Stránka 2 z 4
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 21 pro 2018, 14:42
od Colommbo
Že se ti stále rosí okna, být klapkou vnitřní cirkulace vzduchu opravdu může. U svého klimatroniku mám všechny klapky ovládané servomotorky a po stisknutí příslušného tlačítka ovládání taky sluchem registruju změnu a stejně tak i v proudění vzduchu. Ve tvém případě jsou klapky ovládané ještě postaru podtlakem a v souvislosti s tím zřejmě po vypnutí zaslechneš "také ako vypustenie vzduchu ". Napadá mě, jestli podtlak někde neuniká nebo není, kde by být měl, tedy klapky topení nejsou ovládané a možná i proto auto špatně topí...
Co konkrétně technicky s tím udělat, však, bohužel, přesně poradit neumím.
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 22 pro 2018, 10:32
od Jaroslav Tomčík
Zišiel bi sa nám tu ešte jeden macher na kúrenie
dnes sa chystám skúsiť ovzdusnit cez to čidlo teploty aj keď ma ovzdusnit samo uvidíme.. Stále bublinky počujem ale začalo kúriť o niečo viac, a prečo a s akého dôvodu netuším
záhada.. Teplota 60...70...
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 29 pro 2018, 16:25
od Jaroslav Tomčík
Ovzdusnenie cez čidlo teploty nepomohlo... Asi už naozaj len ten radiátor kúrenia.
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 03 led 2019, 13:05
od Jaroslav Tomčík
Colombo nové zistenie... Auto sa sem tam zohreje a drží cca na 85.. Niekedy 90 keď je zimsie ták len okolo modrého poľa... Stále počujem veľa bublín a vodu v palubovke... Keď točím auto za jazdi na dvojke v otáčkach... Zastavil som a pomaličky som otváral expanznu nádobu je normálne ze voda, hladina sa mi dvíha hore a chce ako keby vyvriet??? Co to je.. Ďakujem..
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 03 led 2019, 15:03
od Colommbo
Na expanzní nádobce je "ryska" s označením KALT, na jejíž úroveň má dosahovat hladina studené kapaliny v nádobce. Při zahřátí chladící kapaliny na provozní teplotu se zvyšuje její objem a tedy v expanzce i při zavřeném víčku vystoupá nad rysku KALT a když víčko otevřeš, má kapalina tendenci tlačit se ven z nádobky, je to zcela normální jev. Při chladnutí se postupně vrací do úrovně studeného stavu. Do jaké úrovně v nádobce dosahuje na provozní teplotu zahřátá kapalina ve tvém případě (při zavřeném víčku)? Pokud není výš než v případě kapaliny studené, bude něco špatně...
Další věc - ve víčku expanzky jsou dva ventily: přetlakový a podtlakový. První udržuje v soustavě při zahřívání kapaliny přetlak, aby se bod varu směsi zvedl nad bod varu vody až někam k téměř 120°C, jinak by se směs vařila příliš brzo a následkem toho by se v ní tvořily vzduchové bubliny, to je nežádoucí. Druhým podtlakovým ventilem se pak při chladnutí přetlak vyrovnává s okolním, hladina v expanzce klesá na původní úroveň. V této souvislosti mě napadá zkusit vyměnit víčko expanzky za nové, stojí to pár euro, tipuju max. deset a spíš míň (u nás mezi 100 a 200Kč.)
Tedy že se ti po otevření expanzky tlačí horká kapalina ven, je normální. Když je motor opravdu přehřátý a blbec otevře expanzku, může mu kapalina vylítnout až do obličeje. To je ale hlavně vlivem bublin vzduchu v kapalině v důsledku jejího varu.
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 03 led 2019, 23:02
od Jaroslav Tomčík
Víčko mam čisto nové febi bilstein.... Len ma zaujímalo ci to nieje chyba ale keď píšeš ze je to normálne tak ok... Len stále mi nejdú do hlavy tie bubliny to mi stále niečo hovorí ze tam v sústave bude vzduch aleboco... Véd ovzdusnit sa to má samo... Skúšal som aj cez to čidlo ci to nepomôže..stále nič... Pri cca +5 stupnou kúri slaubucko... V mrazoch skoro vôbec... Keď je držím v otáčkach tak kúri viac... Plus riešiť bubliny...
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 04 led 2019, 09:34
od Colommbo
Co vím, chladící soustava se (třeba po novém naplnění) po nastartování a zahřátí na provozní teplotu odvzdušní sama právě přes víčko expanzky, zkušenost s mojí Omegou to taky potvrzuje. A nějaké bublání při provozu neslyším a slyšet by být nemělo. Bojím se, že nakonec skončíš u toho radiátoru, což by však v případě staršího vozu, jako je Astra F, nebylo nic neobvyklého...
Měl jsem jej přicpaný taky a to mám Omču z roku 2001, naštěstí pomohlo jen propláchnutí.
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 04 led 2019, 10:02
od Jaroslav Tomčík
Ale na omege si musel vyberať radiátor von? Rozobrať celú palubovku? Umna musím rozobrať všetko... V tejto zime nemožné... Chcel som len hadice za motorom preplachnut vodou.. Vapkou.. Ale neviem sa dostať k sponam tích hadíc je nad nimi nejaká umelá kocka a neviem to dat preč zavadzia mi to tam.. Zdá sa ze je to tam nasunute ale nechce povoliť... Bohvie ci mi len preplachnutie pomohlo... Ako si to robil ty? Ti máš tuším lepší prístup k hadiciam radiatora keďže máš motor otočení inak
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 04 led 2019, 10:42
od Colommbo
Ano, kdybych musel nechat radiátor měnit, musela by se taky rozebrat palubovka téměř komplet, aby se k němu člověk dostal, práce téměř na půl dne... Ale naštěstí stačilo jen propláchnout a máš pravdu, u podélně uloženého motoru je přístup asi jednodušší - stačilo odpojit dvě hadice pod expanzkou (od pomocného čerpadla) vedoucí do přepážky motorového prostoru k radiátoru topení, na jednu z nich napojit tlakovou horkou vodu (od boileru z vodovodního řadu, wapka bude mít asi moc vysoký tlak), přidat trochu čistícího přípravku (nevím jakého, dělal mi to kamarád mekánik) a pustit vodu. Druhou hadicí pak voda vytékala zase ven. Jak rozpojit hadice u tebe poradit, bohužel, neumím, předpokládám, že tam bude nějaký spoj typu "bajonet" nebo jiný zvláštní... Ani v chytré knížce Jak na to? o odpojení hadic nic nepíšou.
Re: Opel Astra F 2,0 benzín x20xev nekuri
Napsal: 04 led 2019, 12:27
od Jaroslav Tomčík
Mne stačí odpojiť jednu co ide do radiatora a druhu co ide z radiatora do motora.. Obe.. Cez jednu preplachnut cez druhú bi mohlo niečo vitiect... Len ich neviem odpojiť zavadzia mi pri spojoch taka umelá kocka ktorá ako keby bola zasunuta na takom plechu.. Ani neviem co to je a odtrhnúť to nechcem... Asi je to tam rokmi zazrate a neviem to dat dole... Musím skúšať