lubaan píše:Čau
Kolik máš najeto? Jak vypadá koncovka vejfuku, jsou v ní saze? Filtr by moh bejt prasklej.
Tohle téma mě taky zajímá, byl jsem na technický v dubnu a hodnoty se postupně zvyšujou, takže počítam s tim, že na další technickej taky vyletim.
Podařilo se mi najít protokoly z technickejch a emisí, tak jen pro zajímavost:
4.2008 - 129 000 km - nepodařilo se mi najít protokol, asi zůstal na úřadě při přihlašování.
4.2010 - 192 800 km - hodnota kouřivosti 0.22, rozpětí kouřivosti 4 měření 0.15
4.2012 - 247 606 km - hodnota kouřivosti 0.17, rozpětí kouřivosti 4 měření 0.03
4.2014 - 283 386 km - hodnota kouřivosti 0.27, rozpětí kouřivosti 4 měření 0.08
4.2016 - 328 903 km - hodnota kouřivosti 0.36, rozpětí kouřivosti 4 měření 0.20
Hodnoty z prvního měření v roce 2008 bohužel neznam, ale každopádně koncovka vejfuku vypadale takhle až do nějakejch 200 000km:
P4300065.JPG
Teď už je koncovka černá a to i když jsem vejfuk měnil asi před půl rokem. Ne že by tam byly vrstvy sazí, ale prst si zamažu. Třeba u tátovo Zafiry A 2.2DTI, tam je vrstva jako hrom.
Na druhou stranu, filtr tam sice mam a funguje, ale jednou jsem něco dělal kolem motoru a měl jsem rozebraný hadice od sání. Když jsem to dával dohromady, tak jsem asi strhnul sponku na hadici mezi chladičem vzduchu a sáním. Při jízdě pak samozřejmě hadice vyletěla. Měl jsem to kousek domů, tak jsem s tim dojel, ale do kopce za mnou byla tma, jak to hulilo. I přes filtr.
Tim chci říct, že problém taky nemusí bejt jen a pouze v DPF.
SME merili v minulosti kourivost spatne, naprava nastala nekdy kolem 8/2016. Na stitku s VIN mas koeficient. S DPF je 0,5 nebo 0,51 0,52.....
Jde o to, ze s DPF ma byt namereno maximalne 0,01ppm pevnych castic. Starim motoru se koureni zhorsuje, tak je tam tolerance 0,5ppm, co ze tech 0,5 nebo 0,51 na stitku VIN. SME v minulosti vzala tech 0,5 a k nim jeste pripocetla dalsich 0,5, coz byla totalni blbost. Vyslo jim 1,0 coz je hodnota kourivosti pro auta bez DPF. Jen si porovnejte 0,01ppm vs 1,00ppm, to je 100nasobek noveho motoru. Proto vsichni prochazeli i s vykuchanym filtrem.
Kdo ma vyfuk cerny (a nepatri do male skupiny aut s otevrenych filtrem) a navic mu namerili kourivost, tak ma DPF uvnitr praskly.
Pri koupi noveho filtru pozor na levne Polaky, ti prodavaji filtry "s polovicni naplni", takze i s novym muzete mit problem na STK. A podmaznout to uz dnes jde hodne spatne. Vsechno se foti, kontroluje na mistnim urade a technik muze dostat desetitisicovou pokutu, navic vylouceni z komory techniku, takze uz si na STK pristich nekolik let neskrtne, coz jiste zaboli, kdyz za skoleni zaplatil x tisic penez.