Stránka 2 z 3
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 18 dub 2019, 03:50
od Luket
V cenníku je adaptívny tempomat za 1000€ viem že všetko dodatočné sa platí viac napadla ma myšlienka že acc by to bolo fajn/že či auto nemá prepripravu na acc/ žiaľ auto bola skladovka za 2 roky sme najazdili 50.000 km
Budúci týždeň mám skúšobnú jazdu s astrou s acc uvidím ako to v astre funguje pokiaľ to bude fungovať teda nefungovat ako lane asistent tak to nemá význam
Má niekto vás acc?
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 18 dub 2019, 09:40
od Volfik
Je to fakt dobré v kolonách, uzávěra deset km na D1, zapneš ACC a nestaráš se o brzdící a zrychlující provoz před tebou. Není to 100% spolehlivé na jízdu, pokud auta před tebou často mění pruhy (třeba ve městě), má to reakční dobu na tyto prudké změny aut mezi pruhy pomalejší než dobrý řidič, ale v koloně, kdy se to sune před tebou a nikdy ti tam nedělá "myšky", i na prudké brždění auta před tebou, to reaguje dobře.
Hodně to pomůže nudným úsekům cest.
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 18 dub 2019, 10:08
od Luket
S acc som už jazdil ale nie v astre
Btw ako ti funguje lane asistent v Insignii?v astre to hádže do strany na stranu nedrží to rovno..dá sa vyriešiť napríklad novým softwarom?mám MY16 bola jedna z prvých na SVK má všetko okrem kože acc..
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 18 dub 2019, 10:19
od Volfik
Lane-assist je i v MY2018 jen berlička, pokud usneš, až u strany tě to strhává zpět, ale strhává moc.
Nějaká "podpora řízení" se od toho nedá čekat.
Tam je třeba i VW mnohem dál, tam zapnutý Lane-assist funguje fakt dobře, drží tě kvalitně uprostřed pruhu, i v zatáčkách..
Já to v Insignii vypínám, ať se mi to nesere do řízení, škoda že se nedá trvale. A nad 180km/h stejně nefunguje
Ale ACC je fajn.
Hodně jsem zvažoval Insignia GSi vs VW Arteon.
VW má lepší asistenční elektroniku.
GSi má lepší jízdní vlastnosti, motor, čtyřkolku, sedadla, vzhled, pohodlí, podvozek.
No skoro všechno
VW je taky nudnější na řízení.
Adaptívny tempomat
Napsal: 18 dub 2019, 13:04
od Eisy
Adapt temp. Mám aj ja v Insignii. Niekedy by som bral možnosť ho prepnúť do klasickej verzie. Inak da sa zvyknúť.
Line asistent mám len nejaky základný že sa mi nesere do riadenia. Len upozorňuje. Takze ten je v poho. Mal som možnosť jazdiť s akt. line ass. , ale ten by som ani nechcel.
Adaptívny tempomat
Napsal: 19 dub 2019, 12:21
od Cinda
Dosti nechápu, proč všichni nadáváte na asistent jízdních pruhů. Už z podstaty názvu je to asistent a ne autonomní řízení. Já jsem naopak s funkcí velmi spokojený. Samozřejmě existují i lepší, ale je potřeba si uvědomit, že v autech s násobkem pořizovací ceny.
Zkusili jste například jet v Šundej i30? Tam to hrabe do řízení i uprostřed jízdního pruhu. Prostě velmi nepříjemné mikroškubání volantem. Myslím, že to u oplu vyřešili celkem dobře. A teď do mě!
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 19 dub 2019, 20:53
od Volfik
Projeď se s novým Passatem za 1 mil Kč vs nová Insignia za 1 mil Kč.
Elektronika v Passatu je fakt lepší, třeba udržení v pruhu není asistent ale pomalu druhý řidič. Není to z kraje na kraj, ale uprostřed cesty, pomáhá to vybírat zatáčky. VW hodně čerpá z Audi, která je zase o úroveň výše s elektronikou.
Tím neříkám, že je Passat lepší auto, není, ale asistenční elektroniku lepší prostě má, je o generaci před Opelem v tomto. A Audi je ještě o generaci před VW.
Na druhu stranu, Insignia vyhrála nejlepší čtyřkolku roku 2019
https://www.opel-blog.com/2019/04/17/so ... hres-2019/
A oprávněně, je mnohem lepší než Haldex ve VW a Škodovce.
Adaptívny tempomat
Napsal: 19 dub 2019, 22:30
od Eisy
Nj. Za tu starú štvorkolku ich mal niekto zažalovať.
Adaptívny tempomat
Napsal: 20 dub 2019, 15:12
od Cinda
Pane, to je výkřik! Nebo výstřik?
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Re: Adaptívny tempomat
Napsal: 20 dub 2019, 15:30
od Volfik
Eisy píše:Nj. Za tu starú štvorkolku ich mal niekto zažalovať.
Tak on Haldex není úplně k ničemu, používá jej třeba i Volvo v autech za 2 mil Kč, ale je to dle mého spíše parodie na čtyřkolku, normálně jede jen přední pohon, a až po prokluzu se připojí zadní náprava. Pro vyhrabání se ze sněhu dobrý, pro aktivní bezpečnost to moc smysl nemá.
GKN v Opel Insignia za 800t (a víc) je lepší. GKN to dělá proaktivně, stačí jet rychleji v zatáčce a část krouťáku jde automaticky na vnější zadní kolo. Má to pozitivní vliv na stabilitu, auto je předvídatelnější a dá se jezdit sportovněji a rychleji.
Druhé auto, co to má, je Ford Focus RS.
Je dobře, že Němci to vidí a ocení
Na druhou, nedělám si iluze, že by tato technologie pod Francouzi přežila.
GSi je dlouhou dobu asi poslední zajímavý Opel.
Ale třeba se pletu