Stránka 2 z 3

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 23 lis 2011, 20:30
od ernst
fedrin píše: Je to sice úplně mimo mísu, ale fakt nechápu, proč si někdo za naprosto rutinní úkony bere 400 a víc kč na hodinu. Jenom fakt holej prachy a smějou se nám za zády jaký sme blbci. Proto si myslim že vrážet zbytečně do auta prachy je blbost. Taková výměna krokáče v servisu..... :o :evil: ..........doma práce maximálně na půl hodiny 8-).
víš on ten vercajk není zadarmo... takový ty klíče co se objeví v nějaký akci v lidlu jsou tak na jedno použití... jenom taková blbá golasada která už má aspon trochu vybavení stojí kolem pětky ... zvedáky, diagnostika atd. taky nejsou vůbec levný ... prachy nikdo ne**e... + to že se mechanik taky občas pěkně nadře a ani nemůže naučtovat za víc času než máš v tabulkách daných výrobcem.....
vem si to zedníkovi platíš kilopade na hodinu (např. nevím jak se to momentálne pohybuje) a to má jen nějakou žlicu šufan a nějaký serepetičky... udělá nějakou práci většinou mu to trvá dlouho (na tom si nažene prachy i když taky nají tabulky) a pak po sobě většinou ani neuklidí..

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 09 črc 2013, 10:42
od henry
Děkuji všem za rady a odkazy, nyní po nějaké době opět začalo přidávat volnoběh jak chce...Pročištění nepomáhá, ze sání vychází hukot při volnoběhu a různě se mění, zdá se mi, že krokáč odešel uplně, tak zkusím jiný...a dám vědět.

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 09 črc 2013, 11:49
od Colommbo
henry píše:Volnoběh na benzín kolísá tak, že si motor přidá na 1500 otáček,někdy na 2000, a pak zase si ubere na 700, ale v zápětí si zase přidá a furt dokola, někdy ale drží 700 otáček déle ale po sešlápnutí se to zase začne samo regulovat....Kontrolka motoru po nastartování zhasne jak má a pc nic nehlásí.
Tytéž projevy u mého motoru způsobovala vadná váha vzduchu (Y26SE, už bez volnoběžného ventilu a EGR)...

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 08 srp 2013, 14:43
od henry
Tak jsem s kamarádem vyměnil volnoběžný ventil a auto začalo zase chcípat:( Dlouho trvá než klesnou otáčky a když klesnou tak se drží na 800ot/min a pokažde v jinou dobu auto chcípne jak na plyn tak na benzín.
Ještě mě napadá váha vzduchu, ta je tam taky od výroby asi ještě... Může to dělat?
Pak jsme zkoušely točit tím šroubem na klapce ale vždy sme to naštelovaly a po jizdě bylo uplně jinak, bud vysoké otáčky nebo malé a chcípalo to...ted je to tak nějak naštelované ale občas prostě vzdechne, vždy když jsem v křižovatce :) Jinak když to chci zkusit tak čekám i 5 min a nechcípne.
Nevíte někdo defalutní hodnoty otočení šroubu na klapce? jak má být nastavený?

Lambda vyměněná, Volnoběžný ventil vymněněn, kontrolka motoru zhasne po nastartování...a když zhasne tak jakoby cukne motor.

Díky.

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 06 říj 2013, 01:31
od henry
Ták, a ted voříšek:

volnoběh při jízdě asi 1200ot. když zastavím tak klesne na 500, že to skoro chcípá a někdy i chcípne, jak na plyn tak na benzín. Když se auto samovolně rozjede-třeba z kopce, tak se otáčky opět sami zvýší na 1200ot./min. Když opět zastavím, tak zase sami klesnou na 500.
Někdy, to chcípne tím stylem, že jako by to prskne do sání a kaput, pak ihned zase nastartuju.

Stalo se to někomu?

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 18 říj 2013, 20:53
od moonbase
No mi to dělá naprosto to samé, takže v pondělí vyzkouším vyčistit krokáč a klapu a uvidím co to bude dělat. Doufám, že to pomůže. Při studeném motoru se drží volnoběh na benzín i na plyn na úrovní 800 - 900, ale jakmile se to zahřeje, tak plyn kolísá přesně od 1000 - 2100 a hned spadne na 1000 a pak zase jede nahoru a pořád dokolečka a plyn se mi stále drží po zahřátí kolem 2000ot/min. Vyčistím a napíšu jak to dopadlo

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 18 říj 2013, 21:17
od Colommbo
Pravidelné kolísání (houpání) volnoběhu mezi cca 600 až 2000ot/min u zahřátého motoru mi způsobovala vadná váha vzduchu... (Ale jezdím jen na benzín a doufám, že tobě pomůže jen to vyčištění.)

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 18 říj 2013, 22:40
od moonbase
Váhu vzduchu mám náhradní, tak to kdyžtak zkusím přehodit.

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 19 říj 2013, 18:40
od moonbase
Dneska jsem si udělal trošku času a šel se na to mrknout. Nejprve jsem zkusil přehodit váhu vzduchu a ta dělala to samé co ta předchozí (je možné, že taky není v pořádku), pak jsem vyčistil vzduchovou klapu a sundal jsem i volnoběžný ventil co je při pohledu na motor napravo u víka sání. Zkoušel jsem na něho připojit 12V a fungoval bez problému. Vyčistil jsem vše čističem a volnoběžný ventil promazal WDčkem a dělá to pořád to samé. Uvažuju, jestli nemůže být problém někde v nějakém podtlaku. Ještě jsem si všiml že při zvýšených otáčkách mám tu hadici od velnoběžného ventilu jakoby zcucnutou na plochu a jak se přidá plyn, tak se jakoby nafoukne na šířku jak by měla být normálně. Může to být v té hadici? Při odjezdu mi motor ani nešel na víc jak 3500ot/min, ale to bylo docházejícím plynem :D

Re: Volnoběh Omega LPG 2,0 16 V- záhada?

Napsal: 22 říj 2013, 09:22
od henry
Díky za reakce, ale nezdá se mi, že máte stejný problém jako já...

Ták, a ted voříšek:

volnoběh při jízdě asi 1200ot. když zastavím tak klesne na 500, že to skoro chcípá a někdy i chcípne, jak na plyn tak na benzín. Když se auto samovolně rozjede-třeba z kopce, tak se otáčky opět sami zvýší na 1200ot./min. Když opět zastavím, tak zase sami klesnou na 500.
Někdy, to chcípne tím stylem, že jako by to prskne do sání a kaput, pak ihned zase nastartuju.


Ví někdo, jak má být nastaven základní odklon škrtící klapky, a šrouby na lpg ?
Díky.