Stránka 2 z 4
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 07 úno 2012, 21:40
od Colommbo
Na svojí starý áčkový benzínový Omeze 2.6i to bylo zapojený úplně stejně, jak píše Denny, čerpadlo bylo v chodu jen tehdy, když se točil motor, tedy při chodu motoru nebo při startování. Asi je to tak udělaný z důvodu bezpečnosti, auto nemá nárazovou pojistku vypínající čerpadlo (třeba jako starší Fordy) a když se při bouračce na předek auta přestane točit motor, vypne i čerpadlo. A pokud odešlo čidlo kliky, čemuž může možná nasvědčovat cukání při vytáčení motoru mezi 4 a 5 tis. otáček, pak ŘJ prostě nemá podle čeho poznat, zda se motor točí a nesepne ani čerpadlo. Sice je, tuším, ještě jedno čidlo otáček vačkové hřídele, ale pokud se čerpadlo nerozeběhne při startování, diagnostice se asi nevyhnete... Dobrou a držím palce!
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 07:46
od maserkovi
Takže jsem zjistil že do čerpadla opravdu nejde štáva ani při startování. Zkontroloval jsem i pojistky a ty jsou ok. Chtěl jsem zkusit nějak zkontrolovat i relátko ale bohužel nevím které by to mohlo být. Teprve včera jsem zjistil že má tohle auto troje pojistky
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 07:51
od denny
NJN.takže jedině přes diag a hlavně sledovat signál ot klikovky.!
Diagnostikou lze udělat i tzv aktuator test-tzn spouštět různé komponenty,je tam i relé palivového čerpadla.Po spuštění musí být slyšet běh.Každý komponent jde pustit asi tak na 5sek.
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 08:24
od maserkovi
Mohl by si prosím vysvětlit prosím podrobněji pro debila
jak udělat ten test.
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 10:11
od Colommbo
Nejste žádný debil, pane, jeden nikdy neví všecko
Relé palivovýho čerpadla bývalo u Omeg v motorovém prostoru v krabici vedle akumulátoru a o tom testu by měli mít nejlepčí povědomost buď v servízu anebo člověk, který vám bude tu diagnostiku dělat. A čidlo kliky bývá prevít, na minulý Omeze jsem ho musel měnit dvakrát...
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 10:52
od maserkovi
No já mám vedle akumulátoru skřínku s pojistkama a v ní je relátek asi pět. Který to ale může být?
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 09 úno 2012, 18:31
od Colommbo
Sám mám Omegu 2.6 V6 (Y26SE) 2001, což je principielně tentýž motor jako máte vy, jen s nižším obsahem, tož předpokládám, že i zapojení elektriky bude totožné. Relé palivového čerpadla je uložené ve trojúhelníkové schránce s vyklápěcím víkem hned vedle akumulátoru a teď budu vysvětlovat jak hotentot
jakoby na zadní (nejkratší) straně toho trojúhelníku souběžně s čelním sklem a kolmo k podélné ose vozidla jsou dvě a podle schématu je to to levé, blíž k motoru. A normálně by se mělo vyjmout z uložení tahem nahoru ke zvednuté kapotě. A vzpomínám si, že na kamarádově staré áčkové benzínové Omeze 2.0i hodně zlobilo. Tož zkuste a uvidíte...
Píšu honem ještě dodatek, bo jsem debil já - vy máte Vectru a teda motor napříč, což mi docvaklo až teď a tak jsem se s tou radou možná moc netrefil, omlouvám se...
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 10 úno 2012, 12:42
od maserkovi
Můžete mi prosím teda někdo poradit jaký nebo kde je to relé palivového čerpadla. Koukal jsem do knížky a tam píšou že vzadu u pojistek ale tam žádný neni
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 10 úno 2012, 14:21
od denny
Táááákže ,odšroubuj tu krabici v kufru na první fotce a z druhé strany jsou relátka.
R4 je pro čerpadlo paliva.
Re: opel vectra gts 3,2 V6 2003
Napsal: 10 úno 2012, 14:48
od maserkovi
Tak je venku ale jak mám poznat že je dobrý? (omlovám se že pořád otravuju ale tomuhle moc nerozumim)