R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Ak si zadáš svoj typ auta napr. do Auto Kelly ...
https://www.autokelly.sk/Catalog/opel-a ... 9;35445853
... tak by mala byť hádam reťaz
https://www.autokelly.sk/Catalog/opel-a ... 9;35445853
... tak by mala byť hádam reťaz
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
- Reklama
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Motory A14NET,NEL, ..., čiže aj tvoj májú rozvodovú reťaz, výmena výrobcom nie je predpísaná.
Predpísaná výmena je len u motorov, ktoré majú rozvodový remeň a tam výrobca upravil interval výmeny z 10rokov/150tis.km na 6 rokov/150tis.km.
(Mám 1.6-ku z rozvodovým remeňom a výmenu som absolvoval po 6. rokoch tento rok v únoru)
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 563
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Ahoj, zde info.
Motor 1.4 Turbo 88kw a 103kw
V servisních intervalech není nikde zmíňka o výměně řetězu (rozvodu). Na dotaz v Oplu, jsem dostal odpověď že se to liší dle roku výroby a je to cca 150 000km (případně 8 – 10let).
Atmosféra 1.6 85kw výměna po 6 letech = 120 000km
Motor 1.4 Turbo 88kw a 103kw
V servisních intervalech není nikde zmíňka o výměně řetězu (rozvodu). Na dotaz v Oplu, jsem dostal odpověď že se to liší dle roku výroby a je to cca 150 000km (případně 8 – 10let).
Atmosféra 1.6 85kw výměna po 6 letech = 120 000km
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Díky za informace. Ano dohledal jsem tedy v katalogu, že je tam opravdu rozvodový řetěz, takže jsem v klidu. Jelikož se mi blíží 90 tisíc najetých km, tak jsem si říkal, abych někde něco nezanedbal. Ale vše je v pořídku.
V souvislosti s poškozeným předním nárazníkem jsem obešel několik servisů, jak domácí kutily, tak značkové a vyhlášené opravny a lakovny. Moje zkušenost:
Doporučený domácí kutil, že lakuje fantasticky: jeho reakce "tak do toho nejdu, to je obtížně trefit barvu, teď ne, no ale ve značkovém počítejte cca 25 - 30 tisíc. U mě něco méně - tak polovinu". Měl jsem na něj reference, že je fakt dobrý lakýrník, ale nečekal jsem že se zalkne. Respektive, že si řekne o tolik a bude dělat ofuky. Tak tady cesta nepovede.
Doporučená lakovna, značkový servis Škoda: jeho reakce "pane to bude stát nalakování 12 tisíc + další práce, celkem tak 20 - 25 tisíc. Nechejte to tak a jezděte s tím, však to nemá vliv na funkci". To mě dostalo. Člověk jim chce udělat kšeft a on takto? Tam už bych nikdy nešel, s tímto přístupem, nevím na co si ten technik hrál.
Značkový servis OPEL: Technik to šel prohlídnout, zavolal si ještě lakýrníka, zhodnotili rozsah poškození, že to nebude problém, lakování cca do 5 tisíc, barva to není problém, lakýrník říkal, že trefí na cca 99%, On v podstatě nemá co trefovat, barva má svůj kód a ten použije. Odstrojení, oprava nárazníku, lakování, nastrojení, cena max. do 10 tisíc. Takže domluveno tam na příští týden v úterý mám přistavit auto, v pátek bude hotovo.
Pak dám vědět jak to dopadlo.
V souvislosti s poškozeným předním nárazníkem jsem obešel několik servisů, jak domácí kutily, tak značkové a vyhlášené opravny a lakovny. Moje zkušenost:
Doporučený domácí kutil, že lakuje fantasticky: jeho reakce "tak do toho nejdu, to je obtížně trefit barvu, teď ne, no ale ve značkovém počítejte cca 25 - 30 tisíc. U mě něco méně - tak polovinu". Měl jsem na něj reference, že je fakt dobrý lakýrník, ale nečekal jsem že se zalkne. Respektive, že si řekne o tolik a bude dělat ofuky. Tak tady cesta nepovede.
Doporučená lakovna, značkový servis Škoda: jeho reakce "pane to bude stát nalakování 12 tisíc + další práce, celkem tak 20 - 25 tisíc. Nechejte to tak a jezděte s tím, však to nemá vliv na funkci". To mě dostalo. Člověk jim chce udělat kšeft a on takto? Tam už bych nikdy nešel, s tímto přístupem, nevím na co si ten technik hrál.
Značkový servis OPEL: Technik to šel prohlídnout, zavolal si ještě lakýrníka, zhodnotili rozsah poškození, že to nebude problém, lakování cca do 5 tisíc, barva to není problém, lakýrník říkal, že trefí na cca 99%, On v podstatě nemá co trefovat, barva má svůj kód a ten použije. Odstrojení, oprava nárazníku, lakování, nastrojení, cena max. do 10 tisíc. Takže domluveno tam na příští týden v úterý mám přistavit auto, v pátek bude hotovo.
Pak dám vědět jak to dopadlo.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Možno niektorí nebudú som mnou súhlasiť, ale v 75% prípadov je Opel servis zo všetkých "najlacnejší" - aspoň tu u nás. Mňa vyšla (resp. poisťovňu) lakovanie zadného nárazníku, ale aj s výmenou celého nárazníku plus zadné svetlo aj s robotou na 1200€.
Čiže tvoja cena do 10 tis. (cca 400€) so všetkým je prijateľná si myslím.
Čiže tvoja cena do 10 tis. (cca 400€) so všetkým je prijateľná si myslím.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Časový limit má opodstatnenie pri gumenných, textitových a iných "pružných" súčastiach, ale pri oceľových nevidím dôvod na výmenu - leda tak pružiny pod tlakom, tam môže prísť k únave materiálu.Astra - R@SAG píše: ↑03 kvě 2020, 22:44 V servisních intervalech není nikde zmíňka o výměně řetězu (rozvodu). Na dotaz v Oplu, jsem dostal odpověď že se to liší dle roku výroby a je to cca 150 000km (případně 8 – 10let).
Reťaz ako taká sa vyťahá namáhaním a záleží od viac faktorov (kvalita materiálu a "masívnosť" reťaze, presnosť výroby reťaze, prenášané sily, kvalita mazania). Preto pri výmene rozvodov treba nandať najkvalitnejšie, lebo samotná výmena môže byť drahšia, ako diely.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Včera po natankování benzínu mi jako dojezd na nádrž naskočila zajímavá hodnota. Nedalo mi to
Tankuji TankOno Natural 95 (cena je nyní 21,90 Kč/litr) + VIF
Tankuji TankOno Natural 95 (cena je nyní 21,90 Kč/litr) + VIF
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 563
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Ooooouuuuu to je masakr . Já měl rekort 1053, ale to co máš ty je hustý.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
Jelikož mi v minulém týdnu několikrát zaskřípalo od brzd, došlo na rozebrání a vyčištění zadních kotoučových brzd. Destičky byly docela pevně zachycené v těch vodítkách, čepy byly v pohodě. Blíží se mi na tachometru 90 tisíc, ale kupodivu destičky jsou sjeté velmi málo, ale co je horší, tak ten materiál brzdových destiček je velmi porézní a popraskaný. To jsem na předešlých autech nikdy neměl. Zvažuji tedy, že koupím nové destičky, ale nejsem rozhodnutý jakou vybrat značku. Předek jsem nerozdělával, pravděpodobně ne něj přijde řada někdy později. Co by jste doporučili za značku destiček, kotouče jsou zatím OK.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Re: R@dek - Opel Astra J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015
..ja som pri vymene dal vpredu aj vzadu TEXTAR, som spokojny..brzdia dobre a ziadne vedlajsie zvuky
Opel Astra J 1,4T 103kW [9/2010]