Stránka 2 z 11

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 22 črc 2010, 22:21
od Marky
Ja tomu zrovna moc nehovim a takze jsem nahlodan, necham si na diagnostice zjistit stav zaneseni filtru, doufam, ze se tam take dozvim, kdy byla naposled udelana regenerace a jestli ta original skrtici zaslepka nedela filtru nejakou paseku.

Jinaka zaslepka co jsi experimentoval s dirama se od originalu lisi v poctu der, original je take o prumeru 8mm, ale jsou tam 4 dir, proto ono hazeni do nouzaku.

Jen pro zajimavosto docela zajimave napsany clanek o EGR
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 25 črc 2010, 21:16
od novotnypepa
Dnes se mi podařilo DPF vyčistit, 2x regenerovat a autíčko zase jezdí jako dříve a hlavně náklady na opravu do 500kč. Včera po několika pokusech nahradit DPF obyčejnou trubkou s přírubou, což se řídící jednotce moc nelíbilo a stále po zahřátí na provozní teplotu se přepínalo do nouzového režimu a hlásila chybu P2279 jsem přistoupil na mechanické vyčištění filtru. Kompresor a gumová palička udělala divy. Z filtru jsem vysypal kupu sazí, pak asi 2L technického benzínu a škrt. Asi po 10ti minutách se filtr vypálil, po nasazení do auta se po chvilce jízdy spustila regenerace. Po 5km se sama přerušila a za dalších 5km opět spuštění. Celkem to trvalo asi 20km. Před tím vším jsem vyndal záslepku EGR.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 05 srp 2010, 18:59
od lubaan
Ahoj!
Tak jak to jezdí?Funguje to jak má?Pokud by to šlo takhle jednoduše vyčistit,tak by to bylo super.Kdysi jsem čet v časopisu Autodiesel,že to jde dobře vyčistit wapkou,do který je namíchanej hydroxid sodný.Na německých fórech často píšou,že ucpání filtru způsobily hlavně tyhle závady:netěsnost v tlakovým okruhu přívodu vzduchu-prasklá hadice nebo chladič vzduchu,závada EGR ventilu-zůstává viset v otevřenej poloze,závada vstřikovačů-tekoucí nebo špatně rozprašující vstřikovače,tuning.Všechno to má společný zvýšenou tvorbu sazí.V lepším případě to odhalí snímač rozdílu tlaků v DPF,v horším se filtr bez varování ucpe.

Já jsem měl o víkendu filtr venku-potřeboval jsem opravit utrženej šroub na přírubě filtru.Povedlo se nám to,když jsme loni měnili vlnovec.Štefty na přírubě jsem nakonec uříznul,odvrtal a nahradil obyčejnýma šroubama.Taky jsem měl uhnilý držáky výfuku na rouře mezi DPF a konc.tlumičem.Udělal jsem pár fotek filtru.Filtr byl podle diagnostiky 1250 km po vypálení.Auto má teď najeto 202000 km.Takže takhle to vypadá:
DPF
DPF
Fotografie0039.jpg (206.19 KiB) Zobrazeno 13385 x
DPF výstupní strana
DPF výstupní strana
Fotografie0042.jpg (95.6 KiB) Zobrazeno 13385 x
DPF vstupní strana
DPF vstupní strana
Fotografie0038.jpg (148.01 KiB) Zobrazeno 13385 x
Tady mam na tebe jednu otázku-jak filtr vypadal uvnitř,když jste ho vyndali?Bylo nějak vizuálně znát,že je ucpanej?Jen tak ze zvědavosti,dík.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 09 srp 2010, 17:40
od novotnypepa
Filtr vypadal úplně stejně jak u tebe, po vyndání na něm nebylo nic poznat. Jediný problém byl s teplotním čidlem, má měkkou převlečku, na to bylo potřeba velký sikovky a hodně trpělivosti. Auto má najeto skoro 2000km po vyčištění. Nikdy tak dobře nejezdilo jak teď. Spotřeba na dálku je 5,3. Zabírá pěkně od spodu no prostě supr. Zatím jsem nezpozoroval regeneraci. Uvidíme co bude dál. To čištění je velice jednoduchý. Vapku bych nedoporučoval, někde jsem četl, že saze jsou vysoce karcinogenní. Je to asi věc názoru. Mě stačilo trochu tech. benzínu, chvíle strachu co to udělá a to je vše. V sobotu mám před sebou cestu domů, asi 900km. Doufám, že filtr vydrží.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 09 srp 2010, 22:00
od lubaan
Hm to je zajímavý,že vypadal stejně.Já s nim zatim problémy neměl.Vyndaval jsem to kvůli utrženýmu šroubu na přírubě filtru.Naopak s matkou teplotního čidla jsem neměl nejmenší problém,zato šrouby na přírubě mě vytrestaly pořádně.
S tou wapkou se mi to taky nezdálo,ale psali tam,že to dost pomáhá.Ale asi bych to taky udělal spíš tvojí metodou,už jen kvůli tomu bordelu z tý černý vody,co by z toho asi tekla.Jinak díky za info.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 15 srp 2010, 08:36
od novotnypepa
Ahoj, tak vše dopadlo k mé spokojenosti, DPF se regeneruje asi po 1500km, auto jezdí tak jak nikdy před tím. To znamená, že filtr i když je totálně ucpaný je ho možno regenerovat ručně. Trošku tech. benzínu, zapálit a nechat vyhořet.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 20 zář 2010, 14:23
od Marky
Takze hlasim, ze EGR jenz je zaslepen original zaslepkou fiat zatim DPF filtru problem nedela a pravidelne se automaticky vypaluje. Poridil jsme si OPCOM at to mohu dukladneji sledovat a zatim pohoda v soucasnem stavu je na 42%.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 03 říj 2010, 23:03
od martin7445
Ahoj, chtěl bych se zeptat jakou verzi Opel COM používáte? Teď jsem viděl jednu na aukru cena kolem 1000 Kč, tak by mě zajímalo jestli za tu cenu je to k něčemu dobré. Popřípadě prosím o radu kde jste nakoupili vy. Díky

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 04 říj 2010, 10:46
od megabeda
Tohle je tady trošku off-topic, (dotaz patří spíše sem) ale všechny tyhle "levné" interface jsou z číny. Fungovat Ti to bude.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 09 lis 2010, 08:24
od vkesyl
Zdarec, lze nějak poznat regeneraci filtru bez připojení na PC? Laďa