colommbo, špatne si si vyložil moje slová.Colommbo píše:pokud auto nedokáže dosáhnout Vmax na nejvyšší rychl. stupeň ale jen na nižší, nemá správně poskládanou převodovkuí
Výhodou je mať prevody s ktorými sa dá dosiahnúť max. rýchlosť udávaná výrobcom na päťke aj na šestke. Obidve rýchlosti sa môžu použiť ako "cestovné" pretože prevod. stupne sú dostatočne blízko seba a tým sa môže voliť jazdný režím medzi viac agresívnym a viac "soft" režimom. A keď je k nim dobre položená štvorka a trojka auto má veľmi dobrú "pružnosť" v širokom rozsahu rýchlostí. Samozrejme je to vždy na úkor "dynamiky". Pretože sa nedá dosť dobre prevodovka poskladať tak aby bola dobrá aj v dynamike aj v pružnoti. Toľko v skratke.
A čo sa týka tvojho komentu: "pokud auto nedokáže dosáhnout Vmax na nejvyšší rychl. stupeň ale jen na nižší, nemá správně poskládanou převodovku" je faktom že u väčšiny aut je max rýchlosť (na šestke - šesťkvalt) dosažitelná len na rovine a za bezvetria, preto niekedy tiež môže byť výhodou mať typ prevodovky vyššie uvedenej z dôvodu, že keď v kopcoch a v protivetre už maximálku nejde dať, je tu šanca, že na päťke to pôjde Ale platí to len za predpokladu, že motor pri šestke sa nedostal otáčkami na max výkon (viac pravdepodobné u atmosfér) , čo ale zrejme nie je prípad astry K 92 a 110kW.