Stránka 169 z 498
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 17:42
od Mike
JJ, u mě taky začalo cukat až někde okolo 4tis Kč. Je tam nehorázně zanesený motor už na 30tis, takže tyto prvotní příznaky jsou možná v normě. Uvidíme co na 30tis km. Podle těch článků aditiva a ani víceoktany nemají všespásný účinek, nicméně lépe hoří a z principu toho nebudou tolik kouřivé a tím pádem ani tolik karbonovat. Mě se s tím zaručeně jede lépe - bez cukání - líp hoří. Jinak je možný, že soudruzi z NDR skutečně nějaký fyzikální jev podcenili a že tyhle motory mají nějaký problém, který tvoření karbonu nahrává a dělá se to rychleji než běžně. Osobně si to trhání jinak nedokážu vysvětlit a toto mi přijde logické. I mlčení výrobce, který na tohle zkrátka nemá žádnou jednoduchou opravu. Musí čekat kolik se toho podělá, mezitím chlácholit zákazníky a řešit drobné opravy. Pokud vymyslí, lék bude svolávačka, nebo se bude modlit, aby co nejvíce motorů přežilo přes 5 let a po té tradá...
Přejíždět olej přes 15tis km je v tomhle případě sebevražda...
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 17:47
od Mike
A ještě k tomu článku:
V extrémním případě se ale začnou úsady hromadit i na pístu. To negativně ovlivňuje chod motoru a může docházet k samozápalům. Nerovnoměrný povrch pístu pokrytý karbonem ovlivňuje i víření směsi a zhoršuje její hoření. „Samozápalům, tedy klepání, se pak řídící jednotka snaží předcházet upravením předstihu zážehu, jako by motor běžel na benzín s nižším oktanovým číslem,“ upozorňuje Dorotovič. Více na: http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin
+ jak to my sami můžeme zhoršit?
Praxe ukazuje, že rychleji se zakarbonovávají motory, u kterých majitelé nemění včas olej, dávají plný plyn v nízkých otáčkách a které zažívají časté studené starty a krátké cesty stylem brzda/plyn.
Ruku na srdce těch největších trhačů tady na fóru, jaký je váš styl jízdy?
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 18:05
od mattonecz
Můj styl je dost rychlý, ale až po zahřátí motoru a nejezdím pod 2tis ot.
Vše co si tu popsal do sebe krásně zapadá. Nejdřív zanesené vstřiky - cukání. Po čase zanesené i písty a přidává se klepání a motor někdy dlouhodoběji jede hůř.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 18:12
od sladas opc
to je vse hezky a pravdivy ale zas je potreba rict ze vetsina lidi ma astru novou ci zanovni ktere maji najeto cca nula nula prd a uz to dela tak to snad ani neni mozny aby u noveho auta ci temer zajeteho slo o nejaky zakarbonvani..jak pak bude vypadat motor az bude mit najeto treba 100000km???
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 18:15
od Ludva
Zanesené cokoliv po několika tis km??? Dokonce tu někdo i psal, že mu auto cukalo už při odjezdu ze salonu. Takže karbon je nepravděpodobný vysvětlení.
Já jezdím normálně, spíš dynamicky. Žádnej důchodce, ale žádnej závodník. Stejně jako s několika předešlýma autama. Měním auto cca po 3 letech, jezdím s několika služebníma... Žádný ovšem zatím nikdy necukalo. To není stylem nebo benzínem.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 19:09
od Mike
Ludva píše:Zanesené cokoliv po několika tis km??? Dokonce tu někdo i psal, že mu auto cukalo už při odjezdu ze salonu. Takže karbon je nepravděpodobný vysvětlení.
Já jezdím normálně, spíš dynamicky. Žádnej důchodce, ale žádnej závodník. Stejně jako s několika předešlýma autama. Měním auto cca po 3 letech, jezdím s několika služebníma... Žádný ovšem zatím nikdy necukalo. To není stylem nebo benzínem.
A čím to tedy je? Je normální že po pár tisících praskne píst? Je možné, že tento motor má něco co nadměrné tvorbě karbonu nahrává. Všechny symptomy tomu odpovídají včetně přiznání servisů, kde mění vstřikovače.
Máš tento motor také? Já už na něm mám odjeto 6tis km a před tím jsem taky jezdil jiné auta včetně služebních.
Osobně se nyní zaměřím na kvalitní tankování a pravidelné protahovaní ve vyšších otáčkách. Krom města jezdím celkem často dálnice, takže to jde. Jen s pěknou spotřebou se člověk může rozloučit a spolu s náklady na premiové palivo to není moc dobré.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 19:43
od kenotek
Asi blbý dotaz, ale neměl by se do těchto motorů už dávat olej s normou ACEA C4 (má předepsán Renault a MB)?
Dexos 2 má jen C3 pro motory EURO IV a V.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 14 bře 2017, 19:49
od Ludva
TEN motor mam
Najeto pres 20 tis. za pul roku. Problemy od cca 10 tis. Tankovano od zacatku skubani vetsinou N95 plus VIF, N98 plus VIF anebo premiovky. Zadnej vyraznej pozitivni efekt ve srovnani s klasikou N95. Ted uz par tis. km jen N95 a doufam, ze "se konecne neco stane". Servis ceka, az neco ukaze diagnostika. 2/3 najezdu najedu po dalnici - takze protahuju pravidelne.
Pist praskne, kdyz dojde k zapaleni smesi ve chvili, kdyz jde pist teprv nahoru = LSPI. Si myslim ja, ze je pricina. Ale fakt delam vsechno jiny, jenom neee do aut
Na to by meli bejt jini......
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 15 bře 2017, 05:48
od Petr25
Já pocítil první zaškubání již v první tisícovce kilometrů.......
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 15 bře 2017, 07:50
od norinco
JJ, mne začalo pravidelněji cukat kolem 3,5 tis km. Auto jsem zajížděl pozvolna, žádná velká zátěž hned od začátku. Nyní najeto cca 6,5 tis a cuká pravidelně při každé jízdě. Auto výrazněji zatěžuji (prudší akcelerace) až když ručička ukáže 90C a vždy ve vyšších otáčkách (min 2,5tis.)
Aut jsem již vystřídal poměrně dost, i výkonnějších. Žádné ale takto necukalo. Podle mne se ten motor vůbec nepovedl - konstrukční zmetek.