trhnutie pri akceleracii
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: trhnutie pri akceleracii
Este mi napadla jedna vec v suvislosti s uzivatelmi, ktorym prehrali soft, chvilku to fungovalo normalne a potom sa to zacalo znova prejavovat.
Mozno je to aj pripad petra25.
Predpokladajme, ze okrem vymeny piestov to pripojili na diagnostiku a sice mozno neprehrali novy soft, ale vymazali pamat adaptacnych hodnot.
ECU sa teda dostala do stavu v akom bola, ked bolo auto nove (teda ako by bola prehrana ta ista verzia softu).
Casom, ked auto najazdi niekolko stovak kilometrov sa v ECU postupne zacne tvorit pamat adaptacnych hodnot, t.j. parametrov, ktore akokeby definovali Vas styl jazdy a zaroven zohladnovali opotrebenie auta (ktore je v tomto pripade minimalne).
Takze mozno by stalo za to skusit dat vymazat adaptacne hodnoty. Najlepsie diagnostikou, ak vravite, ze to nic nestoji, tak preco nie?
U starsich aut sa to da aj odpojenim baterie na niekolko hodin, ale u novsich vybavanych infotainmentom, OnStarom a kadejakymi inymi hrackami to nedoporucujem.
Ak by sa tato hypoteza potvrdila, jadro problemu je v softveri.
Mozno je to aj pripad petra25.
Predpokladajme, ze okrem vymeny piestov to pripojili na diagnostiku a sice mozno neprehrali novy soft, ale vymazali pamat adaptacnych hodnot.
ECU sa teda dostala do stavu v akom bola, ked bolo auto nove (teda ako by bola prehrana ta ista verzia softu).
Casom, ked auto najazdi niekolko stovak kilometrov sa v ECU postupne zacne tvorit pamat adaptacnych hodnot, t.j. parametrov, ktore akokeby definovali Vas styl jazdy a zaroven zohladnovali opotrebenie auta (ktore je v tomto pripade minimalne).
Takze mozno by stalo za to skusit dat vymazat adaptacne hodnoty. Najlepsie diagnostikou, ak vravite, ze to nic nestoji, tak preco nie?
U starsich aut sa to da aj odpojenim baterie na niekolko hodin, ale u novsich vybavanych infotainmentom, OnStarom a kadejakymi inymi hrackami to nedoporucujem.
Ak by sa tato hypoteza potvrdila, jadro problemu je v softveri.
Opel Astra ST 1,4 Turbo, 92 kW, r.v. 2017, Power Red, Navi + zimná sada
- Reklama
Re: trhnutie pri akceleracii
Mám přehrán software ECU. Ujeto cca 100km zkušebně v servise + 300km osobně pojížďkama. Ani jednou to necuklo. Je to zatím vše v pořádku. Měl jsem problém s pravidelným poškubáváním za studena i klasickým jednorázovým škubnutím za tepla. Motor byl zhnilý, nechtělo se mu, bez pružné reakce na sešlápnutí plynu. Taky se objevovalo škubnutí při zařazení rychlosti a následném uvolnění spojky, jako kdyby byly v kelu silentbloky. Moc jsem technikovi neporozuměl, ale říkal něco o ovládání turba, které zřejmě nebylo košér. Tak snad bude už vše ok
Astra K, ST 1.4T (92Kw) Enjoy + sady gumových a velurových koberečků :-)
Re: trhnutie pri akceleracii
Kdy proběhlo přehrání?Andrej píše:Mám přehrán software ECU. Ujeto cca 100km zkušebně v servise + 300km osobně pojížďkama. Ani jednou to necuklo. Je to zatím vše v pořádku. Měl jsem problém s pravidelným poškubáváním za studena i klasickým jednorázovým škubnutím za tepla. Motor byl zhnilý, nechtělo se mu, bez pružné reakce na sešlápnutí plynu. Taky se objevovalo škubnutí při zařazení rychlosti a následném uvolnění spojky, jako kdyby byly v kelu silentbloky. Moc jsem technikovi neporozuměl, ale říkal něco o ovládání turba, které zřejmě nebylo košér. Tak snad bude už vše ok
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Minulý týden.
Astra K, ST 1.4T (92Kw) Enjoy + sady gumových a velurových koberečků :-)
Re: trhnutie pri akceleracii
V kterem servise jsi byl prehrat ten softwareAndrej píše:Minulý týden.
Re: trhnutie pri akceleracii
Zdarte, vybíral jsem nové auto a po přečtení téhle diskuse a trápení se s 1.4T jsem musel bohužel astru vyřadit.. Vidím, že problém byl, je a asi nadále bude neřešen.. Držím Vám všem palce, aby se problém s cuknutím tohoto motoru vyřešil, já s ním jel a zdál se mi pohodový, ale necukal, je to fakt škoda, jinak je to pěkné auto. Držím pěsti a pevné nervy.
Btw místo astry jsem koupil Civic 1.8 VTEC... a mám klid..
Btw místo astry jsem koupil Civic 1.8 VTEC... a mám klid..
Re: trhnutie pri akceleracii
_maty_ píše:Zdarte, vybíral jsem nové auto a po přečtení téhle diskuse a trápení se s 1.4T jsem musel bohužel astru vyřadit.. Vidím, že problém byl, je a asi nadále bude neřešen.. Držím Vám všem palce, aby se problém s cuknutím tohoto motoru vyřešil, já s ním jel a zdál se mi pohodový, ale necukal, je to fakt škoda, jinak je to pěkné auto. Držím pěsti a pevné nervy.
Btw místo astry jsem koupil Civic 1.8 VTEC... a mám klid..
Kdyby jsi šel do dieslu nebo 1,6T benzin, tak abosultně bez problémů
Opel Astra K Innovation 1,4 Turbo, 110kW/150k, Flip Chip metalíza
Re: trhnutie pri akceleracii
je možné, měl jsem to i v plánu, ale v innovation a variantě ST jsem se dostával přes 500 tisíc i po 15% opel-partner slevě..
honda vyšla na 435kkč, tak jsem vzal tu..
honda vyšla na 435kkč, tak jsem vzal tu..
Re: trhnutie pri akceleracii
NJ tak přeju hodně najetých kilometrů_maty_ píše:je možné, měl jsem to i v plánu, ale v innovation a variantě ST jsem se dostával přes 500 tisíc i po 15% opel-partner slevě..
honda vyšla na 435kkč, tak jsem vzal tu..
Opel Astra K Innovation 1,4 Turbo, 110kW/150k, Flip Chip metalíza
Re: trhnutie pri akceleracii
To se docela divím, Civica jsem taky zvažoval ale za tuhle cenu má proti Astře asi tak třetinovou výbavu a možnost konfigurace 0._maty_ píše:je možné, měl jsem to i v plánu, ale v innovation a variantě ST jsem se dostával přes 500 tisíc i po 15% opel-partner slevě..
honda vyšla na 435kkč, tak jsem vzal tu..
Astra K HB 1,4T 110kW, Innovation, 02/2016