Stránka 2 z 2

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 04 kvě 2022, 09:59
od mfilip
Insignie urcite bude mit naseptavac, ze mas zaradit nizsi nebo vyssi stupen.
A divil bych se, kdyby naseptaval, ze se ma podradit. V mem pripade Insigina A naseptava podrazeni az nekde pod 1500
1700-1800 se mi nezda na kick down malo, v podstate bezne z techto otacek na V,VI sttupen zrychluju.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 04 kvě 2022, 13:52
od David V.
S Leonem 125kw jsem na 5 běžně zrychloval od 90 výše, nicméně Insig. je to jiné auto a hlavně motor. Našeptávač tam je a mám za to, že již při 90 na 5st nehlásí potřebu podřadit. Bohužel bude problém asi jinde, a snad to bude nějaká blbost a ne autorizákem uváděná výměna spojkový sady.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 05 kvě 2022, 18:53
od Sunman
ja by som si zase vsadil na tú spojku.
nedráždi ju, jazdi pekne ako sa má vo vyšších otáčkach - ju to zase prejde.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 12 kvě 2022, 18:16
od David V.
Posílám zpětnou vazbu,

cca týden jsem opakovaně zkoušel plné zrychlení na 5 resp. 6 při 2000 a více otáček/min. a auto funguje bez problému, problém se snížením výkonu se neobjevil. Jak tedy psal Sunman, je možné, že to bylo opravu softwarovou ochranou spojky...

K "mfilip" - v rámci uvedených zkušebních jízd, jsem se zaměřil i na ten našeptávač a alespoň u mýho modelu Insi B 125Kw, radí "podřadit" i kolem 1700-1800/min při vyšším zatížení.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 12 kvě 2022, 19:10
od Colommbo
Abych si egoisticky ještě trošku přihřál polívčičku - nemaje zdání o SW ochraně spojky jsem přišel (modří si možná vzpomenou) s laickou tezí nepožadovat po motoru okamžitý plný výkon v nízkých otáčkách a navrhoval jsem podřazení. Podle zpětné vazby (díky za ni) se zdá, že řídící jednotka motoru měla podobný názor, a jsem rád, že se má domněnka vpodstatě potvrdila - příčinou byl styl jízdy. Tož ať to (vy)drží! :)

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 12 kvě 2022, 22:33
od OnMi
Asi te nepotesim, ale tento problem s klouzajici spojkou je casta bolest Insignii s MT a to nejenom 2.0CDTI ale i 1.5T.
Koukni treba do tohoto VX fora, kde je hromada stiznosti na klouzajici spojku:
https://insignia-drivers.uk/forum/insig ... ce-warning

Nekteri pisou, ze nova spojka pomuze jen na chvili a po case se problem vrati. Vypada to, ze ta spojka je proste poddimenzovana.
Jsem asi stara skola, ale osadit k motoru se 400Nm spojku, ktera neprenese v celem spektru otacek maximalni kroutici moment motoru je proste konstrukcni chyba.

K cemu je mi pak motor s plochou krivkou tociveho momentu, kdyz jej pak v praxi nemohu pouzit.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 13 kvě 2022, 21:03
od Sunman
OnMi - ale ono je to aj o spôsobe jazdy, presne ako píše Colommbo.
Našeptávače a automatické prevodovky trápia motory na 1500 otáčkach, špeciálne u škodovky ešte nižšie. V živote som mal AT len 10000km v požičanom Superbe a díky, nemusím. Kto jazdí podľa našeptávača, skončí zrejme s utrápenou spojkou a hrkotavým zotrvačníkom.
Všetky moje Insignie doteraz prežili mnoho kilometrov, na žiadnej z nich som spojku nemenil. Momentálne mám 1.6T predvčerom 200 000 km spojka nemá problém. Pod 3000 ot/min s týmto motorom a predtým u 4-och 2.0CDTI pod 2000 ot/min jazdím len ustálenou rýchlosťou. Akcelerácia = Vždy podradenie.

Teraz u B-čka som mal za tých mnoho tisíc km niekoľkokrát hlášku, že spojku používam zle a znížený výkon motora - vždy v rôznych neštandardných situáciách s preklzujúcou spojkou niekde v kopci za kamionom a podobne. pustiť plyn, podradiť, počkať pár sekúnd než sa to vychladí a fičíš znova.

Podradzuj a tá spojka ešte vydrží. Konečná bude keď pridáš do kopca na diaľnici aj pri vyšších otáčkach a ono to nepôjde.

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Napsal: 19 srp 2023, 14:44
od OndrejVysoky
Ahoj ve spolek,
Mám stejný problém se spojkou s manuální převodovkou - motor 2.0 125kw. Auto jsem kupoval když mělo najeto 11tis,nyní má 70tis. V podstatě mám odpozorováno,že pokud otáčky nepřekročí 3tisice, není možné sešlápnout pedál na podlahu, aniž by nedošlo k drobnému prokluzu spojky a následnému omezení výkonu s hláškou typu “Omezení prokluzu spojky”. Po ujetých km, kdy podotýkám, že subjektivně se stav nezhoršil, jsem se s tím naučil žít, ale nesmířil… jenže… Byl jsem s tím v autorizáku, kde mi řekli že vědí o tom problému a že by to měla vyřešit aktualizace softwaru… takže mi za 3000kč nahráli aktualizaci…od té doby nutnou podotknout, mám ten pocit,že mi auto na displeji napíše, že probíhá čištěni filtru pevných částic, ale se spojkou se nevylepšilo nic. Dokonce mne i napadlo,že mi tam nahrají software s omezením kroutícího momentu. No nic,to se naštěstí nestalo,ten krouťák tam bezesporu je,ale není ho možné využít. Auto to v podstatě udělá i když se na tempomat vracím zpět na vyšší rychlost a motor není vytočen alespoň nad ty 3000ot. Neposunul jste se náhodou někdo v této problematice dál než před rokem? Předem díky za případné reakce.