Re: Vibrace motoru
Napsal: 13 kvě 2015, 08:00
no občas naozaj sa nevyhneš ani tej jedničke, napríklad predbehnúť plaziaci sa nakláďák do kopca keď potrebuješ rýchlo vyraziť tak ti nič iné nezostáva. Odstupňovanie medzi 1 a 2 je pomerne nešťastné.
Pri pomalom odbočovaní je to na 2 ale na spojku.
skús teraz najazdit 1000÷2000km tak, aby si nešiel pod 1800ot a nejazdil za sebou krátke trate kde sa motor nestihne slušne zohriať. Budeš možno prekvapený, ale spotreba sa rapídne nezmení. Uvidíš, či sa to zlepší alebo zmizne. Zotrvačník sa začína prejavovať najmä na voľnobehu, nepravidelným chodom tak ako hovoríš náhodile, pritom počuť zacvakanie zotrvačníka. 180t km je tak asi priemer na výmenu. V priemere podľa spôsobu jazdy 120-250tisíc, mám kolegu ktorý má ECO a menil po 60t. Mám pocit, že nikdy nešiel na vyšie otáčky než 1200
Nemusíš sa ale báť, nič sa nestane, auto sa nerozsype len hluk - ak je to zotrvačník - sa bude zhoršovať až to bude neustále klepať. Potom je na výmenu času dosť.
Ak sa ti stalo, že po vypnutí motora sa robehol vetrák na chladiči znamená to, že vypálenie DPF nedobehlo do konca. Ak jazdíš krátke trate, pred vypnutím motora skontroluj vždy na voľnobeh aktuálnu spotrebu paliva - keď je nad 0.8l/h, väčšinou 2÷3 a viac l/h beží vypaľovanie DPF a nemal by si motor vypnúť.
Pri pomalom odbočovaní je to na 2 ale na spojku.
skús teraz najazdit 1000÷2000km tak, aby si nešiel pod 1800ot a nejazdil za sebou krátke trate kde sa motor nestihne slušne zohriať. Budeš možno prekvapený, ale spotreba sa rapídne nezmení. Uvidíš, či sa to zlepší alebo zmizne. Zotrvačník sa začína prejavovať najmä na voľnobehu, nepravidelným chodom tak ako hovoríš náhodile, pritom počuť zacvakanie zotrvačníka. 180t km je tak asi priemer na výmenu. V priemere podľa spôsobu jazdy 120-250tisíc, mám kolegu ktorý má ECO a menil po 60t. Mám pocit, že nikdy nešiel na vyšie otáčky než 1200
Nemusíš sa ale báť, nič sa nestane, auto sa nerozsype len hluk - ak je to zotrvačník - sa bude zhoršovať až to bude neustále klepať. Potom je na výmenu času dosť.
Ak sa ti stalo, že po vypnutí motora sa robehol vetrák na chladiči znamená to, že vypálenie DPF nedobehlo do konca. Ak jazdíš krátke trate, pred vypnutím motora skontroluj vždy na voľnobeh aktuálnu spotrebu paliva - keď je nad 0.8l/h, väčšinou 2÷3 a viac l/h beží vypaľovanie DPF a nemal by si motor vypnúť.