Stránka 2 z 2

Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC

Napsal: 27 pro 2015, 13:04
od alzafir
Colommbo píše:Pokud si to myslím správně, tož EGR ventil vstupuje do hry jen za určitých okolností
Ano, je řízen jednotkou podle zatížení motoru. Je prakticky stále otevřený nebo částečně otevřený. Zavřený musí být při startu!! ( jinak to nechytne, případně se škytáním) a při akceleraci.
Při ustálené jízdě se otvírá. Více či méně. Proto při popojíždění po městě a pak vyprášení pavouků se vyvalí oblak sazí. To platí hlavně pro rotační čerpadla.
Na volnoběhu je otevřený, po asi půl minutě volnoběhu se zavírá.
Sání se zanáší právě tím šolícháním v nízkých otáčkách a popojížděním po městě.

Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC

Napsal: 27 pro 2015, 16:16
od denial
mno na odstranenie EGR (aj z RJ) som dostal tip na tychto ludi
http://www.alfatuning.sk/problematika_e ... hp?lang=sk

teraz ked si tu spominal ten emulator, tak mi to hned naslo aj take nieco
https://tafmet.pl/english/egr-simulator ... i-tid.html
je tam aj schema, podla ktorej sa ten simulator pripaja medzi vahu vzduchu a riadiacu jednotku

sto percentne referencie na funkcnost ale nemam ani na jeden z tychto dvoch sposobov.

znamy sice ma alfu s rovnakym 110kw motorom a ten chlapik z alfatuningu mu daval prec aj DPF, aj EGR aj Swirl klapky a vraj je spokojny; ale ten ani nevie preco sa mu dpf zaniesol a tvrdi mi take veci, ze chyba bola v samotnom dpf. a co sa tyka virivych klapiek som sa docital, ze tie aj su celkom potrebne.

mal som este aj stilo jtd, a tam mi jeden mechanik ani neviem ci uz povedal, ze mi zaslepil egr, druhy o pol roka zas oznamil, ze odslepil a neregistroval som medzi tym ziadne zmeny v jazde a uz vobec ziadne chyby ani kontrolky ... tak hej, je to jednoduchsi motor.

co sa tyka tej novej STK u vas, neviem ci nejako predstavit, ze kazda STK by zahrnala ~50km jazdu s technikom ??

Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC

Napsal: 27 pro 2015, 18:42
od Colommbo
alzafir: Děkuju za objasnění! :idea:

Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC

Napsal: 28 pro 2015, 12:30
od alzafir
No a mám tu ještě jedno vysvětlení, možná překvapující podivnost.
O příspěvek výš jsem popsal chování EGRu, to je typické chování u Y22DTR.
Např u Z17DTJ se EGR choval podobně. Záměrně píšu choval. Až na volnoběh to bylo velice podobné. Dnes jsem EGR vyčistil a je to něco jiného.
EGR je prakticky stále zavřený, i na volnoběhu, Jen při přeřazení za jízdy, chvilkovém pustění plynu se otevře, ale na chvilku.
Je to i v požadavku signálu EGRu od jednotky.
Zcela jiné požadované hodnoty byly před čištěním.
Zatím moc nevím, jak si to vysvětlit.

Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC

Napsal: 03 led 2017, 17:26
od martulik
Já mám už třetím rokem pod EGR ventilem podložku se dvěma otvory. Doporučili mi to ve Fiatu. Prý to tam běžně dávají. Otvory v podložce prý způsobují větší cirkulaci a tím se ventil méně zanáší. Byl jsem na emisích před STK a prošel jsem úplně v pohodě. Auto jezdí bez problémů. (ťuk, ťuk, ťuk :) )