Stránka 2 z 2

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 12 zář 2012, 22:52
od potenza.pm
Zdarec, mám problém auto jede a po několika metrech někdy kilometrů kouř z výfuku šedej a hroznej smrad otáčky padaj pomalu a drží se spíš u 1000 a motor takovej houpavej, počítač ukazuje spotřebu na volnoběch 5-8l chcípnu nastartuju a ok a po chvilce to samý. Koupil jsem nějaký přípravek na čištění soustavy a vstřiků, chvilku klid a už zase. Po 3měsících je to stále častěji. Při výměně oleje mám naftu v oleji, jezdil jsem dál a nafta mi tam přibývá pak mi k tomu řve při rozjezdu a při přišlápnutí prý vývěva. Zítra jde na dílnu už se bojím jezdit a byl jsem bržděnej financema a auto jsem potřeboval tak jsem zvědavej za kolik tam zahučim. Jo a abych nezapoměl mám prasklé obě dvě přední péra. K tomu mi začla blikat kontrolka žhavení.
MÁTE NĚKDO S TÍMHLE ZKUŠENOST HLAVNĚ TO KOUŘENÍ A NAFTA V MOTORU jinak vítám jakou koliv radu i tu špatnou DÍKY

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 12 zář 2012, 23:59
od megabeda
Jestli Ti bliká hžavení tak to signalizuje jediné - ucpaný filtr DPF. To že auto kouří a má vyšší spotřebu je normální - filtr se vypaluje - tím že motor vypněš - nedovolíš aby se regenerace dokončila. Chce to projet nějakou delší trasu po dálnici aby se filtr vypálil.

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 13 zář 2012, 00:33
od lubaan
Tak hlavně to chce si v návodu k autu přečíst,co znamená blikající kontrolka žhavení a co se při tom má dělat.Tim zjistíš,že máš problém s vypálením filtru pevných částic.

Šedej kouř je způsobenej probíhajícím vypalováním filtru.Pokud při tom motor chcípneš,tak se regenerace příště spustí znovu hned při dosažení podmínek pro regeneraci.A furt dokola.Takhle si filtr ucpeš a budeš mít po ptákách.Doporučuju auto vzít na pořádnou projížďku aspoň 30 a pořádně ho protáhnout.To by mělo na vypálení filtru stačit.Ovšem,pokud je mu ještě pomoci.

Nafta v oleji taky souvisí s vypalováním.Řídící jednotka dávkuje naftu tak,aby se nespálená nafta dostala do filtru pevných částic,kde se potom zvýšením teploty spalin zapálí tim dojde ke spálení sazí ve filtru.Celej tenhle proces má tu nevýhodu,že při tom dochází k ředění oleje naftou.Při normálním provozu to neni až takovej problém,ale pokud regenerace přerušuješ pořád dokola,tak to problém je a nafta v oleji bude přibejvat.

Když to tak vezmu,tak tvýmu autu vlastně vůbec nic neni(krom prasklejch per samozřejmě).Jen je potřeba se s nim naučit zacházet.

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 13 zář 2012, 10:35
od potenza.pm
Děkuju za rady a vysvětlení vše vyřídím kamarádovi mechanikovy a spadl mi kámen ze srdce. Ještě poprosím o 1 radu a to co nechat odstranit DPF včera jsem ještě koukal na chip forum nebo chip tunning chtěj za to cca 6.500Kč ???

Ono mám na autě víc vad sedačka mi nejezdí ale bederka funguje, kotouče+desky atd mechanik práci má :)

Zatím děkuju

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 13 zář 2012, 12:06
od lubaan
Já bych zatim filtr nevyhazoval.Pokud bliká kontrolka žhavení,je celej problém v tom,že se regenerace i po několika pokusech nedokončila.Kdyby byl filtr ucpanej,rozsvítí se kontrolka autíčka s klíčem a k tomu motor půjde v nouzovým režimu.Pokud je někde opravdu problém,většinou se filtr ucpe dřív(se všema následkama-kontrolka motoru a nouzovej režim), než začne blikat kontrolka žhavení.Takže filtr bych zatim nechal a peníze na jeho odstranění použil radši na opravy jiných věcí.

Otázka taky je,v jakým provozu auto jezdí.Pokud jezdí výhradně v městským provozu a neni možnost delších cest,kdy se může filtr bez problémů vypálit,pak by možná stálo za úvahu filtr odstranit.

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 13 zář 2012, 12:10
od lubaan
Ještě něco-povinná četba pro majitela aut s filtrem pevných částic

https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... ilit=filtr

Přečíst hlavně první stránku,kde jsou podrobně popsaný všechny procesy,podmínky atd. ohledně DPF ;)

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 13 zář 2012, 12:24
od potenza.pm
Jezdím jak kdy dálky dle práce atd. ted většinou jen po městě (kousky) sice za den najezdím cca 100-130km ale pořád občas praha a německo dle práce. Díkes

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 08 říj 2012, 21:19
od potenza.pm
Ahoj tak nakonec to byl DPF a vybral jsem variantu odstranit. Nechal jsem si vysoustružit přírubu abych nemusel nic vyřezávat a propojil mi to trubkou. Proběhla výměna vlnovce všech olejů, filtrů, kotoučů a destiček. Kotouče a desky jsem sehnal super v autokelly měli akci 50% sleva od zn. ferodo. Bohužel se nestihla vývěva tak jsem si auto vzal ze servisu a jezdil. Jede to super řekl bych že se zvedla spotřeba ale jde to vcelku za plynem. V pátek my volal ze servisu že to tam mám tak kdy přijedu. 5ikám někdy tento týden. Vývěva dost řvala ale po přesažení 2 000 ot stichla. Dnes jsem jel ke kamarádovi kecáme před autem auto mi běží na volnoběh zacinkalo něco motor ticho. Rychle otevřu kapotu kouř s rozvodů no tak jsem se orosil sundal jsem z deklu dva šroubky a rozvodák přetrženej. Mám na něj najeto 70tis ale kousla se vývěva (něco se tam vysypalo) to bylo to zacinkání a tím se přerval rozvodák. Zítra to přetáhnu do servisu a nechám se překvapit :roll:

Re: Vstřiky - problémy, diagnostika, cena, druhovýroba...

Napsal: 08 říj 2012, 21:24
od denny
Potkaly se ti písty s ventilama,to bude to překvapení.To,že se ti objevovala nafta v oleji,je taky zcela nenormální jev.Mám dojem,že se ti přidřel vršek motoru.