Stránka 2 z 2
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 23:27
od lubaan
Ahoj
Já sice ovládání nez.topení ve Vectře v menu mam,ale používam ho opravdu jen minimálně.Mam taky dálkový ovládání Eberspächer EasyStart R+ a vůbec si nemůžu stěžovat.Většinou si topení zapínam asi tak 15min před odjezdem přes dálkáč.V tomhle počasí,kdy ještě nejsou takový zimy vždycky kouknu na dálkáč,jakou ukazuje teplotu a podle toho zatopim nebo když je teplo,tak to nezapínam.Myslim,že tohle dálkový ovládání neni zase tak špatný.Dokonce i když programuju čas zapnutí topení,tak to dělam přes dálkáč.Výhoda je v tom,že doba běhu nez.topení se nastaví podle teploty v autě,takže si nemusim dělat hlavu s tim s jakým předstihem mam zapnutí topení v menu v autě nastavit.Takhle jen nastavim čas odjezdu a víc se nestaram.U Insignie je asi jen problém s tim ofukem čelního skla,absenci ovládání v menu bych jako problém neviděl,klidně bych se bez toho obešel.
Jinak vyhřátí interieru trvá taky docela dlouho,ale rozmrazení oken je docela rychlý.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 23:49
od jgoldman
No, doufejme že na verzi 2012 už je to jinak.
Já když něco koupím tak vše opravdu využívám
. Spousta mých známých ani naopak neví jak v jejich autě funguje například tempomat a v tom asi bude problém. Chceme hold od věcí aby fungovaly jak mají
.
Ty vše řešís předem a to je dobře, já když kupoval Insignii tak jsem o ní nesehnal vůbec žádné informace a po mých prvních problémech jsme tu vlastně rozjeli naplno toto vlákno s informacema. Bohužel jsem si asi vyžral naplno všechny problémy a tak si informace nenechávám jen pro sebe. Na všechny opravy a problémy mám od servisu vždy schované opravenky a beru si i papíry o záručních opravách které servisy moc nechtějí dávat.
Jo a ze dneška mám docela lahůdku. Jel jsem po německé A3 a pootevřel jsem si střešní okno které mi v německém servisu bylo doštolováno a ejhle.
Okno při větších rychlostech zřejmě po poslední svolávačce na střešní okna (ochrana proti skřípnutí) nejde zpět kvůli tlaku vzduchu zavřít. Takže jsem musel na dálnici zpomalit pod 80 km/h aby šlo střešní okno zatáhnout. Dobrý ne ?!
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 19 lis 2011, 00:06
od jgoldman
lubaan píše:Ahoj
Já sice ovládání nez.topení ve Vectře v menu mam,ale používam ho opravdu jen minimálně.Mam taky dálkový ovládání Eberspächer EasyStart R+ a vůbec si nemůžu stěžovat.Většinou si topení zapínam asi tak 15min před odjezdem přes dálkáč.V tomhle počasí,kdy ještě nejsou takový zimy vždycky kouknu na dálkáč,jakou ukazuje teplotu a podle toho zatopim nebo když je teplo,tak to nezapínam.Myslim,že tohle dálkový ovládání neni zase tak špatný.Dokonce i když programuju čas zapnutí topení,tak to dělam přes dálkáč.Výhoda je v tom,že doba běhu nez.topení se nastaví podle teploty v autě,takže si nemusim dělat hlavu s tim s jakým předstihem mam zapnutí topení v menu v autě nastavit.Takhle jen nastavim čas odjezdu a víc se nestaram.U Insignie je asi jen problém s tim ofukem čelního skla,absenci ovládání v menu bych jako problém neviděl,klidně bych se bez toho obešel.
Jinak vyhřátí interieru trvá taky docela dlouho,ale rozmrazení oken je docela rychlý.
Takže jsem vlastně pochopil, že to velké a zbytečne složité ovládání taky používáš na zapnutí a vypnutí
.
Topení používám letos už asi měsíc jelikož opravdu každé ráno nemíním škrábat skla. Nedávno jsem tu měl mé minulé auto (Mercedes Viano) a to byl právě důvod proč zase rejpu do nekvalitního a zbytečně složitého málo fungujícího topení a ovládání v Insignii. Jde o to, že tady píšete jak strá dobrá Vectra umí ovládat automaticky přídavné topení. Nechápu teda proč tzv modernější Insignia to neumí a v mém případě nikdy neuměla. Byla už asi po měsíci v servisu Eberspächer v Praze 9 a tam bylo prohlášeno, že je vše v pořádku. To že auto nekomunikuje s ovládáním je prý normální. Neberu měření teploty a tak jsem to prostě neřešil. Nadával jsem když jsem zapomněl večer naštolovat teplotu a foukání na okna protože jinak musím stejně škrábat okna
. Dobrý ne ?!
Jinak moje Viano má taky předehřev motoru a interiér je asi 4x větší a topení to trvá tak 10 minut. Mimochodem je tam taky Eberspächer.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 19 lis 2011, 11:22
od Clone
jgoldman: Prosím tě, tak co tam vlastně na tom dálkáči funguje? Pokusím se tu dát ten návod, přečti si ho, a řekni mi, co z toho vůbec je pravda. Myslel jsem po přečtení návodu, že si na dálkáči zjistím, kolik stupňů je v autě, podle toho nastavím, na kolik to má vytopit atd. Z tvých slov se zdá, že nefunguje skoro nic, mimo zap/vyp.
Díky za info!
Samozřejmě to sem nejde hodit, příloha je přiliš velká. Tak jsem to hodil sem:
Kód: Vybrat vše
http://www.ulozto.cz/11148732/navod-cz-nezavisle-topeni-s-dalkovym-ovladanim-pdf
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 19 lis 2011, 12:20
od lubaan
Zobrazení teploty na displeji DO funguje.Řídící jednotka DO,která je zabudovaná v autě má vlastní teplotní čidlo.U vás má DO v Insignii víc funkcí,než u mně ve Vectře,protože topení v Insignii ovládá EasyStart R+(umí kompletně ovládat agregát).Ve Vectře DO slouží jen k přivedení signálu do klimatizace,která pak už řídí topení.U Vectry má význam EasyStart R+ jen v měření teploty v autě,vypnutí/zapnutí topení a nastavení 3 časů odjezdu.
V podstatě všechno funguje skoro stejně,akorát v Insignii nejde automaticky nastavit ofuk čelního skla při spuštění topení.Zdá se mi neuvěřitelný,že na tohle nemysleli a takhle to odflákli.Protože když jsem instaloval DO,tak bylo jedno,jestli je topení ovládáný origo řídící jednotkou a klimatizací nebo spínacíma hodinama,na sklo to vždycky foukalo bez ohledu na to,co naposledy bylo nastaveno na klimatizaci.
K tomu nastavení tří časů na DO.Neřek bych,že je to nějak komplikovaný.Nastavim den,čas a dobu běhu topení,potvrdim a hotovo.V menu ve Vectře je to sice jednoduchý,ale jen pokud se ty časy nemění.Pokud potřebuju pořád měnit časy,tak musim zase do jiný položky menu,kde nastavim požadovanej čas a pak zase do jiný položky,kde si zaškrtnu,kterej čas potřebuju.Tohle je ještě složitější a proto to skoro výhradně nastavuju na DO,protože je to jednodušší.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 19 lis 2011, 18:55
od megabeda
Takže pokud to chápu dobře u Insignie je použita "pouze" standartní univerzální řídící jednotka, nic podobného jako u Vectry C kde je topení se speciální řídící jednotkou pro OPEL, která spolu s jednotkou klimatizace zabezpečí všechny integrační funkce, jako je nasměrování ofuku na sklo, vytopení interiéru na teplotu nastavenou v klimě, ovládání přes displej a započítávání spotřeby topení do BC.
No dobrý krok zpět
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 08 pro 2011, 10:39
od jgoldman
Koukám jak blázen po poslední svolávačce na topení vše funguje jak má.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 08 pro 2011, 13:29
od Clone
Jak má? .......... a to je tedy vlastně jak?
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 08 pro 2011, 14:36
od jgoldman
To znamená, že když po půl hodině přijdu do auta tak tam není zzzzima
. Stejně tam potvora ale odpojí automatiku.