Stránka 2 z 2

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 24 pro 2012, 20:43
od mikajz
Rád bych otevřel znovu diskuzi o setrvačníku. Jelikož chci vyměnit dvoumotu + lamelu, tak bych to chtěl pořešit na zakázku vyrobeným setrvačníkem a odpruženou lamelou. A proto bych potřeboval dát hlavy dohromady s profíkama, kteří tady na fóru jsou. Největší problém bude s odpruženou lamelou. Dá se sehnat v průměru 240 mm, ale s jiným počtem drážek - viz. odkaz.

http://www.apracing.com/product_details ... tions.aspx

Dala by se použít lamela z uvedeného odkazu:
- CP2346-41 / Ø25.0mm x 14T. Steel backed?????????

Měl by někdo nějaký návrh? Či dá se udělat lamela na zakázku?
A co přítlačný talíř, také zaměnit za nějaký lepší?

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 24 pro 2012, 20:54
od Colommbo
A máš nějaký zvláštní důvod řešit to takhle, tedy zakázkovým setrvačníkem a odpruženou, popř. taky na zakázku vyrobenou lamelou...? :o

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 24 pro 2012, 21:22
od mikajz
Určitě mám důvod. Já osobně nemám důvěru ve dvoumotě, dále budu nadále auto upravovat a častěji s ním budu sportovněji naladěn. A jak vím, dvouhmota nemá ráda podtáčení motoru a to se u mě děje = využívám sílu motoru a jezdím skoro furt na nejvyšší převodový stupeň a tempomat.

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 25 pro 2012, 09:42
od Colommbo
Nevím, jaké máš zkušenosti s tímhle typem motoru, takže se případně omlouvám, ale pár osobních postřehů (jež, koneckonců, nemusí změnit tvoje plány, ale přecjen... ;) ): Mám podobný typ motoru už ve druhém autě. S předchozí ještě áčkovou Omčou 2.6i dualram (150k, 220Nm, dovoz z CH a také už s dvouhmotovým setrvačníkem a MT) jsem za deset let najezdil cca 150tis.km zcela obdobným stylem jako používáš ty, tedy na nejvyšší kvalt při plném využívání točivého momentu motoru, auto šlo, bohužel, do šrotu kvůli pokročilé korozi nosných částí ve stáří 19 let a s 275tis.km na tachometru s původní ještě origo spojkou i setrvákem. Se současným autem (180k, 240Nm) jsem najel zase stejným stylem za necelé čtyři roky asi 50tis.km, na tachometru je 173tis.km a troufám si (už) tvrdit, možná jiným názorům navzdory, že tenhle způsob využívání jeho potenciálu takovémuto motoru ani jiným agregátům nijak neubližuje, je to hlavně o citu a souhře levé nohy s pravou... 8-) A nic na tom nemění ani to, že jsou-li na to vhodné podmínky, klidně a rád vyženu pavouky z potrubí... :) V případě, že máš se svým autem nějaké "rychlejší a silnější" záměry, na tvém místě bych spíš uvažoval o spojkové lamele s keramickým obložením při zachování dvouhmoty, nicméně rozhodnutí je samozřejmě na tobě a konkrétně technicky už ti tady jistě někdo erudovaný poradí. Přeju ti jen vše dobré! :)

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 25 pro 2012, 14:10
od mikajz
Ahoj, jelikož jsem s autem hodně jezdil, má už nalítáno 335 tis. km stále s původním setrvákem a spojkou (spojka ještě neprokluzuje a dobře zabírá). Proto souhlasím co píšeš, když se k tomu člověk dobře chová, vydrží to dlouhou dobu. Auto dávám postupně do dobré kondice (citový vztah) a se spořebou 8,2 (po výměně lambda sond) už ani neuvažuji o výměně za nějakou silnější naftu (ještě nedávno jsem měl nutkání to udělat). Sice mám firmu, která mě za 5 tis. Kč udělá repasi dvouhmoty, ale já se rozhodl to pojmout jinak a dvouhmotu úplně vynechat. S autem momentálně jedu jednou za měsíc, tak je čas se tomu věnovat. Časem dostane větší kola, nový kabát atd.

Doufám, že se odborníci přidají a pomůžou :)

Re: Opel Signum 3.2 V6 - dvouhmotový setrvačník

Napsal: 25 pro 2012, 16:31
od denny
No nevím,kolik se na tomto foru pohybuje konstruktérů spojek se zázemím ,jaké mají vyvojáři firmy LUK,SACHS,NIPPARTS neboVALEO..
O jedné firmě bych věděl,ale to je čistě racingová záležitost a taky asi řádsky honorovaná.
http://www.prevodovky-sixta.cz