Re: špatné starty 2.2DTI
Napsal: 03 lis 2013, 12:38
Nestačí aby byl EGR čistý, musí i zavírat. A to tak, že když ho otevřeš, musíš cítit tlak pružiny a když ho pustíš, musí!!! zaklapnout tahem pružiny okamžitě. Ono to vypadá jako samozřejmost, ale řešil jsem pár aut, kdy majitel tvrdil, že EGR vyčistil, i že zavírá. No a pak jsem mu ukázal, co je to zavírající EGR.
Je tu i možnost, že máš upravenou zpětnou vazbu mezi EGRem a jednotkou, pak nevíš ani podle diagnostiky, v jaké poloze EGR je. Těch návodů je taky dost.
Jestli se to chová, jak popisuješ, pak zkus nažhavit odpojením čidla teploty motoru. Rozběhne se ventilátor, ten taky můžeš odpojit. Chyby si pak opcomem vymažeš.
Odpojený konektor nasimuluje jednotce teplotu asi minus 30 stupňů, spolehlivě žhavíš, pak nastartuj a uvidíš.
Když to chytne, můžeš spekulovat o jednotce žhavení, ale to by na sebe jednotka práskla.
Pak je možnost nechat přehrát soft, údajně je tam ošetřená startovací dávka paliva, slyšel jsem i o možnosti, že jde pohnout čerpadlem. Staší prý milimetřík, a je to vyřešené. To ber ovšem s rezervou, nemám s tím zkušenosti, spíš bych to připisoval vytahanému řetězu.
Je tu i možnost, že máš upravenou zpětnou vazbu mezi EGRem a jednotkou, pak nevíš ani podle diagnostiky, v jaké poloze EGR je. Těch návodů je taky dost.
Jestli se to chová, jak popisuješ, pak zkus nažhavit odpojením čidla teploty motoru. Rozběhne se ventilátor, ten taky můžeš odpojit. Chyby si pak opcomem vymažeš.
Odpojený konektor nasimuluje jednotce teplotu asi minus 30 stupňů, spolehlivě žhavíš, pak nastartuj a uvidíš.
Když to chytne, můžeš spekulovat o jednotce žhavení, ale to by na sebe jednotka práskla.
Pak je možnost nechat přehrát soft, údajně je tam ošetřená startovací dávka paliva, slyšel jsem i o možnosti, že jde pohnout čerpadlem. Staší prý milimetřík, a je to vyřešené. To ber ovšem s rezervou, nemám s tím zkušenosti, spíš bych to připisoval vytahanému řetězu.