Stránka 2 z 4

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 00:28
od mareton
Tak zde jeden odkaz co by měl být TEN altík 130A za 3000 ten regulátor s diodama mají něco nad litr.... tak si říkám, jestli ušetřit dva litry a vyměnit či rovnou koupit celej.... za 3 litry je to oka cena, ale takové trochu podezřelá.... i když co se týká výrobních nákladů, tak je to jenom elektromotor.... a rovnou mohli udělat střídavej motor a né nějakej na uhlíky... :-D

http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... a-1.9-cdti

Zatim.

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 09:20
od vectra11
Tak ono to je "střídavý motor",ale to je jedno. Podezřelá je spíše cena 20tis. a více. To pokládám za zhovadilost. Jen nevím proč tam neuvádí výrobce,ikdyž je to asi celkem jedno...Záruku to má,tak bych se toho asi nebál,za ty prachy.... Jinak se podívej na http://www.mroauto.cz Polský výrobce Maxgear má taky zajímavé ceny. Na VB je altík za 2200....

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 10:25
od milhauzz

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 11:41
od mareton
Ten je "jen" 105 Ampérový. BTW: píšou k tomu pro generování třífázového proudu... Cože?

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 12:28
od vectra11
Milhauz plete,pro tebe je tam např. Lucas 130A za 3099Kč. (nevím přesně co myslí vratnou zálohou),Bosch 3139Kč,je třeba se podívat na všechno a zeptat se na typ a dobu dodání....

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 13:45
od milhauzz
Nikdo nikoho neplete,jenom jsem házel na ukázku link ;)

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 16:05
od ernst
¨generátor třífázového proudu je každý alternátor, používá se to proto, protože je to nejefektivnější
vygenerovaný třífazový proud je poté usměrněn diodami na jednu stejnosměrnou fázi...

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 19:02
od mareton
oj, stydím se, tohle bych měl vědět :-) nicméně co tam dělaj ty uhlíky? Ty jsou přeci v jednosměrném motoru, střídavý (jestli pojem střídavý je ten správný) by měl být bez uhlíků a různých obrušovacích věcí...

Každopádně v zítra by měl být vymontován altík z véci a začne proměřování a postup oprav... třeba se to nakonec vyřeší koupením diod za pár korun a jejich přeletováním, případně koupením ložisek do 3 stovek a jejich nalisováním... toto je sice můj sen, ale není ani tolik nereálný... uvidím, dám vědět a kdyžtak koupím diodový blok za trochu přes litr či celý altík za těch 2995 kč a bude vystaráno aspoň na ty 2 roky jak trvá záruka :-D

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 19:16
od vectra11
:D Do takových úvah se raději nepouštěj.... Jinak,nechci se tě dotknout,ale některé lidi nechápu. A to se netýká jen zrovna alternátoru. Znám z jiných diskuzí: Koupí si auto za x tisíc,předupané elektronikou,navíc Opla :( a diví se,že opravy a díly stojí tisíce (např. naposledy termostat za 2000),navíc po 10i letech provozu. Věz,že to bude jen horší. Je spousta dalších věcí,které nemají životnost věčnou a nestojí 300.

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 bře 2013, 19:48
od ernst
jistě víš, že alternátor funguje na principu elektomagnetické indukce,

tedy rotor je elektromagnet(je napájen přes ty uhlíky) - a síla magnetického pole je dána velikostí napětí(buzením) co jde do rotoru

Takže když altík přebíjí,tak regulátor sníží proud co jde do rotoru -> sníží se ektromagnetické pole -> sníží se napětí indukované na cívkách statoru. vše probíhá samozřejmě plynule elektronicky, dříve to bylo řešeno relátky (a stjeně tam ty uhlíky byly :D )

snad jsem to vysvětlil pochopitelně :D