Chyba P2279-12
Moderátor: Moderátoři
Re: Chyba P2279-12
Takže při jízdě do kopce na čtyřku při rychlosti 80 km/h byl tlak těsně před nouzákem +-60 kPa.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
- Reklama
Re: Chyba P2279-12
No tak to je v pytli.To už je moc a vypadá to,že filtr bude ucpanej.Teď už můžeš jen zkusit povolit přírubu před filtrem a projet to,jestli to pojede tak jak má.
Mam nahraný live data z pár aut,tak se mrknu,jakej tlak tam byl,pak napíšu.
Mam nahraný live data z pár aut,tak se mrknu,jakej tlak tam byl,pak napíšu.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Chyba P2279-12
Tak to by bylo super, kdyby jsi měl možnost zjistit data z jiných aut. Jinak, co se týče DPF filtru, tak už jsem s ním veliké problémy měl asi před rokem a půl, kdy jsem ho tehdy vypálil svépomocí pomocí stříkací pistole s benzínem, kdy jsem tuto směs přes kompresor do zapáleného filtru stříkal a tehdy se filtr krásně vypálil a až doposud bylo vše v pořádku. V létě se mi asi dvakrát stalo, že na začátku spuštění regenerace se mi rzsvítila kontrolka s klíčem a po skončení regenerace zase zhasla. Tehdy op-com neukazoval žádnou uloženou chybu. Taky jsem se dotazoval zde na fóru, zda s tím nemá někdo zkušenost a zrovna ty Lubaane jsi mi odpovídal, že asi bude někde bude problém. Možná má současný problém souvislost s tou rozsvícenou kontrolkou v létě. Myslíš, že problém bude v samotném filtru, a nebo v nějakém čídle u filtru? Ještě jednou děkuji za tvé reakce na můj problém.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Re: Chyba P2279-12
Takže jsem trochu pohledal a mam tu něco pro porovnání:
auto č.1-reg.před 335km;saturace 36%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 23kPa
auto č.2-reg.před 675km;saturace 58%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 12kPa
auto č.3-reg.před 0km;saturace 70%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 7kPa
Auto č.3 bylo čerstvě po statickej regeneraci.Měřeno při běžnej jízdě,takže max.tlaky by mohly bejt trochu vyšší,ale určitě ne kolem 60kPa.
Muj názor na to je,že ucpanej filtr je jen následek nadměrný kouřivosti motoru.Tu může způsobovat strašně moc věcí-špatně fungující EGR,vstřikovače,naklápění lopatek turba,únik vzduchu v sacím potrubí(často ucpání filtru způsobí prasklej intercooler),prasklý výfukový potrubí,váha vzduchu..........
Bohužel je to udělaný tak,že čidlo diferenčních tlaků má jen diagnostickou funkci a aktivně nezasahuje do řízení regenerace filtru.Regenerace se řídí podle nějakýho vypočtenýho modelu dle charakteru provozu,ovšem za předpokladu správný funkce všech ostatních komponent.Pokud má motor nadměrnou kouřivost a řídící jednotka o tom neví(např.špatnej vstřikovač,EGR......),tak řídící jednotka si dál vypočítává svuj model zatížení filtru,protože si myslí,že je všechno v pořádku.Ale filtr už je skoro ucpanej.Když se rozsvítí kontrolka,tak už často bejvá pozdě.Problém je,že vyšší kouřivost,pokud to auto samo neodhalí(např.rozsvícení kontrolky emisí)nevidíme,protože to filtr pochytá.
auto č.1-reg.před 335km;saturace 36%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 23kPa
auto č.2-reg.před 675km;saturace 58%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 12kPa
auto č.3-reg.před 0km;saturace 70%;dif.tlak volnoběh 0kPa;max.dif.tlak při jízdě pod zatížením 7kPa
Auto č.3 bylo čerstvě po statickej regeneraci.Měřeno při běžnej jízdě,takže max.tlaky by mohly bejt trochu vyšší,ale určitě ne kolem 60kPa.
Muj názor na to je,že ucpanej filtr je jen následek nadměrný kouřivosti motoru.Tu může způsobovat strašně moc věcí-špatně fungující EGR,vstřikovače,naklápění lopatek turba,únik vzduchu v sacím potrubí(často ucpání filtru způsobí prasklej intercooler),prasklý výfukový potrubí,váha vzduchu..........
Bohužel je to udělaný tak,že čidlo diferenčních tlaků má jen diagnostickou funkci a aktivně nezasahuje do řízení regenerace filtru.Regenerace se řídí podle nějakýho vypočtenýho modelu dle charakteru provozu,ovšem za předpokladu správný funkce všech ostatních komponent.Pokud má motor nadměrnou kouřivost a řídící jednotka o tom neví(např.špatnej vstřikovač,EGR......),tak řídící jednotka si dál vypočítává svuj model zatížení filtru,protože si myslí,že je všechno v pořádku.Ale filtr už je skoro ucpanej.Když se rozsvítí kontrolka,tak už často bejvá pozdě.Problém je,že vyšší kouřivost,pokud to auto samo neodhalí(např.rozsvícení kontrolky emisí)nevidíme,protože to filtr pochytá.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Chyba P2279-12
Ještě jedna taková zajímavost:
Problém: Motor Z19DT/H - Ucpaný filtr pevných částic, nastaví se P1901(75) a někdy P0234(5B)
Modely: Motory:
Astra-H 2005...2006,Zafira-B 2005...2006,Vectra-C 2004... Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL
Reklamace: Nedostatečný výkon a svítící SVS. U systému EDC16 C9 se může uložit poruchový kód P1901(75) a u systému EDC16 C39 kód P242F, někdy i společně s kódem P0234(5B);, může být zanesený filtr pevných částic.
Příčina: Do elektropneumatického snímače se přes větrací otvor dostala voda z ostřiku. To může vést k interní korozi, která brání řídicí jednotce motoru nastavit požadovaný podtlak. Protože motor Z19DT/H má nastavený příliš vysoký práh indikace plnícího tlaku, je možné, že úroveň detekce plnícího tlaku nebude pro chybový kód P0234(5B) nikdy dosažena, a to přestože je elektropneumatický snímač již poškozený. V tomto případě se řídicí jednotka motoru pokusí malý plnící tlak kompenzovat zvýšením množství paliva. Výsledkem je přetížení filtru DPF a nastavení chybového kódu P1901(75).
Výroba: Krátkodobé řešení pro model Zafira-B: Vložení umělohmotného ochranného krytu (podobně jako u modelu Astra-H) do předního nárazníku na ochranu elektropneumatického snímače před průnikem vody. Od VIN: W0L0AHM7562080392 pro závod Bochum a VIN: W0L0AHM756G051413 pro závod Gleiwitz se ve výrobě používají vylepšené díly. Střednědobé řešení (Astra-H, Zafira-B): Změna současného designu snímače na robustnější design (podobně jako u modelu Vectra). Od VIN: W0L0AHM7562082099 (Zafira); VIN: W0L0AHL3562081920 (Astra) závod Bochum, VIN: W0L0AHM756G052147 závod Gleiwitz, VIN: W0L0AHL08650796770 závod Antverpy se ve výrobě používají vylepšené EPV filtry.
Problém: Motor Z19DT/H - Ucpaný filtr pevných částic, nastaví se P1901(75) a někdy P0234(5B)
Modely: Motory:
Astra-H 2005...2006,Zafira-B 2005...2006,Vectra-C 2004... Z19DTL| Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL
Reklamace: Nedostatečný výkon a svítící SVS. U systému EDC16 C9 se může uložit poruchový kód P1901(75) a u systému EDC16 C39 kód P242F, někdy i společně s kódem P0234(5B);, může být zanesený filtr pevných částic.
Příčina: Do elektropneumatického snímače se přes větrací otvor dostala voda z ostřiku. To může vést k interní korozi, která brání řídicí jednotce motoru nastavit požadovaný podtlak. Protože motor Z19DT/H má nastavený příliš vysoký práh indikace plnícího tlaku, je možné, že úroveň detekce plnícího tlaku nebude pro chybový kód P0234(5B) nikdy dosažena, a to přestože je elektropneumatický snímač již poškozený. V tomto případě se řídicí jednotka motoru pokusí malý plnící tlak kompenzovat zvýšením množství paliva. Výsledkem je přetížení filtru DPF a nastavení chybového kódu P1901(75).
Výroba: Krátkodobé řešení pro model Zafira-B: Vložení umělohmotného ochranného krytu (podobně jako u modelu Astra-H) do předního nárazníku na ochranu elektropneumatického snímače před průnikem vody. Od VIN: W0L0AHM7562080392 pro závod Bochum a VIN: W0L0AHM756G051413 pro závod Gleiwitz se ve výrobě používají vylepšené díly. Střednědobé řešení (Astra-H, Zafira-B): Změna současného designu snímače na robustnější design (podobně jako u modelu Vectra). Od VIN: W0L0AHM7562082099 (Zafira); VIN: W0L0AHL3562081920 (Astra) závod Bochum, VIN: W0L0AHM756G052147 závod Gleiwitz, VIN: W0L0AHL08650796770 závod Antverpy se ve výrobě používají vylepšené EPV filtry.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Chyba P2279-12
Díky za vyčerpávající informace. Jedno mi ale stále není jasný. Proč nejde regenerace spustit přes op-com? O víkendu zkusim filtr vyndat, vyčistit a uvidí se. Potom dám vědět, jak jsem dopadl.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
- Fritol
- Příspěvky: 512
- Registrován: 25 lis 2008, 00:10
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P2279-12
regenerace se přeruší hned jak se nastaví nějaka chyba nebo nouzovej režim. pote regenerace nejde hned pustit. musí se ujet minimalně 50 km aby šla spusti další staticka regenerace.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Chyba P2279-12
Zdravim, takže včera jsem se dostal na vyčištění dpf filtru. Vyndal jsem ho ručně vyčistil a složil zpět. Poté jsem pomocí op-comu provedl regeneraci, která už šla normálně přes op-com spustit. Při regeneraci se z pod auta valil hroznej dým a šel od filtru neuvěřitelnej smrad. Když regerace úspěšně skončila, tak jsem jel auto projet. Najel jsem něco kolem 40ti km. Autu jsem dával pořádně zabrat a během cesty to do nouzáku nespadlo a auto jelo jako dřív. Diferenční tlak během ziušební cesty byl na volnoběh 0kPa a při zatížení byl v rozmezí 7 - 20 kPa a to jsem tomu fakt dával zabrat. Takže dle přiložených live dat od Lubaana by mělo být vše v pořádku. Otázkou tedy stále zůstává, zda motor z nějaké příčiny více nekouří a filtr se rychlejí nezanáší. Budu filtr přes op-com více sledovat a pokud bude diferenční tlak narůstat, tak provedu regeneraci přes op-com. Jinak ještě jedno díky všem za reakce k mýmu problému.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Re: Chyba P2279-12
No tak to je dobře,že to jezdí.
Ale zaměřil bych se na to,jak je psáno výše-nedostatečnej plnící tlak.Řídící jednotka se snaží kompenzovat nedostatečnej plnící tlak vyššíma dávkama paliva a tim dochází k vyšší kouřivosti-rychlejšímu zanášení filtru.Chtělo by to při jízdě sledovat skutečnej tlak a tlak požadovanej řídící jednotkou.Zaměřit se hlavně na elektromagnetickej ventil regulující podtlak ovládání lopatek turba,případně těsnost sacího potrubí.Hodně ucpaných filtrů má na svědomí prasklej chladič vzduchu.
Ale zaměřil bych se na to,jak je psáno výše-nedostatečnej plnící tlak.Řídící jednotka se snaží kompenzovat nedostatečnej plnící tlak vyššíma dávkama paliva a tim dochází k vyšší kouřivosti-rychlejšímu zanášení filtru.Chtělo by to při jízdě sledovat skutečnej tlak a tlak požadovanej řídící jednotkou.Zaměřit se hlavně na elektromagnetickej ventil regulující podtlak ovládání lopatek turba,případně těsnost sacího potrubí.Hodně ucpaných filtrů má na svědomí prasklej chladič vzduchu.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986