Tak neříkám že ne, já taky nejsem automechanik, ale jelikož jsem to řešil taky a mechanika přímo od Opela sebou tahal pokaždý, tak jsem už taky pár věcí pochytil. Ty investice jsou právě daný u těch levnějších aut jejich cenou samotnou. Bazarníci či prodávající když to auto nechá za 20 Palackejch, tak se prostě s dalšíma třeba 20tis. počítá i do dalších investic.cover72 píše: A říkáš tedy, že se slušná Omega (resp. co vydrží pár let bez větší investice) nedá sehnat do cca. 40 000? Provozní náplně, brzdy a řemen jsou jasné, s těmi počítám do ceny a právě proto jsem chtěl okolo těch 30k. Ale tedy dost mě překvapilo, že by pak měly rychle následovat opravy prakticky celé dynamické soustavy
No řekni třeba sám, když budeš chtít prodat auto, budeš do něj cpát prachy a měnit rozvody, olej, náplně, filtry...vyčistíš, desinfikuješ a necháš naplnit klimu, zkontroluješ a popřípadě vyměníš ložiska, obložení, manžety, tlumiče, vejfuk, lanovody, vypláchneš brzdovou soustavu a dáš novou kapalinu, doleješ ostřikovače, dáš nový stěrače atd...? To ti cenu auta tak zvýší, že i když do inzerátu napíšeš, že jsi měnil spousty dílů, tak to prostě dneska nebude nikoho zajímat a když do toho započítáš ještě práci, tak je auto neprodejný.
Na to se každej dneska vybodne (samozřejmě existují vyjímky).
Známej dělal prodejce v jednom nejmenovaném, ale velkém autobazaru a tam k autům do servisek běžně vkládali faktury za spotřební věci, které si z různých servisů obstarali, protože zákazníci je v servisech nepožadovali...A tak co s nima
U Omeg mi říkal mechoš, že je dobrý zvednou zadek auta. Pak zkusit zaviklat zadníma kolama, kvůli ložiskům. Podívat se na to zevnitř, jestli není nahozenej vnitřek od roztrhnutý manžety. Mrknout a zacloumat stabilizátorama, podívat se jaká je vůle na silentblokách. Zkontrolovat uložení kardanu a kloubu. Podívat se na stav manžet. Zatočit a poslechnout. V diffu nesmí nic mlátit, když zatočíš jedním kolem, tak se bude to druhý kolo točit opačným směrem, nebo bude stát a bude se ti točit kardan. Musíš to zkoušet na neutrál a samo bez ručky. Za jízdy nesmí nic hučet. Jakmile hučí, tak jsou v pytli buď ložiska a nebo je něco s diffem - nadměrný opotřebení, vůle, ložiska... A taky tam může chybět olej. Jestli budeš kupovat MV6, tak ta má differenciál se zvýšenou svorností, ten by něměl při zvednutým zadku rachotit vůbec, jinak jsou vysypaný lamely a měli by se kola točit stejným směrem, pokud s jedním zatočíš...
Druhá strana mince je ta, že se toho zase nesmíme až tak bát. Od 10-15 let starýho auta se prostě nedají čekat zázraky. Můžeš auto nechat zkontrolovat pěti mechanikama, může bejt ve stavu 150%. Stejně Ti nikdo nemůže zaručit, že když si ho povezeš domů, tak že Ti zrovna cestou nepraskne nějaká hadička, neodejde klimakompresor, nespálíš motorek na stěračích, neposere se centrál, neodlítne od auta před Tebou kamínek a neudělá Ti na skle pavouka a nebo třeba jen nepíchneš kolo...To by si pak člověk nemohl koupit nic. S náhodama a opravama je nutno a dobrý počítat dopředu, pak z toho není člověk tak vyplesknutej...
No snad jsem to dobře a správně přetlumočil, co jsem se dozvěděl. Když tak mě někdo opravte...