Stránka 11 z 11

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 11 led 2022, 23:38
od Sunman
Moja otázka
1/ prečo si išiel do Bosch servisu a nie do Opel servisu. Je tam originál DPF (hm, za 680 EUR asi nie) alebo nejaký paškvil?
2/ prešiel si EK s vymeneným filtrom ? Ak áno, tak filter pracuje správne a nevidím dôvod byť na prášky. Prečo vypaľuje teraz často - no keď bol ten predošlý prasknutý, tak spaliny išli mimo filter a nezostávali zachytené - meranie ukázalo 0,6. Takže teraz keď to filter zachytáva, logicky sa zanesie filter skôr
15km je málo pre akýkoľvek motor ale pokiaľ sleduješ vypaľovanie DPF a vždy dodržíš aby sa filter vypálil tak to asi funguje len je to nepohodlné jazdiť okolo domu aby sa filter vypálil.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 12 led 2022, 10:43
od mfilip
Jsem laik, nejsem mechanik a toto mam v podvedomi.
- pokud DPF skutecne odesel po 200 000km, tak tam na aute muze byt jiny problem, co takto zkratilo zivotnost DPF. Cili proverit, jestli tam nejde olej
z motoru/turba.

Z nekolika clanku napriklad o Insignii se pise, ze s DPF nejsou problemy ani po 300tkm
- jestli ti tam dali DPF za 680E, tak to musi byt nejaky univerzal a ne original, ktery stoji 2500EUR.
- osobne bych zkusil ten original procistit nebo nechat regenerovat v autorizovanem servise
- zkousel si auto pred merenim emisi poradne protahnout aspon 30km po dalnici? Vytocit motor do 4500ot, nechat spadnout na 3000 a zase do 4500 ...
toto mi poradil na emisich a rekli, ze dnes prochazeji emisemi jen auta, ktere maji za sebou cestu na dovolenou ...
Ja taky neprosel u 4 roky stare insignie prvnim merenim kvuli kourivosti (a to jsem tam jel po vypaleni DPF) pak mi poradili to poradne projet a druhym merenim jsem prosel bez problemuu a stejne tak loni, kdy mela Insignie 6 let.
- cokoliv, nez original DPF bych do auta nedaval, vzdy bych se snazil treba hledat na vrakaci, na inzeratech, v Polsku, kde jich bude podle mne dost

No kdyz uz to tam mas a prosel jsi emisemi, tak uz bych se s tim vypalovanim smiril a nechal to pojet delsi trasou, jestli si to nesedne.

BTW. jezdim 10% trasy do 5km, 70% trasy do 30km, 20% trasy 30-200km.
Vypalovani mam ted kolem 1200km, v lete 700-800.
Nevim, proc v zime se vypaluje DPF po delsim intervali, spotrebu mam v zime o cca 0.4l vyssi, nez v lete, ale ze by zvyseni spotreby o cca 10%
prodlouzilo interval o 40%?

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 13 led 2022, 08:08
od Sunman
díky mfilip že potvrdzuje v podstate bezproblémovosť DPF:
Vectru C 1.9CDTI 150k som predával keď mala 350t km a s DPF tam problém nebol nikdy. posledné roky 95% jazdy 30km. Manželka o nejaký DPF nedbá, nesleduje či beží vypaľovanie - proste vypne a naštartuje keď to potrebuje ona. Po koľkých km vypaľovala netuším, nikdy som to nesledoval.

Insignia 2.0CDTI z roku 2009 má teraz 300t km - nikdy žiaden problém s DPF. Dtto 95% jazdy okolo 20km. Ale majiteľovi som pri predaji zdôraznil, že sa nejazdí pod 1800 ot/min čo on predtým hodne praktizoval u starého pežotu a že má sledovať vypaľovanie pred vypnutím motoru a pokiaľ vypne motor v procese vypaľovania nechať ďalší cyklus dobehnúť do konca.

Astra H 1.7CDTI išla do penzie pri skoro 300t - v tomto aute bol PEPAZ takže vypaľovanie sa dalo sledovať. Keďže chip na 150k a krátke trasy tak DPF bežal po ca 250km, pri dlhých trasách okolo 500km.

zničený filter snáď môže byť len keď ho jazdí niekto kto nemá ani páru - Astra J 1.6CDTI 130k motor vypnutý za sebou asi 5x pri regenrácii naschvál, pretože majiteľ ani netušil čo je DPF a keď si všimol že spotreba na voľnobeh je 5l/h tak z obavy o poruchu vypol motor. Potom už to nešlo ani naštartovať. Ale vypálené diagnostikou a obnovená normálna funkcia. Auto vyhodil skôr než sa priznal čo urobil.

u Pepaz dobre vidno všetky parametre filtra - je to super zariadenie, škoda že nie je pre novšie modely. Vidno zanášanie filtra a funkciu že vypálenie nastáva pri 90% a po regenrácii má ca 30%. Vidno všetky tlaky vo výfukovej sústave a teplotu výfukových plynov. Takže je možné napríklad sledovať, že pri rýchlej jazde stúpne teplota plynov ktorá má inak povedzme 250°C na vyššiu teplotu a filter potom nevypaľuje pretože sa "vypálí sám".
Montážou iného typu sa možno stalo - ale to je laická domnienka - že noname filter má iné tlakové straty a tým sa tvári pre riadiacu jednotku motora ako "upchatý" - preto regenrácia spúšťa skôr. To ti možno v Boschi nepovedali - buď o tom ani netušia a starajú sa len o to, aby filter pasoval mechanicky alebo vedia a nepovedia, u nich je všetko OK. JAzdí to? Jazdí - tak čo.

Jediný problém s DPF som mal u Insignie 2015, kde bol bug v SW a francúzsky noname servis kam lizingovka nechala dopraviť moje auto usúdil že filter je kaput. Vymenili tiež za noname - navyše netesnil. Takže po privezení auta nazad do SK, filter išiel von, francúzi nedostali zaplatené a museli ešte navyše zaplatiť nový originál pretože vyhodili starý funkčný filter.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 13 led 2022, 11:36
od mfilip
Keďže chip na 150k a krátke trasy tak DPF bežal po ca 250km, pri dlhých trasách okolo 500km.
Proc by mel chip zkracovat vypalvani DPF?

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 13 led 2022, 13:22
od Sunman
Protože prostě tenhle chip sice fungoval co do jízdy výborně ale prostě čmoudil
Dělala to odborná firma "s mnohaletými zkušenostmi "

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 13 led 2022, 14:45
od mfilip
Sunman píše: 13 led 2022, 13:22 Protože prostě tenhle chip sice fungoval co do jízdy výborně ale prostě čmoudil
Dělala to odborná firma "s mnohaletými zkušenostmi "
aha.

Re: DPF FILTR - totálně ucpaný

Napsal: 16 úno 2022, 10:31
od mfilip
@balcarf: ma to nejaky vyvoj?