Stránka 2 z 2
Re: Je motor Z18XER šmejd, nebo spolehlivější než CDTI?
Napsal: 13 pro 2021, 21:05
od milosh
Já mám Z18XE, najeto na něm už 150t km bez jediného problému, kdybys měl dotazy napiš. Hodně toho najdeš i na astra h webu
https://www.opel-astra-h.cz/
Re: Je motor Z18XER šmejd, nebo spolehlivější než CDTI?
Napsal: 14 pro 2021, 08:30
od StanC
Miloši motor Z18XE (92Kw) je jeden z nejpovedenějších a na údržbu jednoduchých motorů, díky absenci AGR a ještě mají hydroštely (hydraulické vymezování ventilové vůle). Bohužel u novějších motorů se zvyšováním max otáček, bylo nutné omezit setrvačné hmoty v motoru a tak bylo zavedeno již mechanické vymezování ventilové vůle kalibrovanýma podložkama (hrníčkama), kdy je nutné při při seřízení ventilové vůle a výměny kalibrovaných podložek (hrníčků) po cca 150tkm sundat vačkové hřídele. Viz odkaz popisu podložek v odkazu na straně 13. Dále na stranách 23 - 30 je podrobně popsáno variabilní časování motoru a na straně 40 pak popis závad.
https://docplayer.cz/104941174-Ventilov ... ozeni.html
Re: Je motor Z18XER šmejd, nebo spolehlivější než CDTI?
Napsal: 15 pro 2021, 12:47
od pan_Mýval
Aha, tak proto! Díky za vysvětlení.
Jak si na tom stojí Z18XER s životností - natočí běžně také 400 tisíc až půl milionu km i více, jako podobné starší motory od BMW (M43 apod.), nebo je spíše jako Škodovácké benziny které jsou po 300tkm už za zenitem?
Má někdo odhad, kolik stojí uvést Z18XER do tip top stavu - tzn. vymezit ventilové vůle a vyměnit preventivně co je potřeba na VVT?
A když cílím na celkový nájezd 400-500tkm (to auto prostě musí s poctivou údržbou vydržet "doživotí" jako Ameriky na Kubě, dokud se EU nezhroutí a nezačnou se znovu vyrábět auta jaká chci já a nikoli jaká chtějí byrokraté)...
Udržím s menšími náklady a hlavně menším rizikem neopravitelné závady funkční Z18XER, nebo CDTI 88kW?
Předpokládám že dostupnost ND bude podobná, těch Z18XER se do Opelů asi nasekalo jako cviček, ne?
Re: Je motor Z18XER šmejd, nebo spolehlivější než CDTI?
Napsal: 16 pro 2021, 16:20
od StanC
pan_Mýval píše: ↑15 pro 2021, 12:47 Má někdo odhad, kolik stojí uvést Z18XER do tip top stavu - tzn. vymezit ventilové vůle a vyměnit preventivně co je potřeba na VVT? Předpokládám že dostupnost ND bude podobná, těch Z18XER se do Opelů asi nasekalo jako cviček, ne?
Motory A18XER se dávaly také do novějších Zafira B jako A18XEL (výkon softwrově snížen na 88kW) a Astra J,tak bude vyrobeno dost.
Přbližné orientační ceny dílů originálních/alfamarket (druhovýroba), záleží co vše se pak bude měnit.
Rozvodové kola sání 8500/3000 kč
Rzvodové kolo výfuk 8500/3000 kč
Těsnění (simering) vačková hřídel 1 kus 230/70 kč
Rozvodový řemen sada s napínací kladkou 5700/3000 kč
Těsnění pod víko ventilů 1250/300 kč
Zdvihátka ventilů (kalibrované hrníčky) 1 kus 550/350-250 kč
Přestavovací ventil (solenoid) vačkových hřídelů 1 kus 6400/1000-3000 dle výrobce
Těsnění dříků ventilů, pokud propouští olej 1 kus 195/50 kč