Stránka 11 z 27
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 26 říj 2011, 06:39
od Clone
Ano, všiml jsem si, ale bohužel jsi nedal odkaz, tak jsem to vzal jen "na vědomí". Máš odkaz, kde se to dá sehnat - pokud možno česky? Díky!
Zatím jsem těch informací našel opravdu pramálo.
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 26 říj 2011, 21:30
od izerS18
Ahoj.
Dnes jsem strávil něco přes 1,5hod v Autochip.eu
Je akce 25% sleva a tak jsem si ještě zaplatil dyno, abych věděl, jaký byl výkon před a co mám čekat po úpravě SW.
Výkon před: 155,5Hp @ 3825rpm / 371Nm @ 2404rpm
Výkon po: 186Hp @ 3818rpm / 433Nm @ 2747rpm
Kdyby byl zájem o průběh výkonu, stačí říci.
Cena úpravy + měření na dynu = 8250 s DPH
Bohužel dnes bylo hrozné počasí, tak těch cca 50km co jsem projížděl nebylo ideálních na zkoušku, ale pár postřehů
- 2,3,4 táhnou jako blázen. Na 3 mi po sešlápnutí pedálu začli kola klouzat
- asi o 150-200 ot/min spadly otáčky při 130km/h
- zátah na 6 když jedu 100-110 je oproti původnímu stavu perfektní. Když jedu 120-130km/h na 6 a přidám, zátah nádhera. Toto jsem nečekal
- motor nepozoruji že by byl více hlučný ( ani v podzemní garáži na volnoběh či přidání plynu žádná změna)
Snad bude brzy sucho a více se projedu. Velmi se na auto těším.
By mě zajímalo, kolik tyto 2.0 CDTI motory mají strop pro výkon. Všude je max 140kw, tak jestli to je pojistka firem, že je vše ok na dlouhá léta dopředu nebo to jde klidně i více
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 27 říj 2011, 22:27
od Sunman
to izer,
tak super že ti to šlape dobre. Len dve veci sa mi nezdajú:
1/ ako ti mohli klesnúť otáčky motora pri 130km/h ? Prevodový pomer medzi motorom a kolesami zostali rovnaké, t.j. 130km/h na 6-ke = rovnaké otáčky motora, či má 50koní alebo 500koní.
2/ ako ti môžu prešmykovať kola, keď to track control nepustí? (no možno si ho vypol)
to jgoldman,
kmitanie otáčok motora - máš na mysli "turovanie" motora pri behu naprázdno? Toto robil pôvodný SW MY09, po upgrade na vadnú obsluhu filtra pevných častíc tento jav prestal
liter navrch je sila, zima ešte nezačala. Možno si menil pneu?
Vymenil som 245/45R18 Continental za 225/50R17 GoodYear UG Performance2 a spotreba nižšia skoro o liter.
odkaz na Irmscher:
www.irmscher.de -> presse -> news -> prvý článok s názvom: "Powered by Irmscher – Leistungssteigerungen für
1.6 l, 2.0 l und 2.2 l Opel-Diesel- und Benzin-Motoren"
alebo facebook Irmscher
https://www.facebook.com/pages/Irmscher/117990248213555
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 28 říj 2011, 11:48
od izerS18
Ve stredu bylo hrozne. Kdyz jsem odjizdel z autochip, tak vsude hrozne vody. Mozna to byl jen muj pocit mozna ne, ale rekl bych, ze to klouzlo. Ale treba ne.
No otacky pri 130 jsem si fakt hlidal, kolik je pred a po. Rozdil 100 na otackomeru. Prevodovy stupen je stejny, na druhou stranu ted pri nizsich otackach dosahuji vyssiho vykonu.
Celkove shrnuto... az bude sucho, projedu se a uvidim jaky bude zaver. Ted mam zavery jen za humus pocasi a mokra:(
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 28 říj 2011, 15:43
od Sunman
izer, tie otáčky fakt nemajú s výkonom nič spoločné. Veď prevod je pevný. To by si musel napríklad ty šlapať na bycikli rýchlejšie do pedálov ako víťaz Tour deFrance na tom istom bycikli, pretože on má väčšiu silu v nohách. Je to úplne rovnaký príklad.
Jediné čo prinesie výkon a hlavne moment je, že do kopca pri 90km/h ty to teraz zvládneš na 6-ke a teda 900 ot/min, zatiaľ čo ja budem musieť na 4 a k tomu 2200 ot/min. Ale rozdieľ otáčok je tu daný prevodom 6-ka versus 4-ka.
V prípade, že by ti otáčkomer ukazoval o 100 menej než predtým tak jediné čo sa mohlo stať je, že ti updatom software doje...li prevod medzi snímačom pulzov na kľukovke a elektrickým výstupom na merací prístroj, ktorý ukazuje otáčky. T.j. že napr. 6000 pulzov/min má dávať za prevodníkom 20mA prúd aby si mal plnú výchylku ručičky, ale teraz bude dávať len 18mA. Potom ti otáčkomer bude ukazovať menej = ukazuje bludy.
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 28 říj 2011, 15:54
od izerS18
) ok. Ja se nehadam. Tomuhle nerozumim. Motorkam lepe. Jak rikam, chcalo jako blazen a jsem rad, ze jsem neco zkusil. Snad brzy projedu a poznam lepe.
Kazdopadne to ted jede super, to je hlavni.
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 28 říj 2011, 20:46
od jgoldman
Musím se přidat s tím prokluzováním kol. Silnice jsou teď pořád naslintaný a Opláckej protiprokluz z nějakýho důvodu neregistruje hrabání kol při rychlejší akceleraci.
Ohledně spotřeby tak kolama to nebude jelikož jezdím léto/zima na 245/40 R19.
Dnes musím uznat, že bych na zimu raději 17".
Psal jsem tu taky, že mi zmizelo kmitání otáček při volnoběhu. Je opravdu možný že mi byl přehrán SW v Opel servisu. Teď prozatím až na radio a podvozek vše funguje jak má. Po poslední aktualizaci SW rádia se mi nezobrazuje na displeji komu volám (NAVI 800 s Infiniti systémem). A ohledně podvozku (FlexRide) tak ten po třetí geometrii opět plave. Byla rozhozena sbíhavost a geoška. Český Opel to prý neřeší a bylo mi technikem doporučeno zajet s tímto problémem do Německého Opel servisu.
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 29 říj 2011, 12:34
od Clone
Sunman: S tím Irmscherem to asi nebude tak jednoduché, jak se na první pohled zdá,že bys tam strčil ten "díl" na obrázku a to bylo celé.
Jednak proto, že ses neozýval, a jednak jsem nějaké informace chtěl získat, tak jsem psal panu: Vaclav Houzvic [mailto:
irmscher@email.cz] - nazval bych to snad českým zastoupením firmy Irmscher ............... a odpověděl mi toto:
"zvýšení výkonu je v současné době opravdu v módě a stále více řidičů s vozidly s naftovými, ale i benzínovými přeplňovanými motory spoléhá na tento poměrně levný a účinný způsob, jak co nejvíce uvolnit potenciál jejich motoru.
Irmscher nyní nabízí optimalizaci výkonu pro Ecotec 1,6 turbo motory, 2.0 CDTI a 2.2 Turbo Ecotec motory.
U systému "i-Tech Irmscher" je do elektroniky motoru integrována další řídící jednotka. Tímto zásahem
si zákazník může optimalizovat množství vstřikovaného paliva, časování vstřiku, plnící tlak a zvýšení výkonových parametrů. Spotřeby paliva a emise výfukových plynů se rovněž zlepšují.
Menším problémem ovšem je, že k instalaci je třeba mít k dispozici
speciální elektronické zařízení i-Tech od firmy Irmscher. Nejedná se o levnou záležitost, ale pro český a slovenský trh bychom ho klidně rádi zakoupili.
Větším problémem ovšem je, že v případě montáže tohoto zařízení GM omezuje záruky na motor a související části automobilu (spojku, převodovku, popř. diferenciál). Tuto záruku pak automaticky přebírala firma Irmscher International GmbH, ale po nějakém problému s novináři a vozem Opel GT v Belgii tuto záruku přebírá pouze na vozy registrované a upravené v Německu a do zahraničí neposkytuje žádné záruky.
To je důvod proč zařízení pro zvýšení výkonu aktivně na našem trhu nenabízíme a soustřeďujeme se především na optický tuning. Nabídku pro Insignii v podobě několika obrázků, prospektu a ceníku s přehledným výčtem momentálně dostupného autopříslušenství naleznete v příloze tohoto e-mailu. Na vybrané zboží Vám nabízíme 15% slevu"
Takže opravdu nevím, jestli je toto řešení zajímavější či vhodnější, než ty dvě dosud probírané.
Předpokládám, že osobní zkušenosti s tím asi nemáš, že?
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 29 říj 2011, 13:02
od Sunman
Hm...
Zaujímavé je, že na nemeckej stránke, je popis, že pre tuning je potrebné len cvaknúť dva konektory do existujúceho zapojenia a to (citujem) "..zvládne každý zákazník.."
Skúsim dotaz v nemecku.
Osobne nemám s tým skúsenosti, viem, že pred asi 5 rokmi predávali túto jednotku pre Vectru priamo všetky Ople na Slovensku - vtedy to bola krabička a stála 29 800 SKK a to sa mi zdalo už dosť veľa.
Existuje množstvo zázračných krabičiek ktoré nefungujú a stoja od 80EUR vyššie. U Irmschera, pretože to bol oficiálny partner Opla pred tým než prišla OPCline by som ale predpokladal, že to skutočne funguje.
Trochu by som spoliehal na to, že to funguje na zacvaknutie z dôvodu, že predpokladám všetky motory sú na plus/mínus 5% výrobnej tolerancie (možno by to malo byť ešte menej) rovnaké. Všetky motory majú rovnaký SW z fabriky. Takže prečo by nemalo s toleranciou plus/mínus 5% fungovať zvýšenie výkonu zmenou parametrov. Nebude optimálne pre každý konkrétny motor, ale či to bude 18koní alebo 21koní nie je až taký problém ak by tu bola výhoda "káblikového systému".
S tou garanciou je to tak, že irmscher preberá garancie, ale naozaj zrejme len v nemecku - vlastne kto a čo v ČR aSR vôbec garantuje že? Otázka je, kto preberá garancie v prípade českých priamo čipovaných motorov, z ktorých pri poruche nikdo už úpravu nedostane preč. U Irmschera som sa práve spoliehal na odstránenie krabičky.
pozn. k jgoldman: aký typ telefonu používaš? ak je to nokia s symbianom, tak žiadne zázraky od akéhokoľvek handsfree nečakaj. Je to shit.
Re: INSIGNIA - CHIPTUNING
Napsal: 29 říj 2011, 14:22
od Clone
No, tvé argumenty zní docela logicky a vcelku bych s tebou souhlasil. Argumenty pana Houžvice SNAD mají taky nějaké opodstatnění, protože kdyby to byl opravdu jen "káblíkový systém" - byli by vlastně JEN sami proti sobě. Divné ale je, že při hledání jakýchkoliv informací na toto téma jsem v Česku nenašel skoro nic. Nebo jinak - kdyby to bylo tak jednoduché, mohl a snad i měl by to prodávat kde kdo (třeba i ty nebo já
).
Uvidíme, co ti odepíšou z Německa. Já německy nevládnu