mám za to, že vysoké otáčky u 1.6T manual sú z dôvodu, aby vodič mal pocit z 200k aj pri 130kmh. A to je pri otáčkach vyšších ako 3000, v nízkych otáčkach by to motor nedal a zrejme by si majitelia, ktorí kúpili práve kvôli 200k sťažovali.
2L benzín má 400Nm, takže tam otáčky 1800 u AT8 aa 130kmh sú v pohode, to sme tu už prebrali. Nemôžeš porovanávať "normálny" benzín 2.0T a downsizing. 200k u 1.6T je cítiť, ale samozrejme vyvážené práve vysokými otáčkami. Apropo, keď teraz porovnám mojich najazdených 190t s týmto benzínom a s naftami ktoré som jazdil predtým, tak tento motor má vlastne natočené už ca 250 tisíc km -> o 50% vyššie otáčky na diaľnici a každé predbiehanie na trojke 4÷6t ot.
chcel som si priplatiť adaptívny režim kvôli lenivej prevodovke, ale u benzínu sa to v roku 2018 nedalo - country tourer má 4x4 tak tam to je vždy.
sedačky mám síce čierne JET (kožu nemusím) ale mám AGR "plus" t.j. pamäť pre dvoch užívateľov, ktorá sa dá nastaviť tak, že použitím "svojho kľúča" sa nastaví sedačka, zrkadlá a infotainment automaticky keď auto rozozná kľúč. Sedačka má masáž, všetky nastavenia elektricky a dofukovanie bočníc čo je niečo o čom u VW snáď ani nepočuli. (vyskúšal som pri výbere nového auta všetky typy sedadiel u škody a VW - štandard, VW AGR, športové, kožené a všetky sú úplne rovnaké. AGR nazývajú výsuvné podsedáky, bedrová opierka asi bola na všetkých piatich autách pokazená alebo proste nefunguje)
Matrixy majú naozaj dosť slabú intenzitu aj oproti Hyundaju, určitě oproti O4 (to som si vyskúšal minulý mesiac) a o BMW ani nehovorím. Je to škoda, pretože inak tieňovanie protiidúcich áut a osvetlenie krajníc, hlavne ľavej krajnice keď predbiehaš je výborné.
Audio mám BOSE - no, nehrá to zle, ale prémiové audio som si predstavoval inak. Basy v kufri sú fajn keď to vyžhavíš. Bohužiaľ u Opla BOSE znaamená, že nemôžeš mať rezervu, len opravnú sadu. U Škody a VW je to naopak - chceš lepšie audio, musíš rezervu v ktorej je uložený subwoofer. Ale akože prémiové audio u škodovky nefunguje vôbec - Canton dáva množstvo nastavení - u Opla len výšky, stredy, basy - ale subwoofer u škody nepočuť ani trochu.
Mutlimedia Pro má dosť problémov. Od nova fungoval celkom OK, posledný pol rok často navigácia zamrzne - to je opruz. Potom trebárs prestane hrať rádio ak je na displeji zobrazené niečo iné. Musíš prepnúť na zobrazenie rádia, pretože keď zvolíš navi alebo telefon tak rádio reštartuje. Mám pocit že dôvodom je používanie android auto - pred dvomi týždňami som urobil total reset a vypol AA a na miestach, kde to predtým vždy mrzlo - napr. Brno križovatka D1/D2 tak navi fungovala.
Teraz som znova použil AA a je to zase v keli.
Samotná NAVI inak má veľa dobrých funkcií ktoré človek potrebuje, TMC funguje aj na Slovensku (to málo ktoré auto, pretože používame TMC v2.5) pri pripojení na hot spot doprava funguje z internetu a sú tam všetky on-line zápchy, opravy atď aj v ČR, kde TMC je bieda.
Mapy sa aktualizujú automaticky zadarmo do roku 2030.
je tu niekoľko dobrých nastavení a vychytávok - ako automatické zapínanie vyhrievania sedačiek podľa obsadenia sedadla, automatický ohrev zadného okna a pod.
odhlučňovaciu sadu nemám - predajca ma odhovoril, takže nemôžem posúdiť.
rovnako nemám premietanie údajov na čelné sklo head-up
mám elektronickú palubovku - ale používam len nastavenie s digitálnym ukazateľom rýchlosti, dva elektronické budíky mi nejako nevyhovujú.
Dobre je, že sa dá nastaviť zobrazenie parametrov, ktoré inak človek nemá - napríklad teplota oleja alebo napätie palubnej siete, ktoré ak s ním človek vie varuje pred zničením baterky "inteligentným" nabíjaním. Životnosť batérie je bohužiaľ žalostná, u mňa to bolo ca 60tkm kým som nezačal sledovať nabíjanie. U teploty oleja človek dobre vidí, že síce benzín sa naoko zohreje veľmi rýchlo, ale olej a teda celý motor sa ohrieva presne rovnako rýchlo ako nafta.
automatický tempomat sa dá samozrejme vypnúť, ale pri daždi otravné alarmy sú zobrazované aj pri vypnutom tempomate. Spomenul som si čo bol ten druhý alarm - oznam, že núdzové brzdenie nie je k dispozícii.
automatický tempomat som najviac používal v jazde v hmle - pretože radar samozrejme vidí aj to, čo nevidí oko
súhlasím že v kolone to môže byť fajn, ale kolonam sa vždy vyhýbam, bohužiaľ dažďu sa nedá a to je otrava.
neviem či 1.5 má filter pevných častíc. U 1.6 ho mám, problém s ním nebol okrem toho že zrejme znateľne zvyšuje spotrebu benzínu. Opel vypaľuje dávkovaním paliva, nie horúcim vzduchom. Takže keď človek jazdí rýchlejšie filter vypaľuje non-stop.
Benzín používam obyčajný 95, pár krát som skúsil 98 a 100 ale rozdiel som nevidel. Raz začas použijem plechovku VIF -občas sa objaví taký plechový zvláštny zvuk a po VIFe to zmizne.
Tak želám šťastnú ruku.