Stránka 2 z 2
Re: Vectra C 1.9CDTI 110kw vysoka spotřeba
Napsal: 03 úno 2016, 00:48
od lubaan
Tak vzhledem k tomu, že to bylo na nucený regeneraci DPF v servisu bych to viděl na problém někde kolem přeplňováni a nebo vstřikování. Chtělo by to nejdřív zjistit diferenční tlak DPF. Může bejt prasklej chladič vzduchu nebo hadice nebo jen povolená spona, může bejt vadnej EGR ventil, může bejt pryč turbo, špatný vstřiky. Všechno může způsobovat nadměrnou kouřivost a přicpávání DPF. A taky to může bejt něco úplně jinýho, bohužel.
Chce to udělat dobrou diagnostiku.
Jinak spotřeba 8-10 je dost. Já měl teď 8, ale často taham přívěs, navíc mi přibržďovalo jedno zadní kolo a měl jsem fouklý těsnění pod turbem. Po odstranění závad už to zase jezdí pěkně z lehka a už i podle okamžitý spotřeby vidim, že spotřeba půjde zpátky někam na 6,5 a to ještě min.2 x denně jede bufík.
Re: Vectra C 1.9CDTI 110kw vysoka spotřeba
Napsal: 03 úno 2016, 18:23
od Mslama88
Jindra píše:No, koukám, rozdíl zprávy 1s
, takže vířivé klapky poznáš snadno, resp problém s nima - máš nahoře táhlo na klapky? Resp není kolem moc ochcaný od oleje, nebo vypadlý? Jinak nájezd 149tis je relativně málo... Pak ještě záleží, jak dlouhý štreky jsi teď jezdil, jestli to bylo třeba 10km, tak se v těch mrazech motor teprve dostal na provozní teplotu, tedy větší spotřeba...
Ahoj, tak dnes jsem kontroloval swirl klapky. Vodící táhlo na klapky bylo opravdu vypadlé. Při té příležitosti jsem zkusmo zahýbal všemi kapkami a všechny se hýbou. I když je to jako kdyby se pohybovaly v nějaké řídké vazelíně. Vodící tyčku jsem nacvak zpátky. Zatím drží. Ale jen na dvou domkách, dva jsou úplně vyčvachtaný. Nevím jak to někdo může vymýšlet plastový.
Nicméně na projevu auta/spotřeby to vliv zdá se nemá. Uvidím co mi poví diagnostika.
Re: Vectra C 1.9CDTI 110kw vysoka spotřeba
Napsal: 03 úno 2016, 18:27
od Mslama88
lubaan píše:Tak vzhledem k tomu, že to bylo na nucený regeneraci DPF v servisu bych to viděl na problém někde kolem přeplňováni a nebo vstřikování. Chtělo by to nejdřív zjistit diferenční tlak DPF. Může bejt prasklej chladič vzduchu nebo hadice nebo jen povolená spona, může bejt vadnej EGR ventil, může bejt pryč turbo, špatný vstřiky. Všechno může způsobovat nadměrnou kouřivost a přicpávání DPF. A taky to může bejt něco úplně jinýho, bohužel.
Chce to udělat dobrou diagnostiku.
Jinak spotřeba 8-10 je dost. Já měl teď 8, ale často taham přívěs, navíc mi přibržďovalo jedno zadní kolo a měl jsem fouklý těsnění pod turbem. Po odstranění závad už to zase jezdí pěkně z lehka a už i podle okamžitý spotřeby vidim, že spotřeba půjde zpátky někam na 6,5 a to ještě min.2 x denně jede bufík.
Ahoj, už jsem na diagnostiku objednán. Dnes jsem prohlížel celý motor a nic není očouzený a nikde nic nekape. Ta uvidím co na to v servisu :-/
Re: Vectra C 1.9CDTI 110kw vysoka spotřeba
Napsal: 03 úno 2016, 19:16
od lubaan
Klapky moc neřeš. Já jezdil několik desítek tisíc km bez táhla i s vyčvachtanejma čepama a nebyl jedinej problém.
Tyhle klapky jsou ještě vymyšlený docela dobře. I když se to podělá a vypadne táhlo, zůstane alespoň všechno na svým místě. Na rozdíl od motorů, kde klapky dokážou vypadnout a motor je nasaje s fatálníma následkama na pístech, ventilech, válcích, turbech. Už jsem někde čet, že se to stalo i u Insignie.
Re: Vectra C 1.9CDTI 110kw vysoka spotřeba
Napsal: 03 úno 2016, 19:35
od lubaan
Jestli někdo doufal, že se Opel poučil z problému s klapkama u Z19DTH, tak se šeredně splet:
Červen 2014
Insignia 11/2008, A20DTH, 162000km, po záruce- klapky v háji, poškozená hlava, ventily, písty, válce. Vyřešeno výměnou motoru za 7700€.
Zlatá Vectra i s jejíma klapkama.