tak ja si ako obvykle dovolím k tomuto hneď niekoľko poznámok. Síce ma mrzí, zase sa colombom nedohodneme, ale my sme inak "fóroví kamaráti" a všetky jeho ostatné názory plne podporujem.
1/ signalizácia výmeny oleja
samozrejme nie je časová. To by si poznal ihneď, keď najazdíš tých 30000km za tri mesiace. Hneď uvidíš, že to rok nevydrží.
Ako tu bolo písané vyššie - rok je max časový limit po ktorom bude chcieť auto výmenu.
inak ju počíta na základe počtu studených štartov atd. Ja si myslím, že to funguje dosť dobre - vidím napr. že Vectra, ktorá jazdí menej a viac studených štartov pýta výmenu tak po 20000.
2/ každý sa učí na vlastnej neskúsenosti
nemusí, stačí dať dotaz tu na fore
stalo sa mi 2x (mením opel ca každý 2÷2.5roku) že pri prevzatí nového auta - a to nie je nikdy skladovka, bolo na počítadle ca 80% životnosti oleja.
TAKŽE za mňa v rámci prvých dvoch dní po kúpe vozidla vždy:
- skontrolovať stav životnosti oleja. Pokiaľ nie je 99-100% treba počítadlo vynulovať
- skontrolovať skutočný stav oleja!!! Tak teraz ste ma dorazili úplne - toľko starostí o to, či auto "vydrží dlhšie" a o výmenách oleja po 10000km, pretože to motoru a patrí a vy neviete či auto malo správne naplnenú olejovú náplň pri odchode zo servisu???
Nebláznite, aj keď je servis 100% spoľahlivý tak toto by som nikdy neurobil. Aj technik aj výrobca je len človek. Môže proste zabudnúť, predpokladám, že nemá postupy napísané po vzore leteckých mechanikov ale robí intuitívne predpredajnú kontrolu.
Druhou dôležitou vecou je, vedieť presne, koľko oleja tam bolo a či olej neubúda. Ak niekto musí v opli doliať pol litra medzi výmenami po 30000km niečo je zle!
A treba vylúčiť možnosť, že tam mechanik nalial menej priamo v servise - pretože mal naliať 4.5L, išiel do skladu pre ďalšiu fľašu a cestou mu volala manželka a už na to zabudol...
Po každej výmene v servise vždy doma kontrolujem stav oleja aby som vedel koľko tam bolo. Dtto chladiacu kvapalinu a brzdovú kvapalinu!
3/ meniť-nemeniť
tak na jednej strane vás sere vysoká cene v servise, na druhej strane sú ľudia ochotní investovať po 10000 do výmeny, tzn. pri najazdení 210000km 14x viacej výmen než predpisuje výrobca.
Po 50-ty krát sa teda pýtam, čo to znamená, "aby auto dlhšie vydržalo", "pokud si ho chceš nechat déle". Kto z vás plánuje najazdiť na tom aute viac ako 250 000km?
Všetkých 7 oplov čo som mal za posledných 15 rokov už najazdili 250000 a viac pri výmene po 30000km a prvé dva 2.2DTI dokonca po 50000km. Všetky bez toho, že by sa musela dolievať kvapka oleja medzi výmenami. Takže koľko teda má najazdiť to auto.
ušetrené prachy investujte do výmeny chladiacej a brzdovej kvapaliny po dvoch rokoch.
Odpoveď zakladateľovi tohto dotazu - zrejme ti nič iné nezostane len tú výmenu teraz urobiť - keďže nevieš koľko tam bolo na začiatku. Alebo že by to auto bolo vyrobené na jeseň 2015 a uplynul rok od nastavenia u výrobcu?
Určite by som nemenil mimo opel servis - náhoda je sviňa a predpokladám, že ak bude najmenšia možnosť ti dokázať, že skrutka na vani (ak je tam) je "poškodená" kľúčom tak ti v prípade problémov s motorom dokážu, že olej ktorý ti tam niekto nalial bol pančovaný.
4/ olej 0W-30 vs 0W-40
prečítaj si niečo o tom na internete. výrobcovia tvrdia, že nové oleje 0-30W majú novú technologiu, ktorou tvoria mazací film a je lepší ako pri použití 0-40W. či je to pravda neviem posúdiť. Ja som bol u žigulíku vždy za 5W-50
5/ výmena v neopel servise
nebudem posudzovať odbornosť/neodbornosť servisov - moje skúsenosti sú jednoznačne na strane opel servisu. Ale to môže byť že som natrafil na nedobrý neopel servis. Vždy to nakoniec skončilo problémom.
Iné chcem povedať - v neopel servise len v prípade, že vidím, že tam maník vypustil oných 4.5L a nalial môj olej a zvyšok vrátil. Nechať auto v takom servise a vrátiť sa poobede po auto by som v neopli neurobil. viem o čom hovorím.