Stránka 2 z 4

Re: Vypínač ESP

Napsal: 10 led 2010, 11:53
od JanAltman
milosh píše:Nechapu duvod vypinani tak uzitecne funkce jako je ESP. Ale pokud jste kaskaderi proc ne :)
No to já ho docela chápu. Zejména u VC je ESP velmi aktivistické a zasahuje poměrně brzy. Když je sucho, s chutí ho vypnu. Když je zaplé, v podstatě ani nejde project zatáčku se skřípěním gum, natož zkusit třeba řízený smyk. Na štěrku to ve výsledku sníží výkon motoru na čtvrtku, aby to nehrabalo a nesmykovalo. Lidém, kteří si kupují šestnáctistovky, nebo nafťáky, to asi nic neříká a nestojí o to (proto si koupili auto bez jakéhokoli sportovního nádechu). Ale já si 3.2 V6 nekupoval proto, abych s tim jezdil jako s 1.6.

Re: Vypínač ESP

Napsal: 10 led 2010, 12:08
od megabeda
Tlačítko vypnutí ESP význam má i v zimě. Viz citace kterou jsem použil i ve svém návodu:
"Pánové, tak jsem právě dnes měl šanci vyzkoušet vypínač ESP. Představte si situaci, kdy vyjíždíte z garáže a všude je cca 10 až 15 cm tužšího (sesedlého) sněhu. Povrch je mírně nerovný (šotolina, tráva). Pneu zn. Brigestone LM-18. Celkem jsem to zkoušel 3x se zapnutým ESP. Vždy mi v okamžiku mírného prokluzu kol zaplo ESP a ubralo plyn, čím jsem nemohl prorazit ten sesednutý sníh a zahrabal jsem se. Po vypnutí ESP a nastavení optimálního, ale stálého plynu s mírným prokluzováním kol, jsem vyjel z tohoto sněhu naprosto bez problémů. Takže jsem si ověřil, ža ten vypínač ESP má své opodstatnění a dle mého názoru by tam měl být standadně montován. A když ho tam nemám, tak je dobré, že se dá doplnit.“

Re: Vypínač ESP

Napsal: 10 led 2010, 12:19
od JanAltman
megabeda píše:Tlačítko vypnutí ESP význam má i v zimě. Viz citace kterou jsem použil i ve svém návodu:
"Pánové, tak jsem právě dnes měl šanci vyzkoušet vypínač ESP. Představte si situaci, kdy vyjíždíte z garáže a všude je cca 10 až 15 cm tužšího (sesedlého) sněhu. Povrch je mírně nerovný (šotolina, tráva). Pneu zn. Brigestone LM-18. Celkem jsem to zkoušel 3x se zapnutým ESP. Vždy mi v okamžiku mírného prokluzu kol zaplo ESP a ubralo plyn, čím jsem nemohl prorazit ten sesednutý sníh a zahrabal jsem se. Po vypnutí ESP a nastavení optimálního, ale stálého plynu s mírným prokluzováním kol, jsem vyjel z tohoto sněhu naprosto bez problémů. Takže jsem si ověřil, ža ten vypínač ESP má své opodstatnění a dle mého názoru by tam měl být standadně montován. A když ho tam nemám, tak je dobré, že se dá doplnit.“
Na tohle mi docela pomáhá to tlačítko s ikonou sněhové vločky....

Re: Vypínač ESP

Napsal: 10 led 2010, 21:43
od Zeppelin
Nejen, že nemůžu doinstalovat tlačítko pro ESP, ale ani nemám nikde žádnou hvězdičku... Asi jsem koupil tu méně vybavenou VC :? Mám rok 2002, píše se v techničáku, takže hned tu první, ale zvláštní je, že ECU píše rok 2003. Asi u GTS se ten vypínač dává standartně a tady do sedanu ne. Prostě si nezahrabu...

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 10:04
od megabeda
@Zeppelin
Proč by jsi nemohl doinstalovat vypínač?? Zkoušel jsi jestli to Tvoje řj. podporuje?? Krátkodobě propojit pin 3 s kostrou??

@JanAltman
To tačítko s vločkou je origo?? Nikde jsem to na VC neviděl, neuděláš větší fotku?? Jen pro zajímavost.

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 11:06
od milosh
Ja mam taky tlacitko s vlockou ve sve Astre H a vlastne i v gecku ale obe auta mam automat tak to bude asi ono. Pomuze pri rozjezdu na snehu.

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 13:42
od Zeppelin
megabeda: ještě jsem to nezkoušel propojit, ale kdyby to šlo, tak stejně nevím, jak dostat konektor do přístrojovky a jestli je to nějak zvláštně zapojený, abych do něj mohl píchnout tlačítko... ty bys věděl?

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 14:03
od megabeda
Asi bych věděl, nejdřív vyzkoušej propojit ten pin 3 na kostru. Pokud se ti v palubovce rozsvítí symbol ESP je vyhráno. (musí být zapnuté zapalováni) Já to zkoušel tak že jsem u pinu 3 vydloubnul gumovou záslepku a odklopil plastový kryt konektoru. Nasadil jsem ho zpět a zvrchu jsen do pozici 3 nasunul otevřenou kancelářskou sponku a spojil to drátkem s kostrou (jen krátce), o hlavu šroubu co je nad tlumičem, (byl nejblíž). Měl by se ti v palubovce rozsvítit symbol autíčka se smykem. Zpátky to opět vypneš spojením na kostru, nebo vypnutím zapalování. Pokud tohle vyzkoušíš a bude ti to fungovat můžeme pokračovat dál.

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 14:51
od JanAltman
megabeda píše:@JanAltman
To tačítko s vločkou je origo?? Nikde jsem to na VC neviděl, neuděláš větší fotku?? Jen pro zajímavost.
Jojo, to je na automatu. Podle me se to pak rozjizdi minimalne na dvojku (furt lepsi, ze rozjezd na petku, kdyz se automat prepne do nouzoveho rezimu :D ) a opatrne to prokluzuje spojkou, dost mozna to ESPcku i IDSku rekne, ze se jede na snehu, i behem jizdy se to pak snazi nedrazdit ledovku - zadne kickdowny, v podstate to nedovoli nejakou prudsi akceleraci, rekl bych, ze to motor drzi podtoceny a ESP se asi chova "prisneji".

Re: Vypínač ESP

Napsal: 11 led 2010, 21:58
od Zeppelin
megabeda: jestli to časově zvládnu, tak se na to ESP mrknu zítra odpo po práci... na každej pád až to zkusim, dam vědět, jak jsem uspěl