Mas pravdu mohlo by to byt, diky tomu spadenemu tahlu se bude vice zanaset DPF.
Jojo neni spatne mit vlastni diagnostiku, za tech par korun se to urcite vyplati.
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
jojo DPF filter by to taky mohl být. Nakonec do Opela zítra nejedu, protože jsem sehnal jednoho mechanika 4 km od mého bydliště, který má na Opely diagnostiku a hlavně přijede za mnou domů a vyjde to na půl peněz než v Opelu. Nehledě na to, že bych musel auto zase do Opela nějak nechat dotahnout. Dneska jsem ho zkoušel nastartovat a zjistil jsem, že z motoru jde smradlavej kouř a Oplík samozřejmě hned po roztočení zase chcípnul. Tak zítra ráno se uvidí. Jinak díky za tipy.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Tak po delší době píšu, co je nového. Původní diagnostika neukázala vůbec žádnou chybu a po přečtení všech možných fór jsem se dočetl, že motor musí naskočit i s uzavřenýma klapkama, který si potom turbo tlakem otevře. Během doby, co mi auto stálo, tak mi zamrzla nafta, takže jsem po rozmrznutí odpojil hadičku u naftovýho filtru a naftu vypumpoval. Potom jsem vyměnil filtr a nalil novou naftu a auto se po nastartování opět na pár vteřin rozběhlo a potom motor zhasnul, takže žádná změna. Sehnal jsem od jiného mechanika jinou diagnostiku, která mi dneska ukázala nízký tlak na vstřikovací rampě. Odpojil jsem trubku, která vede z rampy ke vstřiku a po otočení klíčku nafta z této trubky teče opravdu slabým proudem. Chtěl jsem se zeptat, jestli někde v této rampě není nějaký ventyl, který by mohl jít pročisti, nebo bude chyba v čerpadle, či zda s tím měl někdo už problém. Dle této diagnostiky proběhla regenerace DPF filtru zhruba před 600km, takže ten pravděpodobně ucpaný nebude. Díky za odpověď.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Zdravim všechny, tak opět píšu co je nového. Na vozidle jsem vyměnil sání, dal nové rozvody, novej termostat. Když jsem vše složil nazpět, tak jsem chtěl auto nastartovat a motor se choval úplně stejně jako předtím, tedy měl snahu naskočit, ale nenaskočil. Jediná možnost, kterou jsem ještě nevyzkoušel, tak na radu Pepy Novotného jsem odpojil DPF a ejhle, motor naskočil na škrtnutí. Za tuto radu bych chtěl Pepovi moc poděkovat. Filtr byl totálně ucpaný, i když dle diagnostiky regenerace proběhla asi před 400km. Filtr jsem pořádně vypálil, dal nazpátek, nastartoval a motor běží jako pytel s....k. Na volnoběh hrozně drnčí a když přidám plyn, tak se otáčky začnou zvedat až za několik vteřin. Rozjet se s ním je nemožné. Takto se motor chová i s rozpojenym DPF. Myslel jsem, jestli nemám rozvody hozené o zub, ale nejsou. Nasazoval jsem je 3x a výsledek je vždy stejný. S tímto souvisí můj dotaz, zda nikdo z vás neví, čím by to mohlo být. Čerpadlo i vstřikovací lištu jsem nechal zkontrolovat a jsou v pořádku. OP-COM ukazuje jednu chybu a to P0380 - chyba v obvodu žhavení. To si myslím, že na to vliv nemá. EGR jsem taky vyčistil a když jsem ho měl vyndanej, tak pod ním byla taková podložka, nebo těsnění, který mělo dvě díry průměr cca 1cm. Nemohlo by toto těsnění mít na chod motoru vliv? Dále jsem zkoušel vyndat vzduchovej filtr a po odpojení filtru jde auto do otáček znatelně líp, ale rozjet se s ním je pořád nemožné. Vždy okamžitě chcípne. Proto vás žádám, zda by někdo nemohl poradit čím by to mohlo být, nebo zda jsem při výměně sání nemohl na něco zapomenout, nebo zanedbat a mohlo se projevovat na chodu motoru. Díky za všechny odpovědi.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Jen poznámka k chybě P0380 - nedávno jsem ji měl taky - jedná se vadnou žhavící svíčku, nedávno jsem ji měl taky. Vyměnil jsem všechny 4, když jsem je zkoušel na baterce jak žhaví, jedna byla totál KO. Ale s Tvými problémy to nesouvisí...........
PS: Ještě mě napadlo když jsem si to přečetl, že podobný chování motoru jsem měl, když byl vadný konektor vstřikovače, většinou to je na 3 válci, zkoušel jsi je kontrolovat? Sundej je všechny a malinko proti sobě šroubováčkem přihni a dej zpět. Ev. prostříkni kontaktolem. Za pokus to stojí.
A co třeba ještě škrtící klapka??
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Taky bych se zkusil podívat na tu škrtící klapku.Já jsem s ní problémy měl.Zavírala se když neměla.Studenej start byl vždycky v pohodě.Ale při teplým motoru začaly kolísat otáčky na volnoběh.Při vyšších otáčkách problém nebyl.Když kolísal volnoběh,často to pak chcíplo a motor nešel několik minut nastartovat a nebo jen tak škytal,ale nechytil.Někdy chytil,ale než se rozběhnul,tak to znělo jako kdyby se měl rozsypat,někdy to znovu chcíplo.Diagnostika nepsala žádnou chybu.Ale u mě byl ten problém nepravidelnej,třeba 1000 km nic,a pak mi to najednou třeba celej tejden chcípalo na každej křižovatce.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986