Stránka 2 z 4

Re: koupě Omegy B

Napsal: 24 lis 2009, 23:49
od adam09
Nemyslím si že insignia bude tak kvalitní jako třeba ta omega.
Jen když se mviděl v televizi jak vzal za středový tunel a celý vrzal a to auto byla funglovka :D

Re: koupě Omegy B

Napsal: 25 lis 2009, 18:14
od Marky
kdoasi píše:Zdravím,
jsem v pokušení koupit Omegu B kombi s motorem 2.0 16V (rok 1998). Poradili byste mi, na co se při koupi zaměřit? (nějaké specifiké závady pro tento model?). Četl jsem, že zmíněný motor není úplně vhodný pro toto auto (slabý a velká spotřeba) - co si o tom myslíte? Očekávám spotřebu maximálně 9-10 litrů ve městě, nepotřebuji žádnou velkou dynamiku, ale spíš užitnost, jsem kliďas.

Díky za názory.
Proc se nekouknes radeji na verzi po faceliftu? Me se Omega vzdycky strasne libila a nebyt stari, tak jsem si koupil caravan s 2.5DTI :D

Re: koupě Omegy B

Napsal: 26 lis 2009, 14:32
od califan
No jednak mám kamaráda na autovrakovišti a dílů tam mají plno, za další se mi líbí to zpracování interiéru v kombinaci se dřevem (nebo imitací, já tomu zas tak nerozumím, ale je to takový útulný), mám na ni asi 30tis. což není moc, ale víc si dovolit momentálně nemohu a taky v tom faceliftu je ten interiér přímo odpornej. Ten středovej panel vypadá, jako by někdo do dřevěný desky vyvrtal díry a napíchal tam špunty z kopaček. Dveře zevnitř hranatý, vypadají jak poskládaný z nějakejch zbytků... :roll:

Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout, je to věc názoru a někomu se to líbí a někomu prostě ne. Já bohužel patřím k té druhé skupině, tak nekamenovat... :lol:

A jelikož naftu asi všichni odsuzují a naopak doporučují 2,5 V6 v benzínu, tak co třeba toto:
http://www.tipcar.cz/opel/opel-omega-2. ... 40592.html :?: :?: :?:

I když už se začíná projevovat náznak koroze, ošoupaná kůže řadičky...najeto 250tis. asi pravda nebude, ale zase za ty prachy, co by se dalo čekat, že :?:

Re: koupě Omegy B

Napsal: 26 lis 2009, 20:26
od Marky
Jasne, pokud se Ti libi, tak neni co resit, urcite facelift prinesl zmeny napr. v antikorozni ochrane a i interier jenz se nemusi kazdemu libit a cena je take jina. Jinak 2.5DTI je motor bez problemu, protoze uz ma prime vstrikovani paliva a tim eliminovali praskajici hlavy. Nemam s timto motorem osobni zkusenost, ale benzinovy sestivalec urcite bude autu sluset, v signumu se mi 2.8 V6 dost libila :D .

Re: koupě Omegy B

Napsal: 27 lis 2009, 18:24
od m.artty
Já bych se nebál ani té nafty v podobě 2,5TDs. Zrovna před 10 minutama jsem s ní jel :D Tam je jenom problém si zvyknout na trochu zvláštní průběh výkonu. Na to, že je to nafťák, tak v nízkejch otáčkách netáhne vůbec :lol: ale zase jak se dostane na hnanici 2000 ot/min, tak to táhne pěkně. Při výběru benzín nebo nafta záleží co od toho auta čekáš, jak moc s ním chceš jezdit, kde s tím chceš jezdit atd.

Re: koupě Omegy B

Napsal: 27 lis 2009, 19:47
od califan
No na rasování, odvážení a převážení věcí a tak je firemní dodávka. Do práce mě někdy bere parťák, někdy jezdím sám. Vyjedu z domu, šup na dálnici 20km a sjíždím. Pak to samý domů. Na normální ježdění, víkendy, ježdění k rodičům na Vysočinu...Spíš kratší trasy, taková ta klasika.

Naftu nevím, to se při takovejch krátkejch cestách snad ani pořádně neprohřeje... ;)
Jinak za rok nájezd tak 20, max.25tis. km. Ale spíš kolem těch 20tis... :)

Jo když jsem jezdil dělat do Rakouska s A6 a denně 300km, to byla jiná. To se namotalo za rok tak 65-70tis. Vetšinou jsem jezdil já, ale občas jsem se taky svezl... :D

Re: koupě Omegy B

Napsal: 28 lis 2009, 23:58
od m.artty
Jestli jezdíš do práce 20 km, tak bych určitě jezdil nafťákem. Ikdyž zase jezdíš po dálnici, takže tam ani ten benzín nebude žrát tolik jako po městě. Já jsem jezdil do školy (asi 3 km) nafťákem a neměl jsem s tím žádnej problém... Naše Omega taky jezdí často i kratší vzdálenosti a nemá s tím žádnej problém.

Jako hodně lidí mluví o tom, jak je diesel drahej na údržbu, jak je to blbý s tím jezdit víceméně jen ve městě atd. Já měl nafťáka skoro 2 roky, jezdil jsem z 85% ve městě na poměrně krátký vzdálenosti a neměl jsem s tím žádnej problém..... A to auto měl předemnou 8 let jeden majitel, co taky jezdil většinou po městě.

A největší výhoda nafťáka je, že pořád se ještě dá sehnat nafta za dobrou cenu, což o benzínu se říct nedá.....

Re: koupě Omegy B

Napsal: 02 pro 2009, 12:04
od cover72
Měl bych dotaz na to, jak je to skutečně s motory u Omegy B. Dělal jsem si totiž průzkum a vyšlo mi tohle:
2.0 16v (X20XEV) má prý potíže s těsněním a to docela brutální: na anglickém fóru psali, že výměna co půl roku, na českém jsem narazil na majitele, kterému se motor zadřel po roce ježdění právě kvůli těsnění. A mechanik mi říkal, že 16ventil v žádném případě, že je to překomplikované a chce to hrozně údržby (a není to lama, opravuje auta mé rodině už cca 20 let). Plus to provází reputace, že si zvláště ve městě vezme i víc, než 2.5. Je to tedy bazmek, nebo kus od kusu podle zacházení, nebo záleží na roku výroby?
o 2.0GL nevím nic; pokud je kód motoru opravdu X20SE, tak by to zřejmě byla pohodová, ikdyž slabší záležitost?
2.5TD je rozporuplný - polovina lidí tvrdí, že to Opel neuměl vyrábět a že rychle odchází, plus prý žere olej. Proti tomu stojí tvrzení člověka, který s tím odjezdil 400 000 - ten říká, že motor je OK, ale nesmí se hnát do otáček atd., ergo buď automat, nebo po důchodci. Což je problém - kam se kouknu, tam se k Omeze chovají jako ---- a dělají "drifty". A další týpek psal, jak je to super, ale předtím se na tom samém fóru ptal, že mu z auta kape nafta a čím to může být.. Předpokládám, že bude rozdíl mezi motory 25TD a X25TD - má tedy výše zmíněné nešvary jeden z nich a druhý je v pohodě, nebo je to opět o údržbě a náhodě na motor v dobrém stavu?
2.5 6V (X25XE) zase provází reputace, že není úplně přesný a zvláště ve starších autech potřebuje údržbu a že při jízdě na kratší vzdálenosti (město) žere olej a benzin úplně chlastá. Plus je oficiální stanovisko, že po 60000km pomalu odchází rozvodový řemen - a pochybuju, že by o tom někdo v čechách věděl, takže bude asi spousta těchto motorů nahlodaných, protože je někdo dotáhl k mechanikovi až když motor začal zlobit ?
3.0MV6 (X30XE) vypadá neškodně co se mechanické stránky týče, ale zase předpokládám spotřebu typu "nebere pod 10l" a mám obavu, že 90% těchto aut s manuálem bude - zvláště v nižších cenových relacích - po nějakém tuzerovi a tedy s poloodpálenou spojkou a diferenciálem (drifty, kamarád dělal takové hovadiny obden a odpálil si spojku na novém autě za půl roku) a možná i pošramocenou převodovkou (obecné blbnutí) a možná i nahlodaným motorem (tůrování za studena)

Tak jak to s těmi motory je? Sháním auto na ježdění cca 15km tras (možné delších, budu měnit práci) se schopností jet tak 1 do měsíce trasu typu "Praha-Brno-Bratislava a zpět za 2 dny". Tuzing nevedu, drifty nenávidím, jezdím klidnějším stylem (prakticky nepředjíždím). Pokud by byla v pohodě (tj. bezúdržbová) ta 2.0 16v a netrápila se na dálnicích, asi bych bral tu - protože mi selská logika říká, že to by si asi tuzeři - kvůli výkonu - nekupovali a tedy by byla OK i dynamická soustava celého vozu..

Takže bych byl rád za nějaké vysvětlení, jak to skutečně je, nejlépe s vícenásobným potvrzením od více lidí..
(popř. ještě pár tipů, jak poznat auto po někom, kdo s tím prasil)

EDIT: možná by to chtělo samostatný thread (něco jako "motory pre-FL Omegy B"), to ať rozhodnou a případně přesunou moderátoři..

Re: koupě Omegy B

Napsal: 02 pro 2009, 21:26
od m.artty
2,0i 16v - Nevím jak u Xka, ale u C20XE se docala často stávalo, že se motor potkal a občas praskla hlava. Já bych do toho 16v taky asi nešel. A když už, tak bych počítal s nutností udělat GO motoru.

2,0i 8v - Přepokládám, že tenhle motor vychází za starého nezničitelného C20NE. Pokud je tomu opravdu tak, vůbec bych se toho nebál. Sice výkon 85 kW není nějak oslňující, ale na normální ježdění to stačí a hlavně to nejdůležitější - motor C20NE zvládal bez problémů nájezd přes 500 000 km.

2,5TD - Motor pochází z díly BMW. Na nafťák má poměrně divný průběh výkonu - táhne až v otáčkách kolem 2000 ot/min. Olej nežere, ale na turbu je ztrátové mazání, proto se mezi výměnami ztratí nějaký olej. Každopádně, dá se s tím jezdit za 7,5 litru nafty a jede to celkem slušně. S tímto motorem mám osobní zkušenost.

2,5i V6 - Asi takhle, když šestiválec v benzínu, tak 3,0 ;)

3,0 V6 - Motor má dostatek výkonu, takže nedochází k takovému opotřebená jako u menších motorů. Problém bych tu viděl jen s tou vyšší spotřebou benzínu... přece jen je to třílitr.

Každopdáně pokud to auto chceš na delší dobu, nekoukal bych vůbec po Omegách za pár tisícovek. To jsou často vylítané jebky a několika majitelých, kteří jim nevěnovali zrovna potřebou péči. Kouknul bych se spíš po něčem co už je po faceliftu - lepší antikorozní ochrana, menší pravděpodobnost, že s tím autem někdo prasil a celkově zachovalejší kousky. Určitě bych raději kupoval auto, které mělo jednoho nebo dva majitele než auto co bude o 5 tisíc levnější ale prodávající je 6. majitel.

Jestli s autem majitel prasil nebo ne, poznáš podle věku majitele a podle toho jak to auto vypadá. Ti co s autama jenom prasí a myslej si jaký jsou frajeři: auto nedostává takovou péči jakou by mělo mít, možná na karoserii budou odflákle udělaný opravy koroze, v interiéru se v 90% případů objeví nějaká led-dioda a ikdyž auto bude relativně čisté, tak motorový prostor bude úplně zasraný. Taky jsme mladej a znám lidi co s autama jen prasí a vím jak ty jejich auta vypadaj.

Re: koupě Omegy B

Napsal: 03 pro 2009, 17:45
od cover72
Díky. K tomu 85kW motoru - nebude se s tím trápit? Přece jen má to auto 1.5 tuny a zejména při častějších rozjezdech by to mohlo být znát (větší spotřeba & možná i opotřebení spojky?)..
3.0 nepřipadá v úvahu, jednak bych ten výkon naprosto nevyužil a druhak je pojistné přece jen pěkných o pár stovek vyšší, než u 2.5. A propos - má ta 2.5 v benzinu problémy, nebo je OK?
Ad ta 2.5TD - tam se bojím toho rozvodového řemene a popraskaných hlav (kolik může stát diagnostika hlav mechanikem - a pustí ho do toho vůbec v bazaru?). Když jsi s tím jezdil, kolik km to mělo najeto - a jestli víc, než těch 60kkm, mělo to měněný ten řemen?
A konečně, co znamená "pár tisícovek"? K prosinci totiž v práci končím, zároveň mi končí současné auto a tedy nevím, kdy a kolik zase poteče do rozpočtu - ergo poslední co potřebuji je koupit "nové" auto a zjistit, že je zralé na generálku motoru a vůbec dynamické soustavy - takže post-FL s cenami od těch 55k nahoru jsou poněkud mimo mé možnosti (optimum by bylo okolo 30-40k, aby mi zůstala právě nějaká rezerva)

Ještě k těm tuzerům - problém je, že spousta mašin je v bazarech a tam předpokládám jak vyčistí motorový prostor, tak očešou interiér o svítítka. Takže mě ještě napadlo - dalo by se předpokládat, že tuzerské vozy budou mít na zadních pneumatikách podstatně nižší vzorek, než na předních (drifty), nebo by to v bazaru také vyrovnali, popř. se tak drifty vůbec neprojevují? A poukazuje spoiler na tuzera, nebo má nulovou vypovídací hodnotu (byl montovaný sériově)?