Stránka 2 z 5

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 27 led 2019, 18:01
od Sandal
To, že nemáš S/S je pozitívne, lebo pri tomto systéme auto dobíja baterku podľa svojho modus operandi.
Batéria pri vypnutom motore by mala mať 12,2-12,8V a pri zapnutom 13,8-14,6V. Takže si myslím, že v tejto zime sú Tvoje hodnoty adekvátne.
Ešte mám jeden dotaz: Ty máš pri vypnutom motore napätie v zásuvke v kabíne? Alebo si myslel inú zásuvku?

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 27 led 2019, 20:44
od westler
Sandal: verze bez S/S má jinej alternátor (kterej dobíjí pořád)? případně jinou než AGM baterii?

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 27 led 2019, 21:46
od Sandal
Bez S/S dobíja alternátor podľa regulátora napätia.
So systémom S/S altík dobíja baterku podľa softvéru, ktorý reguluje toto napätie podľa daného stavu, ktorý sa neustále mení ... závisí to od mnohých snímaných veličín.
Neviem, či pre oba systémy sú alternátory rovnaké, ale pre S/S predpokladám, že by mal byť viac ampérovy. Okrem toho pri klasickom dobíjaní je regler súčasťou alternátora - ale to je konštrukčná záležitosť.
............
..." případně jinou než AGM baterii?" ...
- žijem v predstave, že bez S/S je klasická bateria

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 28 led 2019, 06:17
od RadPet
Sandal píše:Ešte mám jeden dotaz: Ty máš pri vypnutom motore napätie v zásuvke v kabíne? Alebo si myslel inú zásuvku?
Zásuvku při úplně vypnutém zapalování pod napětím nemám, musím dát v zapalování klíček do první pozice (proto jsem uváděl zapnutá denní LED světla), nicméně je pod napětím i při vypnutém motoru.

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 28 led 2019, 06:47
od Sandal
Tak to potom sedí.

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 29 led 2019, 06:26
od RadPet
Tak jsem včera baterii nabil a změřil půjčeným měřákem přímo na ní - po nabití měla 12,4 V.

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 29 led 2019, 14:58
od Colommbo
Asi ti nasadím (dalšího) brouka do hlavy, ale 12,4V naměřených po nabití není zrovna mnoho, odpovídá to nějakým třem čtvrtinám aktuální kapacity... Za jak dlouho po odpojení nabíječky jsi měřil? Pokud hned či v rozsahu minut, je to moc málo a pokud třeba za půl dne, stejně to není moc. Další věcí je, funguje-li správně nabíječka i měřák... :idea:
Něco málo o soudobých akumulátorech a dobíjení třeba tady: http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 29 led 2019, 17:22
od RadPet
Měřil jsem to po pár minutách. Stejnou nabíječkou nabíjím i auto přítelkyni a té to po nabití ukazuje 12,8 V (stejná nabíječka, stejný měřák).

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 29 led 2019, 18:24
od Colommbo
V tom případě si opravdu myslím, že při naměřených 12,4V není baterie sdostatek nabitá nebo je v takovém stavu, že přijmout další nabíjecí energii není schopna... :?

Re: Napětí baterie měřené v zásuvce

Napsal: 30 led 2019, 14:27
od Cinda
Musím souhlasit. Napětí baterie měřené na baterii po plném nabití by mělo ukazovat více než 14,5V. Napětí klesne rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.