Stránka 11 z 15
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 26 říj 2022, 08:55
od Astra - R@SAG
Tak před několika týdny na Astře J se začla prjevovat opět závata úbytku chladící kapaliny, prvotně to nebylo monoho, ale postupem sledování se to zvětšovalo až na 0,5 lit na 1000km. Oblast okolo vodní pumpy byla sucha, olej byl bez vody, tak nakonec jak se to začlo zhoršovat, tak příčina byla v plastové přírubě, do které vede mnoho hadic na bloku motoru po pravé straně u autobaterie.
Při výměně plastové příruby jsem pro jistotu vyměnil i přepadovou hadici od nádobky, i přestože jsem ji měnil před 2 lety. Pak komplet novou chladící kapalinu a práce na cca 2 hod i s projetím. Od výměny najeto 1200km a vše je zase jak má být.
Původní plastová příruba na první pohled vypadala, že je OK, ale nakonec jsme tam našel trhliny v plastu, kterými po zahřítí, chladící kapalina unikala a pak stékala po bloku motoru dolů.
Nová příruba
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 26 říj 2022, 09:09
od milosh
To znám, když je závada jen občas a nevíš co to je. Když ale znáš "doktora Opla", pak to je jednoduchý
Naštěstí mám jednoho i u nás v UL.
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 26 říj 2022, 09:35
od Astra - R@SAG
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 26 říj 2022, 18:39
od milosh
U géčka by mi asi vadila ta koroze, jinak taky vzpomínám
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 31 říj 2022, 21:43
od beavis
Tenhle plastovy dil jsem menil zhruba pred rokem. Taky mi ubyvala chladici kapalina a tyhle vymena to vyresila
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 01 lis 2022, 08:04
od Astra - R@SAG
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 09 lis 2022, 10:35
od Astra - R@SAG
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 17 led 2023, 07:49
od Astra - R@SAG
Tak zde máme rok 2023 a pro Astru J to nezačlo zrovna dobře. Opět se ozval startér, který prošel repasem a už jsem na to neměl nervy a tak jsem koupil BOSCH zcela nový a hotovo, už je týden klid. Jen se v service mechanici rozdělili na 2 skupiny, jedni řekli, že startér / druzí bude to něco jiného. Při 96 tis. km se mi zdálo, že dvojhmota to by bylo brzo, ale 14 000 za sadu spojky + práce, no to snad ne. Tak jsme udělal risk a koupil startér.
Zjistilo se, že jedna zadní pruzina je prasklá, ale nebylo to normalně poznat, auto bylo stejně vysoké v zadu. Proto jsem koupil nové pružiny SACHS. Zvažoval jsme i výměnu zadních tlumičů, ale nakonec pouze pružiny. Tlumiče nevykazovali netěsnost a nic dalšího, nechal jsem tam tedy originál od výroby. Dost mě to zarazilo jezdím v 90% sám, nic tězkého v kufru nevozím, tažné nemám a cca po 8 letech pružina v haji a ta druhá byla cela ve spodní části popraskaná, tak že by brzy taky praskla.
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 17 led 2023, 09:54
od Colommbo
Ahoj! Kdysi se mi na Omče přihodilo totéž - při zvednutí auta na dílenském zvedáku si kamoš-mekánik všiml, že levé zadní pružině schází celý spodní "závit"... Prostě jsem jej někde vytrousil a pružina dosedla dalším závitem do misky, aniž bych zaregistroval nějakou změnu v chování vozu. Jak dlouho jsem takhle jezdil, netuším, předtím byla Omča na heveru asi před půl rokem. Prý se to stává a u zadokolek obzvlášť...
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Napsal: 17 led 2023, 09:58
od milosh
Já to měl u nexie, u oplíků naštěstí zatim ok, ťukťuk na dřevo