Re: Výměna brzdových destiček a kotoučů - zadek
Napsal: 11 pro 2013, 21:46
Zdravim. poslední dobou mne zlobí zadní brzdy.
Přes loňskou zimu orezla vnější plocha praveho zadniho kotouče a už se nedala celá obzdit. Rozhodl jsem se tedy kotoče a desky vyměnit za nové (ATE + ATE Ceramic), zároveň jsem pozadoval rozhýbat a promazat (biť by to mělo být samozřejmé). Po 5000km (cca 4 měsíce), se již na kotoučích, především opět na pravém, vyskytují pruhy které se neojíždějí.
Donutilo mne to nakonec auto zvednout a podívat se... Brzdy "suché", na místech která se mají čistit a mazat "tuny" bordelu a rzi, vnitřek brzdiče neočištěn. Pružiny přidržující třmen k držáku, nelze ani násilím sundat navíc byly poměrně tvárné a již zohýbané. Prachovky dožívají, gumová vodítka též - nabopnalá od bordelu, který se pod ně v průběhu 10ti let dostal. Levý odvzdušňovací šroub bez čepičky, okolí oroseno brzdovkou. Tak vypadají brzdy kde je všechno "v pohodě".
pružiny a gumová vodící pouzdra jsem vyměnil, očistil a promazal, bohužel pístky jsem neprojel ze strachu, že už je nevrátim. Ani po 500km se stav nemění (možná trochu se lepší stav povrchu levého kotouče), takže budu muset pokračovat dále. Koupil jsem nové brzdové hadičky a nejradši bych s výměnou prachovek pístků vyměnil i samotné pístky.
nicméně tady nastal problém, bo jsem narazil na dva možné průměry pístku a to 38 a 40 mm.
Mohl by někdo poradit jaké by měl být na GTS 2.0T modelový rok 2004? zadní brzdy 292mm ventilované. (WIN mohu zaslat přes SZ)
Navíc dotaz na znalé. Lze ještě kotouče bez vnějšího zásahu sjet? (zítra dodám foto současného stavu ) + pokud by ani výměna všeho nepomohla, mohl by zlobit třeba rozdělovač brzdné síly? popř zavzdušnění někde v systému, třeba jednotka ABS/ESP?
přidány fotky: levý už se lepší, pouze linka zhruba v jedné třetině průměru, která je cítit po přejetí prstem, nicméně stále nezmizely stopy z továrního zpracování - dokud toto nezmizlo u předních kotoučů, auto hodně špatně brzdilo. pravý vnější část hodně neobržděná, po přejetí prstem je kotouč hrbolatý třetí foto je přední kotouč, po cca 2000km, pro příklad jak vypadá vnitřní strana obou zadních kotoučů - jednolitá lesklá plocha
Přes loňskou zimu orezla vnější plocha praveho zadniho kotouče a už se nedala celá obzdit. Rozhodl jsem se tedy kotoče a desky vyměnit za nové (ATE + ATE Ceramic), zároveň jsem pozadoval rozhýbat a promazat (biť by to mělo být samozřejmé). Po 5000km (cca 4 měsíce), se již na kotoučích, především opět na pravém, vyskytují pruhy které se neojíždějí.
Donutilo mne to nakonec auto zvednout a podívat se... Brzdy "suché", na místech která se mají čistit a mazat "tuny" bordelu a rzi, vnitřek brzdiče neočištěn. Pružiny přidržující třmen k držáku, nelze ani násilím sundat navíc byly poměrně tvárné a již zohýbané. Prachovky dožívají, gumová vodítka též - nabopnalá od bordelu, který se pod ně v průběhu 10ti let dostal. Levý odvzdušňovací šroub bez čepičky, okolí oroseno brzdovkou. Tak vypadají brzdy kde je všechno "v pohodě".
pružiny a gumová vodící pouzdra jsem vyměnil, očistil a promazal, bohužel pístky jsem neprojel ze strachu, že už je nevrátim. Ani po 500km se stav nemění (možná trochu se lepší stav povrchu levého kotouče), takže budu muset pokračovat dále. Koupil jsem nové brzdové hadičky a nejradši bych s výměnou prachovek pístků vyměnil i samotné pístky.
nicméně tady nastal problém, bo jsem narazil na dva možné průměry pístku a to 38 a 40 mm.
Mohl by někdo poradit jaké by měl být na GTS 2.0T modelový rok 2004? zadní brzdy 292mm ventilované. (WIN mohu zaslat přes SZ)
Navíc dotaz na znalé. Lze ještě kotouče bez vnějšího zásahu sjet? (zítra dodám foto současného stavu ) + pokud by ani výměna všeho nepomohla, mohl by zlobit třeba rozdělovač brzdné síly? popř zavzdušnění někde v systému, třeba jednotka ABS/ESP?
přidány fotky: levý už se lepší, pouze linka zhruba v jedné třetině průměru, která je cítit po přejetí prstem, nicméně stále nezmizely stopy z továrního zpracování - dokud toto nezmizlo u předních kotoučů, auto hodně špatně brzdilo. pravý vnější část hodně neobržděná, po přejetí prstem je kotouč hrbolatý třetí foto je přední kotouč, po cca 2000km, pro příklad jak vypadá vnitřní strana obou zadních kotoučů - jednolitá lesklá plocha