Ahoj, v Saabu bude nejspíš stejné topení jako ve vectře. Tedy Eberspächer.
Topení je plně diagnostikovatelné, přes tovární diagnostiku. To co popisuješ je jistě závada na topení, vadné dmychadlo, žhavící svíčka, zanesené sítko, vadná řídící jednotka...........?? Diagnostika by Ti řekla víc.
Vkládám tady popis
startovacího procesu přídavného ohřívače, třeba Ti napoví.
Během prvních 5 vteřin se kontrolují všechny elektronické komponenty přídavného ohřívače na krátké spojení a přerušení.
Je-li kontrola v pořádku, následuje předehřívání spalovací komory-přídavného ohřívače žhavicí svíčkou.
Po uplynutí 45 vteřin zahájí dávkovací čerpadlo dodávku paliva na malý stupeň. Hned nato se motor ventilátoru pomalu rozběhne na menší výkonový stupeň.
Za normálních okolností dochází během této doby (po uplynutí cca 60 až 70 vteřin) k zapálení směsi.
Poté se motor ventilátoru a dávkovací čerpadlo pomalu rozbíhají na vyšší výkonový stupeň, který se dosáhne po uplynutí cca 110 vteřin.
Přídavný ohřívač má z bezpečnostních důvodů dva startovací cykly. Pokud snímač plamene přídavného ohřívače neidentifikuje po uplynutí cca 135 vteřin žádný plamen, přeruší řídicí jednotka startovací proces a celý postup se opakuje ještě jednou (avšak nyní již se zvýšeným napětím žhavicí svíčky).
Pokud je i druhý pokus neúspěšný, uloží se paměti řídicí jednotky kód chyby.
Přídavný ohřívač může opět nastartovat jen tehdy, pokud dojde k vypnutí motoru a přitom jsou splněny podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače.
Dojde-li k uložení kódu 10krát bezprostředně po sobě, dochází k zablokování přídavného ohřívače. To znamená, že přídavný ohřívač je možné opět nastartovat až po odstranění chyby a vymazání paměti chyb prostřednictvím diagnostického přístroje. Možnou příčinou chyby může být váznutí paliva.
Příslušná paměť v řídicí jednotce se vynuluje po desátém úspěšném nastartování přídavného ohřívače.
Podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí z generátoru (svorka 61).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí na svorce 15 (zapalování ZAP).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí a kostru akumulátoru (svorka 30 a svorka 31).
Teplota chladicí kapaliny motoru musí být menší než 75 °C.
Vnější teplota prostředí musí být menší než 8 °C.
Regulace teploty přídavného ohřívače
Vlastní regulace je závislá jen od teploty chladicí kapaliny. Teplota chladicí kapaliny zase závisí od tepelné energie, dodávané motorem vozidla jakož i tepelné energie, dodávané spalovacím prostorem (přídavného ohřívače) a odvedeného množství tepelné energie z celého okruhu cirkulace chladicí kapaliny. Přídavný ohřívač se snaží udržovat teplotu chladicí kapaliny v rozmezí od 75 °C do 85 °C.
Každopádně topení bude muset asi ven, tady je video jak provést základní údržbu
http://www.youtube.com/watch?v=14SUSxfP ... re=related