Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 09 bře 2017, 10:09
20.2. sem v servise predvadel trhani a dodnes neni odpoved z Opelu na jejich dotaz co s tim...
Jediný web který potřebujete pokud máte Opel
https://www.opel-forum.cz:443/
Koukám sem, a automat má taky 245Nm a naopak manuál s S/S má 230. Ale spíš bych řekl, že tu tabulku mají špatně. Ale těch provedení motoru je víc a s pravděpodobností škubání to asi nesouvisí.pavel_k píše:Nevím, zda to už někdo nezmiňoval, ale nějaký rozdíl u automatu je. Točivý moment u 1,4 XFT s automatem je 230 nm, kdežto s manuálem (pochopitelně bez S/S) je 245 nm.
Mna celkom zaujal aj tento nazor. Avsak ako laik neviem posudit, ci je to relevantna moznost. Hlavne, ked problem aj riesenie su pomerne jednoduche.stingray píše:Este mi napadla jedna vec v suvislosti s uzivatelmi, ktorym prehrali soft, chvilku to fungovalo normalne a potom sa to zacalo znova prejavovat.
Mozno je to aj pripad petra25.
Predpokladajme, ze okrem vymeny piestov to pripojili na diagnostiku a sice mozno neprehrali novy soft, ale vymazali pamat adaptacnych hodnot.
ECU sa teda dostala do stavu v akom bola, ked bolo auto nove (teda ako by bola prehrana ta ista verzia softu).
Casom, ked auto najazdi niekolko stovak kilometrov sa v ECU postupne zacne tvorit pamat adaptacnych hodnot, t.j. parametrov, ktore akokeby definovali Vas styl jazdy a zaroven zohladnovali opotrebenie auta (ktore je v tomto pripade minimalne).
Takze mozno by stalo za to skusit dat vymazat adaptacne hodnoty. Najlepsie diagnostikou, ak vravite, ze to nic nestoji, tak preco nie?
U starsich aut sa to da aj odpojenim baterie na niekolko hodin, ale u novsich vybavanych infotainmentom, OnStarom a kadejakymi inymi hrackami to nedoporucujem.
Ak by sa tato hypoteza potvrdila, jadro problemu je v softveri.