Stránka 2 z 2

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 11 kvě 2016, 07:55
od ybrcek
je tu další možnost jak sledovat DPF

Kód: Vybrat vše

http://www.sunnysoft.cz/zbozi/169PCI-068/automobilova-diagnosticka-jednotka-pro-obd-ii-s-bluetooth-ekv-elm-327-pro-android-a-windows-phone-4216595.html
a aplikace pro android DPF Info od Tomasz Madera

Kód: Vybrat vše

https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpfinfolite&hl=cs

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 17:41
od arlie
Ahoj,
už parkrát pozoruji, že auto během jízdy začne smrdět jakoby se pálila pneumatika nebo guma. Docvaklo mi, že to může být dpf. Když jsem zastavil, tak spotřeba byla 4,5l/h.
Stává se to někomu, ten smrad? Mám tam i nezavislé topení, ale to už pravděpodobně neběželo, protože teplota byla přes 80st.

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 18:38
od Colommbo
Tož příště nezastavovat a zvýšenými otáčkami pokračovat v jízdě, dokud projevy nevymizí... :) Hlavně nevypínat motor.

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 19:03
od arlie
O to zastavení nejde. Vím, že se musí regenerace dokončit. Ale spíš, jestli ten smrad by mohl být z toho.

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 19:05
od palecNR
Mne zacala regeneracia pri studenom motore,vsimol som si ze sa motor vtedy rychlejsie zohreje na prevadzkovu teplotu. Teplota vzduchu bola -8. Regeneraciu dokonci aj na volnobehu,neprerusi ju ani pri cakanie na zelenu,len nevypinat motor. Smrad bol z toho.

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 19:38
od Colommbo
arlie píše:...jestli ten smrad by mohl být z toho.
Ano, mohl.

Re: Filtr pevných částic

Napsal: 07 led 2017, 21:16
od Brembo SV
zápachmože pochádzat z regenerácie. Teplotta výfukových plynov je totiž zvýšená až na hodnotu okolo 650 Celzia,a tak sa spaluju i prichytené nečistoty na výfukovom potrubí. Auto mierne dymý atd. Ked sa začne regenerácia,prebieha za každých okolností,i na volnobehu-trvá ale podstatne dlhšie. Cyklus je závislý od paliva,čtýlu jazdy,stavu motora a jazdných podmienok. V niektorých prípadoch sa o regeneráciu može pokusit riadiaca jednotka už po 200 km,ked nastanu vhodné podmienky. V niektorých prípadoch regenerácia prebehne až po 1700 km-neplatí pre mestský cyklus. Pokial sa rosvieti kontrolka,je mimoriadne nevyhnuté umožnit prebehnut regeneráciu. Po 3 neuspešných pokusoch o regeneráciu riadiaca jednotka prepne do nudzového režimu a regenerácia prebehne už len diagnostikou . Pokial ale vodič nadalej nevykoná potrebné kroky,riadiaca jednotka po zhasnutí motora zakáže jeho opatovný štart. Filter je už vtedy zaplnený na 100%,je nutná jeho demontáž a výmena,alebo odoslanie špecializovanej firme+konfigurácia nastavení cez diagnostiku. Obyčajné vytlčenie DPF neprinesie žiadny užitok-riadiaca jednotka na základe nezmyselných udajov bude trvale v nudzovom režime. Je potrebná i uprava softveru alebo montáž oblbovátka-auto už ale pravdepodobne neprejde emiskou a ani STK. Po takomto tuningu su náklady na opravu 1000 až 3500 €.