Zcela otevřeně - nekoupil! Nedávalo by to smysl.
Kolik jsme letos nabzučeli ještě nevím přesně, ještě jsem se nevrátil z práce domů , ale bude to přes 14.000 km (odhaduji).
I jsem tady rozváděl teorie o tom, že bych na čisté elektro přešel i já, ale risknul jsem v tomhle počasí jednu cestu Mokkou, a to jak na dálnici letěl dojezd dolů mi neudělalo úplně dobře (nebylo to o tom, že by hrozilo, že nedojedeme, takový magor, abych to jezdil na hranu zase nejsem). Náš charakter tras je příliš "dálniční" i v zimě a my si rádi v autě zatopíme .
Takže kombinace čisté elektro na ježdění kolem komína a plug-in hybrid na pozici family caru je u nás ideální a zatím to tak bude i nadále. Ale kdybych neměl garáž a na střeše FVE, tak volím full-hybrid. Možná, že by stál za úvahu i ten mild-hybrid Stellantisu, který má celkem silný elektromotor a umí to hopsání v kolonách na elektriku.
Fiona & Ruby
Moderátor: Moderátoři
- Herr Blitz
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Fiona & Ruby
Tak to je jasny. Proto me zaujala ta Corolla hybrid, je to atmosfera, 1.8 jsem mel v astre taky takze vykon bude + - stejny, velikost auta taky a do mesta se to polovicni elektro hodi, protoze co si budeme povidat, na dovolenou nikdo nejezdi co tyden a vetsinu roku clovek poskakuje mezi praci, rodicema a nakupy
Treba ale za par let nekdo vymysli baterii co vydrzi 1000km a kdyz bude zima tak ujedes jen 800 a to uz by se dalo
Treba ale za par let nekdo vymysli baterii co vydrzi 1000km a kdyz bude zima tak ujedes jen 800 a to uz by se dalo
- Herr Blitz
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Corolla není řešení pro mě (je vevnitř malá a dcera má hodně dlouhé nohy), nemluvě o tom, že mně nevyhovuje ani projev hybridního ústrojí Toyoty (vysavačový efekt) kombinovaný se špatným odhlučněním (s tím bojuju u všech japonských aut - zjevně mi vadí frekvence, kterým se nevěnují).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Vim to jsi psal, tak pak uz mi vychazi uz jen astra K 1.4 automat, tam ale zase neni atmosfericky motor, ale jen turbo, to jsem nikdy nemel a na ty kratky trasy nevim nevim...
- Herr Blitz
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Co vyhovuje nebo nevyhovuje mně, je jen můj boj . Corollu si vyzkoušej, Tobě bude třeba sedět . Já mám problém s rozsahem frekvencí, které slyším - já totiž slyším i ultrazvuk . Proto u mě obstojí na poli odhlučnění málokteré auto...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Herr Blitz
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Odhaduji, že já jsem s ní najel nějakých 5,5 až 6 tisíc.
Na Ruby jsou moje všechny kilometry, takže letos jsem po Čechách nabrouzdal zhruba 40.000 km...
To není úplně málo .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
To jsou dobry porce, to ja mam za poslednich 5 let
- Herr Blitz
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Možná jsem to tu už psal - když je zapotřebí dceři denně dělat taxikáře do a ze školy, protože spojení veřejnou dopravou je horší než špatný, tak tohle taxikaření, spojený s nutností dostat se taky do a z práce, udělá moc pěkných cca 60 km každý den. A to za předpokladu, že žádná další cesta není během dne potřeba, což velmi často je. Takže se moje auto pohybuje každý den, kromě prázdnin, na denním nájezdu 60-100 km.
K tomu přihoď to naše hokejování resp. ježdění po památkách (což se v rámci sezón hezky střídá) a jsi na nájezdu klidně přes 1.000 km za týden. A to se pořád bavíme primárně o Astře.
Žena se musí z našeho zapadákova denně dostat do práce a zpátky, to je v součtu cca 39 km. Obchod v obci vlastně není, takže to chce aspoň jednou za týden zajet na větší nákup - to jezdíme právě s Mokkou a aby se Astře aspoň občas ulehčilo, tak si Mokku bereme na většinu hokejů v Litoměřicích a na výlety po okolí nebo návštěvy v Praze.
A šup, jsme na celkovém nájezdu skoro 49.000 km za rok...
To není levná legrace, ale co se provozních nákladů týče, tak hodně pomohlo, že Mokka je bzučák a máme konečně funkční FVE - rázem je průměrná cena pohonného média na kilometr na zhruba 20% oproti Astře (která si tou elektrikou taky pomáhá), a pokud bych započetl i náklady na údržbu, tak ten rozdíl bude ještě výrazně větší.
Samozřejmě, když pak započtu pojištění, tak s ohledem na neporovnatelný nájezd (u Mokky menší než poloviční), se náklady na kilometr začnou zase přibližovat (protože pojistky jsou na obě auta skoro stejný) .
K tomu přihoď to naše hokejování resp. ježdění po památkách (což se v rámci sezón hezky střídá) a jsi na nájezdu klidně přes 1.000 km za týden. A to se pořád bavíme primárně o Astře.
Žena se musí z našeho zapadákova denně dostat do práce a zpátky, to je v součtu cca 39 km. Obchod v obci vlastně není, takže to chce aspoň jednou za týden zajet na větší nákup - to jezdíme právě s Mokkou a aby se Astře aspoň občas ulehčilo, tak si Mokku bereme na většinu hokejů v Litoměřicích a na výlety po okolí nebo návštěvy v Praze.
A šup, jsme na celkovém nájezdu skoro 49.000 km za rok...
To není levná legrace, ale co se provozních nákladů týče, tak hodně pomohlo, že Mokka je bzučák a máme konečně funkční FVE - rázem je průměrná cena pohonného média na kilometr na zhruba 20% oproti Astře (která si tou elektrikou taky pomáhá), a pokud bych započetl i náklady na údržbu, tak ten rozdíl bude ještě výrazně větší.
Samozřejmě, když pak započtu pojištění, tak s ohledem na neporovnatelný nájezd (u Mokky menší než poloviční), se náklady na kilometr začnou zase přibližovat (protože pojistky jsou na obě auta skoro stejný) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate