Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: trhnutie pri akceleracii
No jo, jenomže jak často v reálném provozu potřebuješ plný výkon? Já málokdy. Takže jestli potom není jednodušší v těch pár případech podřadit, místo aby se do auta cpal drahý, složitý, hodně namáhaný a na opravy nákladný vehement soustavy turba, jeho ovládání, mazání a chlazení. Zkrátka všechno má svoje, svět není černobílý.
- Reklama
Re: trhnutie pri akceleracii
mia, takze teorii jakz takz rozumis (az na ten nesmysl, jak se dostanes k maximu az za chvilku - konkretne ta M3 ma maximum kroutaku ve 4000, tazke podradim tak, abych byl co nejbliz), ted se jeste naucit vyuzivat ji v praxi. Neboj, casem to prijde.
A muzes mi verit, ze s tim 88kW dvoulitrem v mazde3 bych byl rychlejsi nez 92kW oturbena 1,4ka v Astre. Ale to uz je o tom, co jsem psal vyse.
Kazdopadne souhlasim, ze pro nezkusene jezdce je turbina pohodlnejsi, nemusi moc premyslet o tom, jaky kvalt zaradit atd.
A muzes mi verit, ze s tim 88kW dvoulitrem v mazde3 bych byl rychlejsi nez 92kW oturbena 1,4ka v Astre. Ale to uz je o tom, co jsem psal vyse.
Kazdopadne souhlasim, ze pro nezkusene jezdce je turbina pohodlnejsi, nemusi moc premyslet o tom, jaky kvalt zaradit atd.
Opel Astra K (MY17,5) Cosmic Grey 1.4T 92kW Enjoy + Komfortní sada 2 + mlhovky
Re: trhnutie pri akceleracii
no tak už dávno som sa tak schuti nezasmial, a to vo všetkých troch komentoch, tu už je každá ďalšia reakcia zbytočná...Katikakus píše:mia, takze teorii jakz takz rozumis (az na ten nesmysl, jak se dostanes k maximu az za chvilku - konkretne ta M3 ma maximum kroutaku ve 4000, tazke podradim tak, abych byl co nejbliz), ted se jeste naucit vyuzivat ji v praxi. Neboj, casem to prijde.
A muzes mi verit, ze s tim 88kW dvoulitrem v mazde3 bych byl rychlejsi nez 92kW oturbena 1,4ka v Astre. Ale to uz je o tom, co jsem psal vyse.
Kazdopadne souhlasim, ze pro nezkusene jezdce je turbina pohodlnejsi, nemusi moc premyslet o tom, jaky kvalt zaradit atd.
Mattonecz, zanevrel si na turbá, nie všetky turbomotory sú zlé, aj najčerstvejší príklad z VW je dosť optimistický... Inak Mazda patrí medzi posledné atmosféry
shagg, nepotrebuješ vždy, ale ho tam máš k dipozicii - nikdy nevieš...
Re: trhnutie pri akceleracii
na vsechny ne, 1.6T od opelu vypada ok, nebo 1.8TSi.
ale mam chut zkusit tu mazdu. taky si myslim ze pojede stejne nebo lip nez 1.4T, navic se dela i v 120KW na coz to pry jde lehko upravit a pak to bude uplne neco jinyho
ale mam chut zkusit tu mazdu. taky si myslim ze pojede stejne nebo lip nez 1.4T, navic se dela i v 120KW na coz to pry jde lehko upravit a pak to bude uplne neco jinyho
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
myslel som VW 1,5TSI EVO
Opel 1,6T 147kW je veľmi dobre ladený motor, má môj syn, občas si zajazdím - zábava
Držím palec pri výbere a potom nejaké dojmy snáď dáš....
Opel 1,6T 147kW je veľmi dobre ladený motor, má môj syn, občas si zajazdím - zábava
Držím palec pri výbere a potom nejaké dojmy snáď dáš....
Re: trhnutie pri akceleracii
1.5TSi EVO jede pry hure nez 1.4TSi se stejnymi parametry na papire. Takze neni o co stat.
No ja mam Astru na 5 let na uver takze to nebude jen tak se ji zbavit
No ja mam Astru na 5 let na uver takze to nebude jen tak se ji zbavit
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
1,5 tsi evo myslel som spoľahlivosť a životnosť
110kW a 250 krúťak, 0-100 - 8,3s, to není tak špatné
http://www.auto.cz/vyzkouseli-jsme-volk ... riz-103237
110kW a 250 krúťak, 0-100 - 8,3s, to není tak špatné
http://www.auto.cz/vyzkouseli-jsme-volk ... riz-103237
Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
1.8 VTECPeto píše:Aky tam máš motor?_maty_ píše:je možné, měl jsem to i v plánu, ale v innovation a variantě ST jsem se dostával přes 500 tisíc i po 15% opel-partner slevě..
honda vyšla na 435kkč, tak jsem vzal tu..
Re: trhnutie pri akceleracii
To teoreticke porovnanie pruznosti si nalep na slnecnu clonu ked ti to bude skubat,potom si to precitaj nech je ti lepsie a hlavne nesadaj do atmosferi pokial je ti zivot mily.Vysvetlovat ti to je zbytocne rovnako ako mojej "amerikanskej"svagrinej ako pouzivat spojku.V kratkosti sa mi zda ze ako uzivatelovi atmosferi pride ovela prijemnejsie ze nemusim stlacat plyn a cakat kym to elektronika zaznamena a nasledne fukne turbo a potom zas davat poroz aby som to turbo drzal v optimalnych otackach.
Re: trhnutie pri akceleracii
jako sice pěkný, ale nic neříkající o schopnostech civicu a už vůbec ne mazdy.. rozjíždět tady na tenhle post flame náladu fakt nemám.. někdo dál t omyslím vystihnul dost přesně.. v provozu i s menším výkonem v nižších a středních otáčkách za žádnou brzdu provozu nejsem, prostě jedu s davem, když potřebuju předjet, mám tam od toho rychlostní stupeň číslo 3, otáčky nad 5500 a zvuk motoru, který dává vědět, že jedeš ať uhnou.. ano není to ladné a rychlé TSI nebo EB od fordu (ten je výbornej ) ale pořád to není žádná ostuda s tím jezdit...mia píše:110kW motor v cenníku je v dvoch verziách: 230 a 245 Nm
Ja osobne si myslím, že problém je riešiteľný, len GM zrejme už do toho riešenia nechcel investovať a ktovie aký zámer má PSA. Je celkom možné, že u Astier upustí od týchto motorov. Možnosti je viacero.
A ešte k tým atmosféram: Atmosféra je už vyčerpaná a zastaraná koncepcia, pokiaľ je turbomotor dobre vyladený kompromis po mechanicko pevnostnej stránke a tepelnej, tak je to rádovo lepší level k atmosfére čo sa týka dynamiky a hlavne pružnosti, podľa mňa najdôležitejšieho ukazovateľa vozidla, ktorý hovorí o tom ako je motor schopný zrýchľovať vozidlo na istom prevode a teda pre vodiča nanajvýš zaujímavý údaj.
Malé porovnanie turbo vs atmo v pružnosti 80-120km na V. prevodovom stupni,
Astra K 1,4T 110kW - 9,0s
Astra K 1,6CDTI 100kW - 8,2s
Astra K 1,6CDTI biturbo 118kW - 7,5s
Atmosféra Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW - 10,3s
Atmostéra Honda civic 1.8 i-vtec 104kW - 12,1s
Tu je krásne vidieť že priemerný výkon malého opel Astra K 1,4T 110kW turbomotora v skutočnosti predčí atmosféru Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW!!! A teda toto, čo predtým zvládali robustné 2.0 motory, teraz musia zvládať 1,4 motory a to nielen po mechanickej stránke, ale aj tepelnej!!!
Z doterajších skúsenosti mám taký pocit, že automobilky stále len hľadajú rozumnú mieru downsizingu, čomu zrejme nasvedčuje aj problém s vaším motorom.