Ono u mně to s tou spotřebou oleje nakonec tak jednoznačné není, například teď si motor vycucnul 0,5l za 500km..
10W40 jsem tam nalil, zatím bez problému ale budu sledovat a když se objeví nějaký problém, tak přejdu na 5W40.
Motor 1,6 - A16XER zkušenosti
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1,6 - A16XER zkušenosti
Na bývalém již uzavřeném fóru člen "denny" mechanik a majitel autoservisu http://www.ase-dedic.com/ po zkušenostech nedoporučoval u motoru (A)Z16XER olej 10W-40 ohledně zanášení kanálků variabilního časování. Nepomůže ani pozdější přechod zpět na 5W-30. Nic to neřeší a kanálky zůstávají zanešené, následná oprava se pouze prodražuje.
Re: Motor 1,6 - A16XER zkušenosti
No tak super...
Co přesně zůstane zanešené?
Ty sítka elmag. ventilů nebo přímo ty přesuvníky na vačkách?
Co přesně zůstane zanešené?
Ty sítka elmag. ventilů nebo přímo ty přesuvníky na vačkách?
Re: Motor 1,6 - A16XER zkušenosti
Záleží pouze na každém uživateli, jaký olej použije a je to jen doporučení odborníků nepoužívat olej 10W-40 u variabilního časování.
Hustším olejem se zanáší kanálky v řídících ventilech přestavovačů a také přímo v přestavovačích vačkových ventilů (rozvodových kol) a poškození jejich funkce. Pouze jako doplnění o nevhodnosti použití hustějšího oleje pro variabilní časování je výňatek z článku o olejích.
Výběr správného motorového oleje je zásadní pro zajištění dobrého provozu a ochrany motoru. Kromě mazací funkce má motorový olej řadu dalších funkcí, včetně chlazení, snížení hluku, čištění, utěsnění a řízení (například variabilní časování ventilů).
• V moderním vozovém parku (automobily vyrobené po roce 1999) je prémiový syntetický motorový olej téměř vždy (> 92 %) povinným požadavkem. Standardním olejem tedy rozhodně není 10W-40.
• Při vytváření specifikace motorového oleje usiluje výrobce automobilu vždy o optimální rovnováhu mezi úsporou paliva a ochranou motoru. Je proto nezbytné vždy používat správný motorový olej.
• Použití příliš „řídkého“ motorového oleje vede k předčasnému opotřebení ložisek, vačkových hřídelů, pístních kroužků a vložek válců.
• Použití „hustého“ nestandartního motorového oleje má mimo jiné negativní vliv na hydraulickou funkci variabilního časování ventilů, což má za následek poškození, neustálou vyšší spotřebu paliva a větší množství usazenin sazí, což vede k přímému riziku opotřebení.
Hustším olejem se zanáší kanálky v řídících ventilech přestavovačů a také přímo v přestavovačích vačkových ventilů (rozvodových kol) a poškození jejich funkce. Pouze jako doplnění o nevhodnosti použití hustějšího oleje pro variabilní časování je výňatek z článku o olejích.
Výběr správného motorového oleje je zásadní pro zajištění dobrého provozu a ochrany motoru. Kromě mazací funkce má motorový olej řadu dalších funkcí, včetně chlazení, snížení hluku, čištění, utěsnění a řízení (například variabilní časování ventilů).
• V moderním vozovém parku (automobily vyrobené po roce 1999) je prémiový syntetický motorový olej téměř vždy (> 92 %) povinným požadavkem. Standardním olejem tedy rozhodně není 10W-40.
• Při vytváření specifikace motorového oleje usiluje výrobce automobilu vždy o optimální rovnováhu mezi úsporou paliva a ochranou motoru. Je proto nezbytné vždy používat správný motorový olej.
• Použití příliš „řídkého“ motorového oleje vede k předčasnému opotřebení ložisek, vačkových hřídelů, pístních kroužků a vložek válců.
• Použití „hustého“ nestandartního motorového oleje má mimo jiné negativní vliv na hydraulickou funkci variabilního časování ventilů, což má za následek poškození, neustálou vyšší spotřebu paliva a větší množství usazenin sazí, což vede k přímému riziku opotřebení.