Tak přátelé konečně jsem se dostal k výměně vířivých klapek.nejsem tak šikovný abych si to dělal sám,ale dělal mi to mechanik.Spojil jsem to i s výměnou kompletních brzd.U brzd jsem měnil všechny kotouče,destičky,hlavní brzdový válec a novou nápň brzdové kapaliny do celého okruhu.Samotné desky a kotouče od firmy Ferodo,hlavní brzdový válec od fa TRW,,ten tam byl mimochodem taky od stejného výrobce,, a brzdovou kapalinu od firmy Ate a to konkrétně Ate dot 4 SL 6,té jsem koupil 2 litry na kompletní proplach systému a novou náplň.Brzdy dopadli dobře,jediné co jsem musel koupit nové byli pružinky na zadní nápravu.Nešli vytáhnout a zdeformovali se.Ale teď postřehy ze samotné výměny sání.Práce šílená,polovina matek nešla povolit a tak šli vytáhnout jenom štefty,ozubené kolo u naftového čerpadla ani za boha nešlo vytáhnout,protože ten trapný klínek který je tam do hřídelky s toho kola vložen,byl kouslý jako sviňa,tím pádem nešlo jak zafixovat rozvody a museli se znova nasadit.Škrtící klapka musí být s houževnatým motorkem uvnitř,protože jenom kouzlem mohla fungovat kolik tam bylo karbonu,po pročištění v benzínu mi má práce udělala radost
Samotné klapky byly totálně hotové,plné karbonu,těsnění už nedoléhalo a na dvou komorách tekl bordel ven,tlakové čidlo na klapkách obalené karbonem jako včelky na hrnku medu,,opět jsem úřadoval s benzínem a radostí jsem jenom plesal jak jsem šikovný
,,táhlo samotných klapek úplně odpadlé,už něměli jak fungovat,,mimochodem,byl to ten první typ,který dostal modifikaci až od roku 2007.A teď 2 zajímavé informace jak ušetřit nemalý peníz.První výborná informace je že plastová tyčinka,která ovládá klapky přes ovládací elektrický modul byla na odpis a vrchní klobouček byl tak zdeformovaný že nedržel zafixovaný na kolíku u modulu sání.Když mi to mechoš řekl,tak jsem řekl ,,jak to vyřešíme?,,,jeho odpověď byla,,zajedeme do fiatu tam to mají.A fakt jak řekl ve fiatu na motor JTD 1.9 110kw to skutečně měli.Za 350 kč a druhý den to tam bylo.Opel vůbec nic takového v originálu neřeší a když jsem skutečně zavolal do opla tak odpověď byla,,pouze s motorkem za 9 600kč-MAGOŘI,,takhle elegantní řešení za pár kaček a i přesto že ba to tam mělo vydržet jenom 2 roky,koupím to zas
.A další podstatná věc je ta,že ovládací motorek jsem vůbec neměnil.Zústal tam původní a jede.Ale aby ho tam člověk mohl nechat tak se musí v řídící jednotce resetovat hodnoty a ten motorek se začne učit znova.Mažou se ještě hodnoty u škrtící klapky.Na zajetí stačí kombinovaný provoz cca 100km a hodnoty jsou nastaveny.A mé dojmy s výměny?Jede to výborně,zrychlení od nízkých otáček je enormní oproti stavu před výměnou,hlavně od spodu když člověk potřebuje třeba rychle předjet tak se to nedá srovnat.Spotřeba ve městě řekl bych na stejné úrovni,uvidím na delší cestě jestli bude nižšší.Brzdy ,,tak s těch jsem naprosto nadšen,šlápnu tak stojím a oprotistavu před výměnou tak po delším brzdění vadli,ale to bylo asi proto že se neměnila kompletní kapalina.Jenom po výměně mi začal téct zadní brzdový váleček.OPět se to řeší výměnou celého třmenu,ale nedám 5 tis za komplet,obědnána přetěsnůjící sada i s válečkem za 500kč pak dám vědět jak to dopadlo
Kluci zatím,snad někomu mé postřehy pomohou