Stránka 2 z 7

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 02 dub 2021, 06:46
od Sandal
UseThe4s píše: 30 bře 2021, 21:04 Bílá je přesně, co jsem od začátku chtěl.
Biela na tento model pasuje neskutočne ... sused má tiež bielu a vidím v reále, ako to ladí.
Tá biela dáva vyniknúť všetkým tvarom. Podľa mňa niektoré tmavé farby a čierna obvzlášť zabíjajú línie ... ale zas to neplatí pre každý model.

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 02 dub 2021, 10:42
od UseThe4s
Sandal píše: 02 dub 2021, 06:46
UseThe4s píše: 30 bře 2021, 21:04 Bílá je přesně, co jsem od začátku chtěl.
Biela na tento model pasuje neskutočne ... sused má tiež bielu a vidím v reále, ako to ladí.
Tá biela dáva vyniknúť všetkým tvarom. Podľa mňa niektoré tmavé farby a čierna obvzlášť zabíjajú línie ... ale zas to neplatí pre každý model.
Přesně, jsem z tý barvy absolutně nadšenej! A další věc, která se mi na bílý barvě líbí je, jak krásně kontrastuje s barevnými prvky na tom autě - jmenovitě s červenými zadními světly a červenými brzdiči (který samozřejmě plánuju přelakovat :D).

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 02 dub 2021, 18:16
od Sandal
Je to proste mazel.
V stredu som vyviezol auto na väčšie parkovisko, kde som dezinfikoval interiér ozónom a čistil som niečo na kasni ... pristavil sa taký štyridsiatnik (prišiel na Insignii) a pýtal sa ako som spokojný s Oplíkom. Tak sme pokecali a on konštatoval, že pre neho je auto spotrebák, tak mu hovorím, u mńa bolo auto vždy srdcovka ... nikdy som nič nezanedbal v servise či údržbe, dokonca aj keď som mal služobné auto, venoval som sa mu nadštandardne. Čo mám kolegov so služobnými autami, nemôžem sa na to ani pozerať, ako ich ničia a devastujú a ešte majú z toho pasiu. Nepochopím to.

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 02 dub 2021, 19:57
od UseThe4s
Taky už jsem se setkal s lidma, který berou auto jako spotřebák. Jako "najedu na tom tolik a tolik, bude mě to stát tolik a tolik, přesně po x letech to odepíšu, odškrtnu si kolonku ve svý tabulce, koupim něco dalšího a tak dále...". Absolutní kalkul bez jakýkoliv špetky emoce. Rozumim tomu, že jsou lidi, který takhle přemejšlej. Auto pro ně neni ničim odlišný např. od toustovače. Srdcovku pro ně v jejich životě tvoří nejpíš něco jinýho (pokud vůbec nějakou maj). Já mám ale radost, že právě taková věc, jako je auto, je mojí srdcovkou (jednou z mnoha). Přináši mi totiž radost každej den. Když do ní sedám, když jí startuju, poslouchám motor jak přede, cejtim její kontakt se silnicí, hraju si s ní přes plyn, brzdu a volant, když se o ní starám, když jí meju, když tankuju - každá z techto činností je pro mě nemalým každodenním zdrojem a radosti a štěstí... :D.

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 03 dub 2021, 08:22
od R@dek
Já takovou osobu co bere auto jako spotřebák mám doma. Moje žena! Nyní už půl roku jezdí s naší Astrou ona a auto trpí, ona je prostě prase a bordelář. Katastrofa. Nevím jak jí přimět alespoň uvnitř udržovat pořádek. Mám teď služební a starám se o něj jako o vlastní, možná i lépe.

Přeji ti, aby jsi měl stále ten pocit a radost, já to mám podobně, a aby ti auto nedopadlo jako naše Astra v rukou ženy. :-(

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 03 dub 2021, 08:47
od UseThe4s
R@dek píše: 03 dub 2021, 08:22 Přeji ti, aby jsi měl stále ten pocit a radost, já to mám podobně, a aby ti auto nedopadlo jako naše Astra v rukou ženy. :-(
Děkuju ti! Tenhle osud u nás naštěstí nehrozí :D.

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 04 dub 2021, 19:15
od tomax
Jen zopakuju, co rikali jini. Paradni volba a barva tomu mooooc slusi. Ja mel bilou na Jcku rad :D
biturbo-J.jpg

Re: Konečně... Astra J GTC, 1.6 Turbo, SRi

Napsal: 04 dub 2021, 20:13
od UseThe4s
tomax píše: 04 dub 2021, 19:15 Jen zopakuju, co rikali jini. Paradni volba a barva tomu mooooc slusi. Ja mel bilou na Jcku rad :D
Díky moc! Přesně tohle jsem měl vyhlídnuto původně, ale řízením osudu ze Sports Toureru bylo GTC... :D

Astra J GTC, 1.6 Turbo, Sport - základní info a výbava

Napsal: 26 kvě 2021, 07:46
od UseThe4s
lidi tu často zmiňují seznamy výbavy svých mazlíků. taky jsem byl zvědav co všechno mojí Bílé ve fabrice nadělili, tak jsem se s VINkem obrátil přímo na Opel ČR, kde mi prakticky obratem zaslali do e-mailu detailní rodný list:

Verze: ASTRA GTC SPORT 1.6 Turbo (132kW/180k) / M6
Motor: A16LET
Modelový rok: 2012A
Datum první registrace: 27.6. 2014 (Dánsko)
Barva: BILA SUMMIT(PASTELOVA) (GAZ)
Varianta výbavy: SPORT
Varianta interiéru: LACE JET BLACK (TADB)
Pneumatiky: 245/40 R20
Kola: 20 x 8.5, GSI

Příplatková výbava:
(A8Z) Prémiová sada pro přední světla (AFL+)
- automatické seřízení světlometů
- vysokotlaké ostřikovače světlometů
- automatická dálková světla
- adaptivní xenonové světlomety
(SRO) Sada Comfort pro zadní sedadla - loketní opěrka vzadu s úložným prostorem - průchozím
(SRY) Ergonomická přední sedadla
- sedadlo řidiče a spolujezdce nastavitelné v 6-ti směrech
- sedák řidiče a spolujezdce s možností manuálního prodloužení
- nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce
- aktivní opěrky hlavy předních sedadel (nastavitelné ve 4směrech)
- předepínače bezpečnostních pásů vpředu
(TSQ) Optická a osvětlovací sada 1
- dešťový senzor
- vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
- automatické přepínání světel s detekcí tunelu
(AKo) Zatmavená boční a zadní skla
(DWF) Elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
(UGE) Zadní světla LED
(6U) Víceúrovňový nastavitelný zavazadlový prostor - "falešná" podlaha
(CJ2) Dvouzónová automatická klimatizace vč. elektronického ovládání
(DBU) Posuvná loketní opěrka vpředu s přihrádkou v přední konzole
(J71) Elektrická parkovací brzda
- vč. posuvné loketní opěrky vpředu s přihrádkou v přední konzoli
- doplňkovým osvětlením okolo řadící páky
(KA1) Vyhřívaná přední sedadla
(U68) Palubní počítač vč kontrolního systému
(US3) Anténa se žraločí ploutví na střeše
(UCW) Rádio 900 NAVI EUROPE (8 GB SD card s mapovými podklady celé Evropy)
- hlasové ovládání
- kniha jízd
- barevný informační displej 7"
- systém 7 reproduktorů premium
- anténa ve tvaru ploutve na střeše
- konektor Aux (LINE IN)
- USB port
(UPH) Univerzální hands-free sada
- s Bluetooth připojením mobilního telefonu (seznam hovorů, telefonní seznam, vyřizování hovoru, ovládání z volantu, hlasové ovládání)
- s grafickým/barevným infodisplejem vč. tempomatu
- ovládání rádia na volantu
- bodových čtecích lampiček vzadu s osvětlenými vypínači
- sluneční clony s osvětlenými zrcátky)
(AHS) Aktivní opěrka hlavy předních sedadel
(CE4) Vysokotlaké ostřikovače světlometů
(T3U) Přední mlhová světla
(UD5) Parkovací senzory vpředu a vzadu
(RQA) Ráfky z lehkých slitin 20 x 8.5, GSI

Navíc pro výbavu Sport:
Sportovní volant potažený kůží
Vnější chromované lišty okolo bočních oken

Repase turba

Napsal: 26 kvě 2021, 08:15
od UseThe4s
tak a je to tady - první dny růžových brýlí s Bílou končí a zpět do tvrdé reality :).před pár týdny jsem chtěl začít zkoušet, co vlastně ten motor 1.6 turbo umí, avšak ejhle... při intenzivnější akceleraci do kopce motor začal vynechávat. při klidné jízdě naprosto vpořádku. vzal jsem tedy Bílou ke známému na diagnostiku, která načetla následující:

ENGINE CONTROL MODULE, P0172, 00, FUEL TRIM SYSTEM RICH

přeloženo do češtiny - příliš bohatá směs. po delším bádání a měření se ukázalo, že turbo dává cca poloviční tlak než by dávat mělo. turbo šlo ven, přímo do rukou "foukacích" expertů z Turbiny.cz. ukázalo se, že turbo je kompletně v háji a při repasi, která následovala, bylo vyměněno téměř vše. z původního turba zůstal jen obal a sací koleno. oprava včetně demontáže a montáže vyšla na 15.000 Kč. stal se však malý zázrak a s finančním přispěním skvělého pana Horňáka, který auto kontroloval a následně v době karantény dovezl i německého autorizovaného prodejce Opel, od kterého jsem auto kupoval, mě tato oprava naštestí nestála téměř nic.

bylo to sice drama, bezprostředně po dovozu auta zjistit, že máte zadřené turbo, a to i přesto, že při detailní kontrole a intenzivní testovací jízdě bylo vše vpořádku. ale jak se říká "konec dobrý, všechno dobré" :D.

nejlepší na celém příběhu je fakt, že cukání motoru, kvůli kterému jsem celou "turbo" akci spustil vůbec nebylo vadným turbem :lol:. pokračovalo totiž i po jeho repasi. vyměnil jsem ale svíčky, které v tu chvíli měly najeto už 50.000 km a problém byl vyřešen.