Martty a Kadett(i)
Moderátor: Moderátoři
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Martty a Kadett(i)
1. Kadett - cabrio s motem C16NZ - prodáno v červnu 2010
2. Kadett - 5dv. hatchback s motorem C16NZ - v listopadu 2008 rozebráno na díly
3. Kadett - GSI, 3dv. hatchback s motorem C20NE - v červnu 2009 rozebráno na díly
4. Kadett - GSI, cabrio - ten už se mnou umře
5. Kadett - GSI 16V 5dv. - zase auto na díly - v září 2010 rozebráno
6. Kadett - carbrio s motorem C16NZ - wintercar
Kompletní paměti dopsány....
Poprvé jsem se s Kadettem osobně setkal v říjnu 2007, kdy si jeden můj kamarád koupil cabrio. Auto nebylo úplně v ideálním stavu a na první pohled bylo vidět, že je bouraný a prasácky opravený levý zadní blatník a střecha už volala po výměně. Kamarád s Kadettem najezdil pár kilometrů, po nějaké se mu potkal motor a Kadett měl před sebou skoro svou smrt. Byl odtlačen na okraj parkoviště, hodila se přes něj plachta a začal chátrat. Asi po půl roce odstavení mi bylo jasné, že kamarád už auto dohromady nedá a tak jsem ho přemluvil k prodeji. Nakonec prodej proběhl víceméně za symbolickou cenu. V červnu 2008 už Kadett parkoval u mě v garáži. V první řadě bylo potřeba auto zprovoznit. Jedna návštěva Autokelly, víkend v garáži a motor zase zavrčel. Poté následovala údržba motoru v podobě palce rozdělovače, kabelů, svíček, filtrů a oleje. Až potom co byl motor v kondici jsem si uvědomil, že bych si mohl zkontrolovat typ motoru v autě a v techničáku. Následovalo nemilé překvapení - v autě byl motor C14NZ a v techničáku C16NZ. I přes problém s typem motoru jsem na auto nezanevřel a v sprnu 2008 jsem mu koupil jinou střechu. Sice nebyla nová ani kvalitně ušitá, přesto byla o mnoho lepší než původní. Dále přišla na řadu kontrola brzd a výměna brzdové kapaliny. Pomalu se začal blížit podzim a pořád nebyl vyřešen problém s motorem. Naštěstí se začátkem listopadu objevil v inzerci Kadett s požadovaným motorem na náhradní díly za slušnou cenu. Slovo dalo slovo a doma byl další Kadett. Tentokrát se jednalo o 5tidveřového hatchbacka s vyšisovaným flekatým lakem a děravou podlahou, ale celkem zachovalým interiérem a schopným motorem. Tenhle Kadett se u mě ohřál asi 14 dní, poté posloužil jako dárce orgánů a odešel do automobilového nebe. Bohužel v tu dobu jsem neměl moc času a tlačil mě konec roku s ním nový zákon o "ekovýpalném" při přihlášení vozu. Proto byla mechanická výměnu motoru svěřena do rukou odborníků a 14.12.2008 se auto táhlo na laně s nezapojeným motorem na evidenční kontrolu. Naštěstí už bylo všechno v pořádku a já se mohl pokusit o dohlášení Kadetta na své jméno. 3x jsem vstával ráno v 6 hodin a šel si stoupnout do fronty před registr vozidel. Vyplatilo se - 29.12.2008 bylo auto konečně dohlášeno na mé jméno. Nové SPZ jsem obratem nechal uložené v depozitu s tím, že do jara na auto nesáhnu.
Samozřejmě už po měsíci mi to nedalo a začal jsem rozebírat interiér a tahat ven původní kabeléž od C14NZ. Po dvou víkendech strávených v promrzlé garáži bylo hotovo a motor konečně zavrčel. Toho času, asi březen 2009, jsem v inzerátech objevil Kadett GSi s mrtvým čerpadlem na náhradní díly. Jelikož jsem zrovna měl potřebu koupit nějaké auto, tak jsme pro něho s kamarádem zajeli a následně uskladnili u kamaráda v garáži (díky Pavle). Pomalu se začalo zlepšovat počasí, tak jsem sjednal pojištění a vyzvedl z depozitu značky od cabria. První cesta byla z garáže-skladu do garáže-dílny, kde nakonec auto zůstalo až do podzimu. Po převozu do dílny proběhla údržba nově namontovaného motoru. Zase se měnily svíčky, kabely, olej, filtry a vyměnilo se i těsnění pod vanou. Po první jarní projížďce pro radost jsem zjistil, že se mi o oleji dělá emulze a tlakuje se mi nádobka chladící kapaliny. Na nic jsem nečekal, zajel jsem do Autokelly pro těsnění pod hlavu a o víkend se vyměnilo. Když už byla hlava dole, tak se tam šoupla druhá, co se válela v garáži. To už začínaly prázdniny a auto bylo konečně po technické stránce v pořádku. Protože kamarád co u něho bylo uskladněné GSi potřeboval místo v garáži, tak jsem byl nucen to nějak vyřešit. To znamená jedině, zvrakoval jsem dalšího Kadetta. Plechařina šla do šrotu, zajímavé a fukční díly se prodaly. Jak to tak bývá, o prázdniny jsem neměl pořádně co dělat, tak jsem se pustil do úpravy výbavy v cabriu. Sehnal jsem elektrické stahování oken, elektrická zrcátka, centrál, alarm a do kufru samozřejmě subwoofer . Když už to bylo to rozebrané GSi, tak jsem namontoval do svého cabria i Check Control. Příště bych už do dodatečné montáže Checku asi nešel, trvalo to skoro týden, než jsem zprovoznil všechny kontrolky. Po výbavě došlo na opravu zadního nabouraného blatníku. Po opravě kutilem, to bylo v takovém stavu, že se musela část vyřezat a nahradit novým plechem. Prázdniny se nám chýlily ke konci s nimi i STK kabrioletu. Upřímně jsem čekal, že napoprvé mě vyhodí, ale opak byl pravdou. Pouze 2 klasické lehké závady - vůle v zavěšení kol a stav výfukového potrubí. V polovině září jsem začal chodit na VŠ, což znamenalo částečné přestěhování do Prahy a konec každodenního mazlení s autem. Pro rok 2009 by to bylo asi všechno, začátkem listopadu jsem uložil SPZ do depozitu a auto zazimoval.
Přes zimu roku 2009/2010 jsem na auto opravdu nešáhl a jen se na něj občas zajel podívat do garáže-skladiště, jak se mu daří. V lednu mi zavolal kamarád s tím, že prodává svého Kadetta GSi cabrio jestli ho náhodou nebudu chtít. Po pár dnech přemýšlení jsme se na GSi zajeli podívat a domů jsme už dojeli dvěma auty. Auto bylo v krásném původním stavu, najetými 140 tisíci a nenapadené kutilem, což byl hlavní důvod, proč jsem si ho vzal. Po bližším ohledání na rampě jsem sice našel nějaká zkorodovaná místa, ale nic co by se nedalo celkem jednoduše opravit. První věc co jsem pro nové auto udělal byla montáž palubního počítače, který se náhodou sehnal za přijatelnou cenu. Během jara jsem opravil pár drobností a měl jsem v plánu na autě máknout po skončení zkouškového období. Poslední zkoušku jsem udělal někdy v polovině června. Asi týden na to, co mi zač Asi týden na to, co mi začaly prázdniny jsem prodal mého prvního Kadetta (zelené cabrio). Koncem června jsem zajel pro nové prahy s tím, že po Relax Meetingu v Pardubicích se začne dělat. Nakonec jsem na Relax ani nejel a měl jsem v plánu auto dodělat do Opel srazu pořádaného členy z tuningfora. Bohužel začátkem července jsem nějak na auto neměl náladu a moc mě nebavilo něco dělat. Když už jsem konečně dostal chuť se do něčeho pustit, zbývalo do srazu zhruba 14 dní. To znamená, že jsem zase nic udělal a slíbil si, že po srazu už určitě začnu. Nakonec se sraz zrušil a já se zase do auta nepustil – bylo potřeba udělat novou střechu u nás na baráku a v půlce srpna mě čekal tábor. Začátkem srpna mě jeden kamarád (kubi z TF) přemluvil, abych koupil další auto na díly. Mým pátým Kadettem se stalo GSI 16V v 5dv. karoserii. Ač auto jezdilo moc pěkně, byla na něm špatně vyvařená podlaha a nešla seštelovat geometrie – zase se bude vrakovat.
Aktuální Kadett:
Rok výroby: 1988
Motor: C20NE, 85 kW
Najeto: 140 000 km
Celkový stav: interiér a střecha krásně zachovalé, motor v dobrém stavu, na karoserii je potřeba trochu práce
Auto jsem koupil hlavně z důvodu zachovalosti originálního stavu (nechtěl jsem nic v čem se někdo hrabal nebo to někdo tu(n/z)il). Každopádně plány jsou veliké, ale vše se bude týkat jen doplnění výbavy na co možná nejvyšší úroveň a uvedení auto do top stavu. Přece jen je to už skoro veterán.
Den po koupi (únor 2010)
2. Kadett - 5dv. hatchback s motorem C16NZ - v listopadu 2008 rozebráno na díly
3. Kadett - GSI, 3dv. hatchback s motorem C20NE - v červnu 2009 rozebráno na díly
4. Kadett - GSI, cabrio - ten už se mnou umře
5. Kadett - GSI 16V 5dv. - zase auto na díly - v září 2010 rozebráno
6. Kadett - carbrio s motorem C16NZ - wintercar
Kompletní paměti dopsány....
Poprvé jsem se s Kadettem osobně setkal v říjnu 2007, kdy si jeden můj kamarád koupil cabrio. Auto nebylo úplně v ideálním stavu a na první pohled bylo vidět, že je bouraný a prasácky opravený levý zadní blatník a střecha už volala po výměně. Kamarád s Kadettem najezdil pár kilometrů, po nějaké se mu potkal motor a Kadett měl před sebou skoro svou smrt. Byl odtlačen na okraj parkoviště, hodila se přes něj plachta a začal chátrat. Asi po půl roce odstavení mi bylo jasné, že kamarád už auto dohromady nedá a tak jsem ho přemluvil k prodeji. Nakonec prodej proběhl víceméně za symbolickou cenu. V červnu 2008 už Kadett parkoval u mě v garáži. V první řadě bylo potřeba auto zprovoznit. Jedna návštěva Autokelly, víkend v garáži a motor zase zavrčel. Poté následovala údržba motoru v podobě palce rozdělovače, kabelů, svíček, filtrů a oleje. Až potom co byl motor v kondici jsem si uvědomil, že bych si mohl zkontrolovat typ motoru v autě a v techničáku. Následovalo nemilé překvapení - v autě byl motor C14NZ a v techničáku C16NZ. I přes problém s typem motoru jsem na auto nezanevřel a v sprnu 2008 jsem mu koupil jinou střechu. Sice nebyla nová ani kvalitně ušitá, přesto byla o mnoho lepší než původní. Dále přišla na řadu kontrola brzd a výměna brzdové kapaliny. Pomalu se začal blížit podzim a pořád nebyl vyřešen problém s motorem. Naštěstí se začátkem listopadu objevil v inzerci Kadett s požadovaným motorem na náhradní díly za slušnou cenu. Slovo dalo slovo a doma byl další Kadett. Tentokrát se jednalo o 5tidveřového hatchbacka s vyšisovaným flekatým lakem a děravou podlahou, ale celkem zachovalým interiérem a schopným motorem. Tenhle Kadett se u mě ohřál asi 14 dní, poté posloužil jako dárce orgánů a odešel do automobilového nebe. Bohužel v tu dobu jsem neměl moc času a tlačil mě konec roku s ním nový zákon o "ekovýpalném" při přihlášení vozu. Proto byla mechanická výměnu motoru svěřena do rukou odborníků a 14.12.2008 se auto táhlo na laně s nezapojeným motorem na evidenční kontrolu. Naštěstí už bylo všechno v pořádku a já se mohl pokusit o dohlášení Kadetta na své jméno. 3x jsem vstával ráno v 6 hodin a šel si stoupnout do fronty před registr vozidel. Vyplatilo se - 29.12.2008 bylo auto konečně dohlášeno na mé jméno. Nové SPZ jsem obratem nechal uložené v depozitu s tím, že do jara na auto nesáhnu.
Samozřejmě už po měsíci mi to nedalo a začal jsem rozebírat interiér a tahat ven původní kabeléž od C14NZ. Po dvou víkendech strávených v promrzlé garáži bylo hotovo a motor konečně zavrčel. Toho času, asi březen 2009, jsem v inzerátech objevil Kadett GSi s mrtvým čerpadlem na náhradní díly. Jelikož jsem zrovna měl potřebu koupit nějaké auto, tak jsme pro něho s kamarádem zajeli a následně uskladnili u kamaráda v garáži (díky Pavle). Pomalu se začalo zlepšovat počasí, tak jsem sjednal pojištění a vyzvedl z depozitu značky od cabria. První cesta byla z garáže-skladu do garáže-dílny, kde nakonec auto zůstalo až do podzimu. Po převozu do dílny proběhla údržba nově namontovaného motoru. Zase se měnily svíčky, kabely, olej, filtry a vyměnilo se i těsnění pod vanou. Po první jarní projížďce pro radost jsem zjistil, že se mi o oleji dělá emulze a tlakuje se mi nádobka chladící kapaliny. Na nic jsem nečekal, zajel jsem do Autokelly pro těsnění pod hlavu a o víkend se vyměnilo. Když už byla hlava dole, tak se tam šoupla druhá, co se válela v garáži. To už začínaly prázdniny a auto bylo konečně po technické stránce v pořádku. Protože kamarád co u něho bylo uskladněné GSi potřeboval místo v garáži, tak jsem byl nucen to nějak vyřešit. To znamená jedině, zvrakoval jsem dalšího Kadetta. Plechařina šla do šrotu, zajímavé a fukční díly se prodaly. Jak to tak bývá, o prázdniny jsem neměl pořádně co dělat, tak jsem se pustil do úpravy výbavy v cabriu. Sehnal jsem elektrické stahování oken, elektrická zrcátka, centrál, alarm a do kufru samozřejmě subwoofer . Když už to bylo to rozebrané GSi, tak jsem namontoval do svého cabria i Check Control. Příště bych už do dodatečné montáže Checku asi nešel, trvalo to skoro týden, než jsem zprovoznil všechny kontrolky. Po výbavě došlo na opravu zadního nabouraného blatníku. Po opravě kutilem, to bylo v takovém stavu, že se musela část vyřezat a nahradit novým plechem. Prázdniny se nám chýlily ke konci s nimi i STK kabrioletu. Upřímně jsem čekal, že napoprvé mě vyhodí, ale opak byl pravdou. Pouze 2 klasické lehké závady - vůle v zavěšení kol a stav výfukového potrubí. V polovině září jsem začal chodit na VŠ, což znamenalo částečné přestěhování do Prahy a konec každodenního mazlení s autem. Pro rok 2009 by to bylo asi všechno, začátkem listopadu jsem uložil SPZ do depozitu a auto zazimoval.
Přes zimu roku 2009/2010 jsem na auto opravdu nešáhl a jen se na něj občas zajel podívat do garáže-skladiště, jak se mu daří. V lednu mi zavolal kamarád s tím, že prodává svého Kadetta GSi cabrio jestli ho náhodou nebudu chtít. Po pár dnech přemýšlení jsme se na GSi zajeli podívat a domů jsme už dojeli dvěma auty. Auto bylo v krásném původním stavu, najetými 140 tisíci a nenapadené kutilem, což byl hlavní důvod, proč jsem si ho vzal. Po bližším ohledání na rampě jsem sice našel nějaká zkorodovaná místa, ale nic co by se nedalo celkem jednoduše opravit. První věc co jsem pro nové auto udělal byla montáž palubního počítače, který se náhodou sehnal za přijatelnou cenu. Během jara jsem opravil pár drobností a měl jsem v plánu na autě máknout po skončení zkouškového období. Poslední zkoušku jsem udělal někdy v polovině června. Asi týden na to, co mi zač Asi týden na to, co mi začaly prázdniny jsem prodal mého prvního Kadetta (zelené cabrio). Koncem června jsem zajel pro nové prahy s tím, že po Relax Meetingu v Pardubicích se začne dělat. Nakonec jsem na Relax ani nejel a měl jsem v plánu auto dodělat do Opel srazu pořádaného členy z tuningfora. Bohužel začátkem července jsem nějak na auto neměl náladu a moc mě nebavilo něco dělat. Když už jsem konečně dostal chuť se do něčeho pustit, zbývalo do srazu zhruba 14 dní. To znamená, že jsem zase nic udělal a slíbil si, že po srazu už určitě začnu. Nakonec se sraz zrušil a já se zase do auta nepustil – bylo potřeba udělat novou střechu u nás na baráku a v půlce srpna mě čekal tábor. Začátkem srpna mě jeden kamarád (kubi z TF) přemluvil, abych koupil další auto na díly. Mým pátým Kadettem se stalo GSI 16V v 5dv. karoserii. Ač auto jezdilo moc pěkně, byla na něm špatně vyvařená podlaha a nešla seštelovat geometrie – zase se bude vrakovat.
Aktuální Kadett:
Rok výroby: 1988
Motor: C20NE, 85 kW
Najeto: 140 000 km
Celkový stav: interiér a střecha krásně zachovalé, motor v dobrém stavu, na karoserii je potřeba trochu práce
Auto jsem koupil hlavně z důvodu zachovalosti originálního stavu (nechtěl jsem nic v čem se někdo hrabal nebo to někdo tu(n/z)il). Každopádně plány jsou veliké, ale vše se bude týkat jen doplnění výbavy na co možná nejvyšší úroveň a uvedení auto do top stavu. Přece jen je to už skoro veterán.
Den po koupi (únor 2010)
Naposledy upravil(a) m.artty dne 25 říj 2010, 19:05, celkem upraveno 3 x.
- Reklama
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Dlouho jsem nekupoval žádné auto, takže dneska jsem si dovezl Kadetta GSI 16V. Půjde ovšem na díly, protože by se nevyplatilo ho zachraňovat..... začínám přemýšlet o swapu do cabria
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Fotka z dnešního výletu....
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Dlouho jsem nekupoval žádné nové auto, takže Opel Kadett 1,6i cabrio.... na zimu a pak se uvidí co dál. Jinak auto má elektrickou střechu a elektrická okna, bylo skoro za pusu a dveře na opravu mám už dlouho v garáži....
- Přílohy
-
- PA020323.JPG (128.14 KiB) Zobrazeno 11564 x
-
- PA020324.JPG (120.38 KiB) Zobrazeno 11564 x
-
- PA020326.JPG (130.09 KiB) Zobrazeno 11564 x
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
ještě
- Přílohy
-
- PA020327.JPG (129.83 KiB) Zobrazeno 11564 x
-
- PA020328.JPG (116.68 KiB) Zobrazeno 11564 x
- Kuba
- Příspěvky: 584
- Registrován: 15 led 2009, 20:12
- Bydliště: Havířov, Ostrava, Opava, Rýmařov a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Pěkný, pěkný, jen tak dál
Opel Astra F Caravan 1,6 8V 75kW (1994) alias Suzy + Opel Corsa B 1,0 12V 40kW (1999) alias Létající koberec
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Děkuju. Jinak bílé už má vyměněné dveře a skoro doopravený ten bok Jen to ale dělané jen tak narychlo
- Kuba
- Příspěvky: 584
- Registrován: 15 led 2009, 20:12
- Bydliště: Havířov, Ostrava, Opava, Rýmařov a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Není zač. Tak to joo. Je vidět, že Tě to baví Taky jsem původně přemýšlel o cabriu, ale nakonec mám kombík
Opel Astra F Caravan 1,6 8V 75kW (1994) alias Suzy + Opel Corsa B 1,0 12V 40kW (1999) alias Létající koberec
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martty a Kadett(i)
Jak šel čas.... všechno bylo/je moje
- Přílohy
-
- 01.JPG (107.93 KiB) Zobrazeno 11468 x
-
- 02.JPG (115.29 KiB) Zobrazeno 11468 x
-
- 03.jpg (217.05 KiB) Zobrazeno 11468 x