Šéf se nechal ukecat k takovému testovacímu projektu elektromobilů ve firmách (sám je odpůrce bzučáků
). Minulý týden jsme tu měli Konu od HYUNDAIe - auto, které dobře znám jak ve spalovací, tak elektrické verzi, je to fakt fajn auto, které dělá co má, dobře jezdí - prostě kvalitní standard.
Teď tu máme Mercedes EQE - po 300 metrech jsem věděl, že nejsme s tím autem na jedné vlně a dalších 25 km mezi námi vykopalo soutěsku!
V tom autě je pro mě špatně úplně všechno - pozice za volantem, výhled (za sloupkem A se schová kloubový autobus!), fungování asistentů (čtení omezení rychlosti může fungovat hůř než v OPELech a HYUNDAIích - i když jsem si myslel, že to není možné), zvuk přerušovače (málem jsem vyletěl stropem), vysouvací kliky se po rozjezdu zatáhnou tak hlasitě, že se vždycky leknu, že jsem do něčeho naboural, odhlučnění podvozku je horší než u Astry (což není výtka vůči Astře, její odhlučnění je vynikající, ale Mergl začíná na 1,5 mega a měl by tudíž být ještě lepší - není) a naladění podvozku je tristní - kvůli dlouhému rozvoru a velké váze baterky jsou použité příliš tvrdé pružiny a měkké tlumiče - stejně jako u IONIQu 5 - takže na naprosto rovném povrchu super, ale ten v ČR prakticky nemáme, takže v reálu ČR se karoserie pořád jemně klepe a přitom v zatáčce nemáš jistotu, že se kola udrží povrchu.
Aerodynamika je asi skvělá, ale vůbec nevidíš rohy auta, takže netušíš, kde začíná a kde končí a šířku taky akorát hádáš
.
Prostě velký špatný...
Bohužel nejsou současné Mergly auta, jako byly skvostné W201 a W124
...
Tím chci říct, že i dneska se dá auto postavit tak, že řidiči nebude vyhovovat. Pořádná zkušební jízda je pořád nezbytnost. A nemusí být ani moc dlouhá, pokud můžeš auto vzít na trasu, kterou perfektně znáš a víš jak se na ní auto má chovat, aby Ti sedělo. Pokud je rovnou s náročným povrchem a profilem, tím líp, tím víc Ti o autě řekne.
Příští týden čeká moje trasa VW ID7 - ten mě zajímá. Ten snad neotráví jako dnes Mergl.