta a typu motoru najdeš filtr, nejlepší je, když je více druhů, mít filtr vyndaný pro porovnání s fotkou
a olej bych dal plnou syntetiku 5w30 interval tuším 20000km
a olej bych dal plnou syntetiku 5w30 interval tuším 20000km
Opel Astra coupe bertone 2,2 16V
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
Ahoj lidičky, mám na Vás další prosbu.
U výše zmiňovaného auta zaměstnanci hlásili problém, že auto občas teplé nechce chytnout. Například jedou 100 km, zastaví na benzínce, nastartují a auto zase hned chcípne a musí chvíli čekat. Ale je to příležitostně, například jednou za týden. Nechali jsme auto napíchnout na diagnostiku v OPEL a na nic nepřišli. Navíc u auta svítí při zapnutém klíčku a zhaslém motoru kontrolka elektroniky motoru, imobilizéru apod. (tj. autíčko a přes něj klíč). Po nastartování ihned kontrolka zhasne. Při dnešní optické kontrole jsem přišel na to, že v motorovém prostoru se nachází pravděpodobně vypadlá zásuvka. Přikládám foto a prosím o rozpoznání, o jakou zásuvku se jedná a kam patří zapojit . Popř. prosím o rady, jak vyřešit problém se startováním teplého motoru. Motor má krásný chod a startuje bez problému i v -20 stupních. Auto je servisováno a má najeto 225 tis. km.
Fotografie:
(na první a druhé fotce ukazuji, odkud svazek této zásuvky vede)
Díky moc, Lukáš.
U výše zmiňovaného auta zaměstnanci hlásili problém, že auto občas teplé nechce chytnout. Například jedou 100 km, zastaví na benzínce, nastartují a auto zase hned chcípne a musí chvíli čekat. Ale je to příležitostně, například jednou za týden. Nechali jsme auto napíchnout na diagnostiku v OPEL a na nic nepřišli. Navíc u auta svítí při zapnutém klíčku a zhaslém motoru kontrolka elektroniky motoru, imobilizéru apod. (tj. autíčko a přes něj klíč). Po nastartování ihned kontrolka zhasne. Při dnešní optické kontrole jsem přišel na to, že v motorovém prostoru se nachází pravděpodobně vypadlá zásuvka. Přikládám foto a prosím o rozpoznání, o jakou zásuvku se jedná a kam patří zapojit . Popř. prosím o rady, jak vyřešit problém se startováním teplého motoru. Motor má krásný chod a startuje bez problému i v -20 stupních. Auto je servisováno a má najeto 225 tis. km.
Fotografie:
(na první a druhé fotce ukazuji, odkud svazek této zásuvky vede)
Díky moc, Lukáš.
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
Nyní aktuální problémek. Oplík se ZBLÁZNIL! Má najeto 235 tkm a najednou potvůrka nechce moc startovat za teplého motoru. Se studeným na brnknutí, ale s teplým motorem třeba sotva co chytne, hned zhasne. Startér třeba točí a motor ne a ne naskočit. Další jeho nemoc je, že při JÍZDĚ (při zastaveném autě ne) a vyřazení na N si najednou přidá otáčky na cca. 1000 a zase hned ubere.
Byl napíchnutej i servismana (neorigo) na diagnostice a motor šlape jako hodiny, EGR ventil se "prý" také nezdá v nepořádku.
Nevíme si rady, poradí někdo? Díky.
Byl napíchnutej i servismana (neorigo) na diagnostice a motor šlape jako hodiny, EGR ventil se "prý" také nezdá v nepořádku.
Nevíme si rady, poradí někdo? Díky.
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
to že kdyz někam dojízdíš na neutral tak si auto vyrovnava otačky motoru pak zastavíš a otačky spadnou normalně na volnoběch ale uz si nepamatuju proč u me astřice to děla taky.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
Tak vypadá, že to byl EGR ventil. Po odpojení konektoru jede jako z praku a všechny poruchy se odstranili. Tak ho zaslepím a bude.
Re: OPEL Combo 1.3 CDTi
Mal som rovnaky problem, ze za tepla nie a nie nastartovat, ale za studena bez problemov. Taktiez diagnostika nehlasila zavadu. Nakoniec sa to vyriesilo vymenou baterie. Teraz auto startuje na brnk.