Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Moderátor: Moderátoři
Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Ahoj, dnes jsem uplnou nahodou zjistil, ze mam vypadle tahlo virivych klapek, proste tam volne lezi. Samozrejme jsem hned zacal na webu hledat informace, nasel jsem jich dost, kolik to stoji, ze se ma menit i s moturkem atd. atd.... ALE! Muj dotaz je - a to jsem se uplne nedovedel - cemu to vlastne vadi? Chapu, ze tam vzduch neproudi idealne, to beru. Z technickeho hlediska to preci nemuze napachat zadnou skodu, ne (pokud se tedy neuvolni)? Kdyz jsem sahal na ty "cepy" do kterych je tahlo nacvakle, tak zadnou vuli nahoru a dolu nemaji, a vsechny se uplne volne otaceji (krome te 3. kde je moturek). Zkusim to nasadit a uvidime... Ale zpet k dotazu - dokaze mi nekdo vysvetlit, k jake skode muze dojit, kdyz s tim budu jezdit dale? Vubec nevim, jak dlouho s tim takhle jezdim, zadna chybova kontrolka nesviti, na diagnostice take zadna chyba (byl jsem zrovna vcera), auto jezdi super... Diky.
- Reklama
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
muze se ti někdy za čas rozsvěcovat chyba. jinak co vim tak to tam je pro víření vzduchu/palivo. pro lepší vzníceni mozna by ti mohl malinko opadnout vykon. neznatelně jinak se asi nic nezkazí kdyz to nebude funkčí si myslim.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Myslim si naprosto presne to same. Jde mi jen o to, zda nemuze dojit k nejake fatalni skode, ze bych nedojel... Vim, ze treba u BMW se muze stat utrzeni techto klapek a jejich nasani - pak je skoda skutecne fatalni...Fritol píše:muze se ti někdy za čas rozsvěcovat chyba. jinak co vim tak to tam je pro víření vzduchu/palivo. pro lepší vzníceni mozna by ti mohl malinko opadnout vykon. neznatelně jinak se asi nic nezkazí kdyz to nebude funkčí si myslim.
Ale zde mi prijde, ze to muze skutecne zpusobit pouze nevyuziti plneho vykonu auta (coz nepocituji).
- novotnypepa
- Příspěvky: 84
- Registrován: 31 led 2010, 10:55
- Bydliště: PARDUBICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Já jsem na tom úplně stejně, jinak ty klapky musejí být volné hlavně ta na které je motorek, jak se kousne, auto jde do nouzového režimu a je vystaráno. U mě je pouze rozdíl na akceleraci plynu, sešlápnu-prodleva asi 1-2 vteřiny-zátah. Pokud je to ve vyšších otáčkách tak vše v pohodě.
Toto prodávají Poláci na allegru za 980zl tj. asi 6500kč. http://www.bm-serwis.pl Tak o tom přemýšlím jestli to nevyužít.
Tady je něco málo teorie. Je to převedené z PDF. Možná to tu někde je, už si nepamatuji odkud to mám staženo.
Toto prodávají Poláci na allegru za 980zl tj. asi 6500kč. http://www.bm-serwis.pl Tak o tom přemýšlím jestli to nevyužít.
Kód: Vybrat vše
http://rapidshare.com/files/442368526/virive_klapky.doc
Tady je něco málo teorie. Je to převedené z PDF. Možná to tu někde je, už si nepamatuji odkud to mám staženo.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Trochu to tady oživim.
Najezdil jsem se svým autem asi 80000km bez táhla vířivých klapek.Problém jsem neměl žádnej.Ale mezi tim jsem se občas pokoušel táhlo nasadit.Všemožně jsem to bastlil,dokonce to i nějakej čas chodilo.Ale po jistej době se unavil motorek ovládající klapky.Všechny už neutáh a motor padal do nouzovýho režimu,tak jsem musel táhlo sundat a začal jsem se postupně připravovat na výměnu.
Jezdit se spadlým táhlem možný určitě je,ale je tam riziko ucpání DPF.Na německým fóru jsem vyčet,že při dlouhej ustálenej jízdě v nižších otáčkách je riziko ucpání DPF hodně vysoký.V nízkých otáčkách má bejt klapka zavřená,aby bylo docíleno co nejlepšího víření vzduchu ve válci.Pokud je klapka otevřená,hrozí při nízkým víření nedokonalý spalování a tim způsobená nadměrná kouřivost(tvorba sazí),což může při dalších nepříznivých vlivech způsobit ucpání DPF.Ovšem nemůžu to potvrdit,sám jsem najel s vypadlým táhlem desetitisíce km bez problémů.Ale zase je pravda,že toho ustálenou jízdou v nízkých otáčkách v našem kopcovitým kraji moc nenajezdim a po dálnici moc nejezdim a když už,tak se moc neloudam.
Po nějakým čase se mi povedlo celkem výhodně sehnat potřebný díly a v polovině ledna jsem se do výměny sání pustil.
No řeknu vám,práce to byla nehezká.Nedivim se servisům,že si za to nechají slušně zaplatit.Ruce se mi hojily 14 dní To je tak,když se motor nastrojí ve fabrice vedle auta a pak ho tam šoupnou a je jim jedno,jak se na tom pak bude něco opravovat.No nejspíš si asi mysleli,že to nikdy nebude potřeba,že jo Při výměně je nutno demontovat hromadu věcí,včetně naftovýho čerpadla,což mimojiný obnáší i rozebrání rozvodů,ale to se mi podařilo celkem pěkně obejít.Dá se to prej udělat i tak,že se ze sání sundá zadní víko a pak se prej nemusí čerpadlo vyndavat.Ale to se mi nechtělo,navíc by se nemuselo povést sání perfektně utěsnit,tak jsem radši čerpadlo vyndal.Vyndání motorku ovládajícího klapky je taky docela pěkná lahůdka,hlavně jeden šroub držáku odlučovače oleje je tam fakt inteligentně vymyšlenej,na...t do rukou tomu,kdo to takhle vymyslel.Teď,když to mam hotový,tak se mi to tak těžký nezdá,ale předtim jsem z toho měl trochu obavy.
Po výměně a najetí asi 2000km musim říct,že rozdíl v projevu motoru určitě je,i když nijak zásadní.Řek bych,že asi tak o polovinu se zkrátila doba zpoždění reakce motoru na plynovej pedál,motor má mnohem větší sílu v nízkých otáčkách a největší zátah motoru přichází asi tak o 200 ot/min dřív než před výměnou.Na druhou stranu se mi zdá,že auto trošku víc žere,ale to zatim nemůžu říct jistě.
Ještě pár fotek z výměny:
Najezdil jsem se svým autem asi 80000km bez táhla vířivých klapek.Problém jsem neměl žádnej.Ale mezi tim jsem se občas pokoušel táhlo nasadit.Všemožně jsem to bastlil,dokonce to i nějakej čas chodilo.Ale po jistej době se unavil motorek ovládající klapky.Všechny už neutáh a motor padal do nouzovýho režimu,tak jsem musel táhlo sundat a začal jsem se postupně připravovat na výměnu.
Jezdit se spadlým táhlem možný určitě je,ale je tam riziko ucpání DPF.Na německým fóru jsem vyčet,že při dlouhej ustálenej jízdě v nižších otáčkách je riziko ucpání DPF hodně vysoký.V nízkých otáčkách má bejt klapka zavřená,aby bylo docíleno co nejlepšího víření vzduchu ve válci.Pokud je klapka otevřená,hrozí při nízkým víření nedokonalý spalování a tim způsobená nadměrná kouřivost(tvorba sazí),což může při dalších nepříznivých vlivech způsobit ucpání DPF.Ovšem nemůžu to potvrdit,sám jsem najel s vypadlým táhlem desetitisíce km bez problémů.Ale zase je pravda,že toho ustálenou jízdou v nízkých otáčkách v našem kopcovitým kraji moc nenajezdim a po dálnici moc nejezdim a když už,tak se moc neloudam.
Po nějakým čase se mi povedlo celkem výhodně sehnat potřebný díly a v polovině ledna jsem se do výměny sání pustil.
No řeknu vám,práce to byla nehezká.Nedivim se servisům,že si za to nechají slušně zaplatit.Ruce se mi hojily 14 dní To je tak,když se motor nastrojí ve fabrice vedle auta a pak ho tam šoupnou a je jim jedno,jak se na tom pak bude něco opravovat.No nejspíš si asi mysleli,že to nikdy nebude potřeba,že jo Při výměně je nutno demontovat hromadu věcí,včetně naftovýho čerpadla,což mimojiný obnáší i rozebrání rozvodů,ale to se mi podařilo celkem pěkně obejít.Dá se to prej udělat i tak,že se ze sání sundá zadní víko a pak se prej nemusí čerpadlo vyndavat.Ale to se mi nechtělo,navíc by se nemuselo povést sání perfektně utěsnit,tak jsem radši čerpadlo vyndal.Vyndání motorku ovládajícího klapky je taky docela pěkná lahůdka,hlavně jeden šroub držáku odlučovače oleje je tam fakt inteligentně vymyšlenej,na...t do rukou tomu,kdo to takhle vymyslel.Teď,když to mam hotový,tak se mi to tak těžký nezdá,ale předtim jsem z toho měl trochu obavy.
Po výměně a najetí asi 2000km musim říct,že rozdíl v projevu motoru určitě je,i když nijak zásadní.Řek bych,že asi tak o polovinu se zkrátila doba zpoždění reakce motoru na plynovej pedál,motor má mnohem větší sílu v nízkých otáčkách a největší zátah motoru přichází asi tak o 200 ot/min dřív než před výměnou.Na druhou stranu se mi zdá,že auto trošku víc žere,ale to zatim nemůžu říct jistě.
Ještě pár fotek z výměny:
Naposledy upravil(a) lubaan dne 17 úno 2011, 21:50, celkem upraveno 1 x.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Tak to jsi fakt machr, že jsi se do toho sám pustil. Gratuliji k úspěšné výměně!
Plánuješ něco dělat s tím starým sáním? Také se mi v garáži jedno špatné válí, nechal jsem si ho ze srandy, říkal jsem si, že časem bude vhodná doba třeba na repas.
Plánuješ něco dělat s tím starým sáním? Také se mi v garáži jedno špatné válí, nechal jsem si ho ze srandy, říkal jsem si, že časem bude vhodná doba třeba na repas.
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Neplánuju s tim nic,zatim se mi to válí v garáži a asi to skončí ve šrotu.Ale na E-bay jsem jednou viděl sání,ze kterýho byly klapky vykuchaný a díry po nich zavařený,chtěl za to 100€,dokonce to někdo koupil.No taky možnost.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Také přidám poznatek
Jezdil jsem poměrně dlouho bez potuchy o nějakém táhle. Když jsem na tuhle záležitost narazil, tak jsem se schválně podíval, a pro jistotu tam táhlo ani nebylo. Čili třetí klapka otáčená servem, ostatní volně. Zkoušel jsem něco vyrobit, ale nemělo to nikdy dlouhého trvání, navíc konstrukční vada není jen v těch domečcích na ovládací tyčce, ale i v pouzdrech samotných klapek, která jsou netěsná a zanáší se bordelem. Drobet jsem postudoval jak se věci mají a zvolil následující úvahu: Motor potřebuje nasávat vzduch - a to tak že hodně vzduchu. (schválně někdy zkuste jen cvičně rukou zkusit na volnoběh sání před filtrem - a to není roztočené turbo ) Takže jsem zvolil metodu jedna klapka řízená servem a ostatní natvrdo spojeny táhlem v poloze otevřeno.
Asi je pravda, že s origo sáním má motor lepší odezvu na plyn a klapky nějak zahlazují turbodíru... ale z logiky věci mi vychází, že volné (otevřené) sání nemůže být na škodu. Co vy na tuhle "sedláckou" úvahu?
Kouřivost - snad ano
Lepší mix v nízkých otáčkách - ano
Ale myslím že na funkci to nemá zásadnější vliv.
DPF - nevím.
Mám technický list přímo na tuto probematiku (v AJ), mohu zaslat na vyžádání (nejde sem uložit)
Jezdil jsem poměrně dlouho bez potuchy o nějakém táhle. Když jsem na tuhle záležitost narazil, tak jsem se schválně podíval, a pro jistotu tam táhlo ani nebylo. Čili třetí klapka otáčená servem, ostatní volně. Zkoušel jsem něco vyrobit, ale nemělo to nikdy dlouhého trvání, navíc konstrukční vada není jen v těch domečcích na ovládací tyčce, ale i v pouzdrech samotných klapek, která jsou netěsná a zanáší se bordelem. Drobet jsem postudoval jak se věci mají a zvolil následující úvahu: Motor potřebuje nasávat vzduch - a to tak že hodně vzduchu. (schválně někdy zkuste jen cvičně rukou zkusit na volnoběh sání před filtrem - a to není roztočené turbo ) Takže jsem zvolil metodu jedna klapka řízená servem a ostatní natvrdo spojeny táhlem v poloze otevřeno.
Asi je pravda, že s origo sáním má motor lepší odezvu na plyn a klapky nějak zahlazují turbodíru... ale z logiky věci mi vychází, že volné (otevřené) sání nemůže být na škodu. Co vy na tuhle "sedláckou" úvahu?
Kouřivost - snad ano
Lepší mix v nízkých otáčkách - ano
Ale myslím že na funkci to nemá zásadnější vliv.
DPF - nevím.
Mám technický list přímo na tuto probematiku (v AJ), mohu zaslat na vyžádání (nejde sem uložit)
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08 bře 2011, 00:30
Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW
Zdravim, tak klapky sani mam nadherne repasovane od polaku. Vymenil mi to za cca 5h. Nemusel vubec zhazovat celej blok jak ma luban. proste zafixoval cerpadlo a tudiz i rozvody zustaly na jednom miste jenom rozebrat a dostat se k tomu bloku klapek snai bylo docela mazec... jinak vse zde http://moje.auto.cz/kocour-easy/opel-vectra.html