Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k
Napsal: 06 led 2019, 21:19
chlapci, prečo flame? Berme to tu ako možnosť pre niekoho, kto vyberá novú Insigniu prečítať si a vybrať čo mu vyhovuje.
ja chápem, že pár ľudí nemôže prežiť to, že vlastní jeden druh motora ale reálne výsledky trebárs ukazujú práve že výhodnejšie vychádza práve ten druhý.
Ja mám na nafte VW 1.9TDI, VeCe 2.2DTI, 1.9DTH, Insignii 2.0CDTI 160k,162k,130k,170k dosť cez milion km.
tento rok mám za sebou 10000km na 1.5T Octávii a teraz 5000km s Innsigniou 1.6T
na 100% súhlasím s mfilipom vo všetkých jeho 6 bodoch:
ad1) nafta je na dalnici a ve vyssich rychlostech tissi. Pri 130km/h je proste rozdil jestli motor, byt nafta, toci 1900ot/mi nebo 3000ot/min,
2.0CDTI 170k je skutočne pri 130kmh niekde okolo 2000ot, 1.6T cez 3000.
Insignia nie je TICHÉ AUTO ani náhodou - bohužiaľ. Zrejme kolega volfík nemal šťastie pri predošlých autách.
Pri rýchlostiach nad 120kmh je hluk pneumatík vyšší ako hluk motora, či už benzín alebo nafta. 1.6T navyše vydáva pomerne slušný hluk pri otáčkach 3000÷4000. To je práve rýchlosť na diaľnici.
Mínus pre benzín
A teda k reálnemu porovnaniu:
HLUK
po naštartovaní nafta vydáva typicky jemne klepotavý zvuk. ale páni je nafta a nafta - 1.9D Felicia alebo Insignia do roku 2016 je to o čom píšete. EURO6d motor s adBlue je v tomto zvuku na tom podstatne lepšie. Na druhej strane, kto jazdí na voľnobeh?
po naštartovaní 1.6T teraz v zime je na počudovanie rovnaký rachot. Tipujem že hydraulické napínače reťazí s chladným olejom nefungujú tak ako by sme si možno želali. Ale presne ako u nafty, koho zaujíma prvých 10 minút jazdy?
Jazda po diaľnici tzn. 130+ je u Insignie typická hlukom podvozku a motor či už naftu alebo benzín nie je počuť.
Jazda po cestách 1.triedy - chápem ju ako časté predbiehanie kamionov. Pretože načo inak 200k, že?
U nafty je to väčšinou 4-ka, 2000÷3000ot, u 1.6T je motor do 3000ot aj napriek turbu pre predbiehanie nepoužiteľný. A pri otáčkach 3000 a viac motor dáva o sebe vedieť dostatočne nahlas. takže kto chce pohodlnú jazdu bez hluku bude voliť naftu.
ĽAHŠIE AUTO
s benzínom je ľahší najmä predok. Bolo to tu v inom vlákne diskutované ako veľký klad. Nuž, pamätáte si niektorí Š100? motor vzadu, pri vetre nutnosť mať v kufri 50kg kameň aby auto bolo ovládateľné.
Niekto má možno v pamäti vymlátené predné nápravy u spomínanej Felície, pretože nebola na naftu skonštruovaná. U Vectry ani Insignie toto nehrozí, v žiadnom aute som nikdy nemenil nič na prednej náprave.
Takže zatiaľ som zistil len jednu výhodu ľahkého predku - vo vetre presne ako tá Š100 je ťažšie udržateľná v priamom smere.
SPOTREBA
u poslednej Insignie 2.0CDTI 170k priemerné spotreby vypočítané podľa knihy jázd z tankovania
za celý rok 2016 6,06 l/100km
za celý rok 2017 6,41 l/100km
za celý rok 2018 6,07 l/100km
u 1.6T je na takéto porovnanie skoro, predpokladám po 15000km to bude vyzerať trochu inak.
zatiaľ je to pri nepríliš závodnej jazde deviatka. Keď to človek trochu popoženie je to dvojciferne. Na osmičku si trúfam pri extrémne klobukarskej jazde. Prekvapila ma spotreba, čakal som o liter menej.
Podotýkam, identické pneumatiky a zaťaženie, u 1.6T zatiaľ skôr opatrnejší štýl, pretože auto na môj vkus sedí o poznanie horšie na ceste.
To je rozdiel v spotrebe povedzme 2.5 l/100km = 3,25EUR pri rovnakej uvažovanej cene benzínu a nafty. rozdiel v lacnejšej investícii sa u nafty vráti po 50 000km.
VÝKON / KRÚTIACI MOMENT
jedno aj druhé zrejme ovplyvní meranie zrýchlenia. jeden kolega tu poukazoval na to, že síce nafta má vyšší moment ale len vo veľmi obmedzenom rozsahu otáčok motora, zatiaľ čo turbo benzín prakticky konštantný vo všetkých otáčkach.
No, má pravdu ten človek. Podľa údajov je max moment u nafty len 1750-2200 ot/m avšak turbobenzín 2000-4500.
Zabudlo sa však povedať, že max u 1.6T 280Nm v rozsahu 2000-4100, 2.0CDTI má vo všetkých otáčkach od 1200 do max otáčok moment vždy vyšší ako 280Nm a v maxime až 400Nm.
Rozdiel pri pridaní plynu v otáčkach, kde auto jazdí väčšinu t.j. 1900÷3000 ot/m ani netreba porovnávať.
Zrýchlenie u nafty po 4000 ot/m začína chabnúť, motor síce bez problémov ide do 5000 kde je obmedzovač ale pre zacovanie akcelerácie treba preradiť u 4200÷4500 otáčok.
1.6T naproti tomu začína mať grády nad 4000 otáčok, kde auto chytí druhý dych a drží ho spolu s primeraným hlukom do 6000 otáčok.
BRZDENIE MOTOROM
asi som stará škola, niekedy ma účili akým kvaltom do kopca, rovnakým z kopca.
1.6T nebrzdí fakticky motorom ani dvojke, pri jazde z kopca je to prakticky len na brzdách.
2.0CDTI do EURO6d bol rovnaký. EURO6d však po pár sekundách jazdy z kopca začne brzdiť obstojne. Nie je "žigulík" ale poznať to. Či je to výhoda alebo nie, je asi subjektívne, ja som bol zvyknutý jazdiť tak ako píšem na začiatku.
A teraz napíšte, čo reálne chcete porovnať. Mám možnosť ca nasledujúce 2 týždne urobiť porovnanie týchto dvoch motorov.
som schopný zmerať zrýchlenie 80->180kmh na 6 resp. najlepší čas pri radení do otáčok 4500 u nafty a 6000 u benzínu.
ja chápem, že pár ľudí nemôže prežiť to, že vlastní jeden druh motora ale reálne výsledky trebárs ukazujú práve že výhodnejšie vychádza práve ten druhý.
Ja mám na nafte VW 1.9TDI, VeCe 2.2DTI, 1.9DTH, Insignii 2.0CDTI 160k,162k,130k,170k dosť cez milion km.
tento rok mám za sebou 10000km na 1.5T Octávii a teraz 5000km s Innsigniou 1.6T
na 100% súhlasím s mfilipom vo všetkých jeho 6 bodoch:
ad1) nafta je na dalnici a ve vyssich rychlostech tissi. Pri 130km/h je proste rozdil jestli motor, byt nafta, toci 1900ot/mi nebo 3000ot/min,
2.0CDTI 170k je skutočne pri 130kmh niekde okolo 2000ot, 1.6T cez 3000.
Insignia nie je TICHÉ AUTO ani náhodou - bohužiaľ. Zrejme kolega volfík nemal šťastie pri predošlých autách.
Pri rýchlostiach nad 120kmh je hluk pneumatík vyšší ako hluk motora, či už benzín alebo nafta. 1.6T navyše vydáva pomerne slušný hluk pri otáčkach 3000÷4000. To je práve rýchlosť na diaľnici.
Mínus pre benzín
A teda k reálnemu porovnaniu:
HLUK
po naštartovaní nafta vydáva typicky jemne klepotavý zvuk. ale páni je nafta a nafta - 1.9D Felicia alebo Insignia do roku 2016 je to o čom píšete. EURO6d motor s adBlue je v tomto zvuku na tom podstatne lepšie. Na druhej strane, kto jazdí na voľnobeh?
po naštartovaní 1.6T teraz v zime je na počudovanie rovnaký rachot. Tipujem že hydraulické napínače reťazí s chladným olejom nefungujú tak ako by sme si možno želali. Ale presne ako u nafty, koho zaujíma prvých 10 minút jazdy?
Jazda po diaľnici tzn. 130+ je u Insignie typická hlukom podvozku a motor či už naftu alebo benzín nie je počuť.
Jazda po cestách 1.triedy - chápem ju ako časté predbiehanie kamionov. Pretože načo inak 200k, že?
U nafty je to väčšinou 4-ka, 2000÷3000ot, u 1.6T je motor do 3000ot aj napriek turbu pre predbiehanie nepoužiteľný. A pri otáčkach 3000 a viac motor dáva o sebe vedieť dostatočne nahlas. takže kto chce pohodlnú jazdu bez hluku bude voliť naftu.
ĽAHŠIE AUTO
s benzínom je ľahší najmä predok. Bolo to tu v inom vlákne diskutované ako veľký klad. Nuž, pamätáte si niektorí Š100? motor vzadu, pri vetre nutnosť mať v kufri 50kg kameň aby auto bolo ovládateľné.
Niekto má možno v pamäti vymlátené predné nápravy u spomínanej Felície, pretože nebola na naftu skonštruovaná. U Vectry ani Insignie toto nehrozí, v žiadnom aute som nikdy nemenil nič na prednej náprave.
Takže zatiaľ som zistil len jednu výhodu ľahkého predku - vo vetre presne ako tá Š100 je ťažšie udržateľná v priamom smere.
SPOTREBA
u poslednej Insignie 2.0CDTI 170k priemerné spotreby vypočítané podľa knihy jázd z tankovania
za celý rok 2016 6,06 l/100km
za celý rok 2017 6,41 l/100km
za celý rok 2018 6,07 l/100km
u 1.6T je na takéto porovnanie skoro, predpokladám po 15000km to bude vyzerať trochu inak.
zatiaľ je to pri nepríliš závodnej jazde deviatka. Keď to človek trochu popoženie je to dvojciferne. Na osmičku si trúfam pri extrémne klobukarskej jazde. Prekvapila ma spotreba, čakal som o liter menej.
Podotýkam, identické pneumatiky a zaťaženie, u 1.6T zatiaľ skôr opatrnejší štýl, pretože auto na môj vkus sedí o poznanie horšie na ceste.
To je rozdiel v spotrebe povedzme 2.5 l/100km = 3,25EUR pri rovnakej uvažovanej cene benzínu a nafty. rozdiel v lacnejšej investícii sa u nafty vráti po 50 000km.
VÝKON / KRÚTIACI MOMENT
jedno aj druhé zrejme ovplyvní meranie zrýchlenia. jeden kolega tu poukazoval na to, že síce nafta má vyšší moment ale len vo veľmi obmedzenom rozsahu otáčok motora, zatiaľ čo turbo benzín prakticky konštantný vo všetkých otáčkach.
No, má pravdu ten človek. Podľa údajov je max moment u nafty len 1750-2200 ot/m avšak turbobenzín 2000-4500.
Zabudlo sa však povedať, že max u 1.6T 280Nm v rozsahu 2000-4100, 2.0CDTI má vo všetkých otáčkach od 1200 do max otáčok moment vždy vyšší ako 280Nm a v maxime až 400Nm.
Rozdiel pri pridaní plynu v otáčkach, kde auto jazdí väčšinu t.j. 1900÷3000 ot/m ani netreba porovnávať.
Zrýchlenie u nafty po 4000 ot/m začína chabnúť, motor síce bez problémov ide do 5000 kde je obmedzovač ale pre zacovanie akcelerácie treba preradiť u 4200÷4500 otáčok.
1.6T naproti tomu začína mať grády nad 4000 otáčok, kde auto chytí druhý dych a drží ho spolu s primeraným hlukom do 6000 otáčok.
BRZDENIE MOTOROM
asi som stará škola, niekedy ma účili akým kvaltom do kopca, rovnakým z kopca.
1.6T nebrzdí fakticky motorom ani dvojke, pri jazde z kopca je to prakticky len na brzdách.
2.0CDTI do EURO6d bol rovnaký. EURO6d však po pár sekundách jazdy z kopca začne brzdiť obstojne. Nie je "žigulík" ale poznať to. Či je to výhoda alebo nie, je asi subjektívne, ja som bol zvyknutý jazdiť tak ako píšem na začiatku.
A teraz napíšte, čo reálne chcete porovnať. Mám možnosť ca nasledujúce 2 týždne urobiť porovnanie týchto dvoch motorov.
som schopný zmerať zrýchlenie 80->180kmh na 6 resp. najlepší čas pri radení do otáčok 4500 u nafty a 6000 u benzínu.