Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

dusan.k
Příspěvky: 4
Registrován: 28 dub 2020, 11:32

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od dusan.k »

Na kolik vyjde te výměna rozvodů?A je tady někdo šikovný kdo by to zvládl?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 443
Registrován: 20 črc 2016, 06:31
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od Joska »

Pravda, oboje od ř :-)
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
paja.sadek
Příspěvky: 2
Registrován: 07 zář 2022, 14:11

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od paja.sadek »

Ahoj všem.
Rád bych se zeptal, jestli se povedlo problém s chrastěním vyřešit a popř. jak.

S kolegou jsme vyměnili rozvody (rozvodový řetěz, vodící lišty, hydraulický napínák, řetěz a napínák olejového čerpadla). Dále jsme dali novou spojku (dvouhmota, přítlačák, lamela, ložisko). Motor běží ale někde mezi 1800 - 2200 v něm chrastí. Rachot vychází z oblasti kolem rozvodů. Dělá to když stojí bez rychlosti, při jízdě, i když vyřadím, spojka na chrastění vliv nemá. Volnoběh a otáčky nad 2200 jsou OK. Jestli se někdo s podobným problémem setkal, rád bych požádal o nasměrování. Moc díky všem.

Opel Astra J 1,6 CDTi 100 kW (B16DTH), r.v. 2015, najeto necelých 190 000 km.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1808
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Některé ("velké") rozvodové sady obsahují i vačková kola, která se mění rovněž (doporučuje se to!), stará mohou mít v důsledku již špatně nabíhajícího řetězu trochu (a jednostranně) omleté zuby. Možná s tím ten chrastivý zvuk souvisí... :idea: Při otáčkách nad 2200/min. už může být řetěz víc napnutý (vyšší tlak oleje = lepší dopnutí napínákem) a nabíhá jinak, proto se zvuk neprojevuje. Ale nejsem mekánik, jen přemýšlím nahlas.
W124 E320 R6 Coupé 1994
paja.sadek
Příspěvky: 2
Registrován: 07 zář 2022, 14:11

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od paja.sadek »

Tak jsme se posunuli o kousek dál. Chrastění nejde od rozvodů ale ze sání od těch malých klapek (zřejmě výřivé klapky). Pokud odpojím jejich el. nastavování, tak nic nezachrastí v celém spektru otáček. Nesetkal se tu někdo s tímto problémem ? Je nějaká možnost, jak to opravit, nebo je nutné vyměnit celé sání ?
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Motory“