Re: Dekarbonizacia motora - skusenosti?
Napsal: 08 čer 2016, 08:20
Hardy, keď dobre počítam kompletná GO na Astre po 210000km?
Stalo sa niečo vážne?
Moja skúsenosť 1xDTI2.2 (olej po 50000km), 2xCDTI1.9/150k, 2xCDTI2.0/160k, 1xCDTI2.0/130k (oleje po 30000km) je, že motor začína ľahúčko a jemne chodiť po 150-160000km. Lepšia spotreba, pocit že auto ide samo. Olej som dolieval doteraz len pri prvej CDTI1.9 a to ca 2litre do prvej výmeny, potom to prestalo - takže celkove spolu 1.2mil km bez kvapky doliateho oleja.
Samozrejme tiež nikoho nenútim meniť v normálnych intervaloch, len premýšľam "nahlas" čo by som získal častejšou výmenou. Bežný človek najazdí povedzme 20t/rok, takže 200 má za 10 rokov a to mu ten motor mechanicky v pohode vydrží bez problémov. Problémy so starším autom začnú úplne inde než v mechanickej časti motora a tomu sa neubrániš.
K preplachovaniu by som sa ale určite pridal systémom ktorý tu kolega píše na záver - vymeniť štandardný olej po 5000km a trebárs 2x za sebou.
Inak v rakúsku som kúpil "tester oleja" - je to špeciálna sada papierikov, na ktorú treba kvapnúť teplý olej a nechať vsakovať ca 6 hodín. Podľa typu "machule" sa dá veľmi dobre určiť ako olej vyzerá - zvyšky vody, špina, palivo atď. rozdiel medzi kvapkou oleja po 5000km, 15000km a 25000km je veľmi dobre vidieť - pribúda hlavne nariedenie oleja palivom. Ale podľa vyhodnocovacieho návodu (ak to nie je len marketing) je to stále plne OK.
Stalo sa niečo vážne?
Moja skúsenosť 1xDTI2.2 (olej po 50000km), 2xCDTI1.9/150k, 2xCDTI2.0/160k, 1xCDTI2.0/130k (oleje po 30000km) je, že motor začína ľahúčko a jemne chodiť po 150-160000km. Lepšia spotreba, pocit že auto ide samo. Olej som dolieval doteraz len pri prvej CDTI1.9 a to ca 2litre do prvej výmeny, potom to prestalo - takže celkove spolu 1.2mil km bez kvapky doliateho oleja.
Samozrejme tiež nikoho nenútim meniť v normálnych intervaloch, len premýšľam "nahlas" čo by som získal častejšou výmenou. Bežný človek najazdí povedzme 20t/rok, takže 200 má za 10 rokov a to mu ten motor mechanicky v pohode vydrží bez problémov. Problémy so starším autom začnú úplne inde než v mechanickej časti motora a tomu sa neubrániš.
K preplachovaniu by som sa ale určite pridal systémom ktorý tu kolega píše na záver - vymeniť štandardný olej po 5000km a trebárs 2x za sebou.
Inak v rakúsku som kúpil "tester oleja" - je to špeciálna sada papierikov, na ktorú treba kvapnúť teplý olej a nechať vsakovať ca 6 hodín. Podľa typu "machule" sa dá veľmi dobre určiť ako olej vyzerá - zvyšky vody, špina, palivo atď. rozdiel medzi kvapkou oleja po 5000km, 15000km a 25000km je veľmi dobre vidieť - pribúda hlavne nariedenie oleja palivom. Ale podľa vyhodnocovacieho návodu (ak to nie je len marketing) je to stále plne OK.