Stránka 3 z 4

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 09:52
od EnderX
Ale i 19” disky by šly dopsat, ne? Prodejci k tomu potřebné dokumenty dodají. Nezapsané kola bych neprovozoval.

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 10:38
od Sunman
Pokiaľ auto nemá homologizaciu na 19 tak ti nikto nič nezapíše
Dezen pneu rieši vždy najlepšie vlastnosti pre daný rozmer, takže 225 vs 235 vs 245 dezen nevyrieši
Nájdi si niekde odborný článok kde sa píše koľko hektolitrov vody musí spod pneumatiky doslova vyčerpať dezen pri 130kmh a vrstve vody 5mm
Schválne som písal o zimných pneu a o vode a brečke. Naopak na dobrom snehu bude širšia a väčšia pneu mať lepšiu styčnú plochu takže budeš na tom lepšie aj s trakciou aj s brzdenim
Ale ako píšeš sneh tu nemáme
Preto potrebuješ dobré vlastnosti na vode a brečke
Vybehnii za Brno a uvidíš ako poršaci čo chodia k vám na okruh prudko spomaluju keď začne pršať
To nie je preto aby si nezaflakali auto...

Mal som jeden rok 235/45R18 a po skúsenostiach zostávam na 225. Moje kilometre sú prevažne diaľnice a vysoké rýchlosti
Ale vyskúšaj a uvidíš

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 11:19
od EnderX
To znamená, že 19 palců je nesmysl, ale 18 palců a jiné ET je možné?
A ta homologace auta je záležitost jen česka, nebo je to na evropské úrovni? Protože ti prodejci např v DE přikládají dokumentaci k diskům s certifikátem od TUV, kde je psáno, na jaké auta jsou disky homologovány. Jaké výkony, jestli jen na přední pohon, nebo i 4x4.
Jinak já chápu, že voda je game changer. Jen jsem netušil, že tak velký. Myslel jsem, že pro širší pneu mají jiný design aby odtály pneu stejných 5mm vody stejně rychle jednoduše širší drážky apod.

Volfí. ty jsi psal, že máš na zimu 20”, ne? Tj. Jezdíš šířku 245….?

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 13:03
od Volfik
245 šířka.
A i na vodě jsou velmi v pohodě, tyto pneu:
https://www.testpneumatik.eu/bridgestone-blizzak-lm-005

Viz třeba:
https://www.testpneumatik.eu/zimni-auto ... rzdnadraha

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 13:50
od Sunman
Dobrá tabulka.
Ja používam od UltraGrip UG3 (snáď 1998) GoodYear. Na B-čkovej Insignii 225/55-R17 a v tejto veľkosti je od GY UltraGrip performance - vidím že je to viťaz 2019, kde na mokrom povrchu porazili výrazne všetkých okolo a na druhom mieste 2020 v rozmere 245/45-R18. Takže dobrá voľba. Ale v brzdnej dráhe na vode je to o jedno auto zabrzdené ďalej oproti Bridgestone, na snehu v podstate rovnako.
Bridgestone som doteraz mal len leto - Potenza - nezaujali ničím, ale neurazili. škoda že nie je vidieť (aspoň som sa k tomu nedostal) hodnotenie jednotlivých disciplín. Po rozkliknutí sú vyzdvihnuté rôzne vlastnosti napríklad u BS krátké brzdné dráhy, u GY je to výnimočná odolnosť voči aquaplaningu.

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 16:08
od Volfik
GY je fakt dobrej, taky jsem jej používal. A Continental TS860.
Ten Bridgestone je loňská novinka, zkusil jsem jej a fakt nelituji. Výborně se s ním jezdí totiž i na suchu a v mokru, sportovně, což pro moje použití je důležitější ještě než občasný sníh a Alpy.

Skoro mi to připomíná ty nej letní pneu, co se shodou okolností montují na GSi i ve standardu - Michellin Pilot Sport 4s.
https://www.testpneumatik.eu/michelin-pilot-sport-4-s

Ty jsou fakt parádní volba v létě.

Jediný argument co mám proti Bridgestone je tak o 10% vyšší spotřeba oproti těm letním Michellinkám.

A možná, až se sjedou ty 4s, zkusím Bridgestone i jako letní pneu, mají novinku, co je dle testů špička:
https://www.testpneumatik.eu/bridgestone-potenza-sport

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 16:10
od EnderX
Sunman píše: 09 lis 2021, 10:38 Pokiaľ auto nemá homologizaciu na 19 tak ti nikto nič nezapíše
Dezen pneu rieši vždy najlepšie vlastnosti pre daný rozmer, takže 225 vs 235 vs 245 dezen nevyrieši
Nájdi si niekde odborný článok kde sa píše koľko hektolitrov vody musí spod pneumatiky doslova vyčerpať dezen pri 130kmh a vrstve vody 5mm
Schválne som písal o zimných pneu a o vode a brečke. Naopak na dobrom snehu bude širšia a väčšia pneu mať lepšiu styčnú plochu takže budeš na tom lepšie aj s trakciou aj s brzdenim
Ale ako píšeš sneh tu nemáme
Preto potrebuješ dobré vlastnosti na vode a brečke
Vybehnii za Brno a uvidíš ako poršaci čo chodia k vám na okruh prudko spomaluju keď začne pršať
To nie je preto aby si nezaflakali auto...

Mal som jeden rok 235/45R18 a po skúsenostiach zostávam na 225. Moje kilometre sú prevažne diaľnice a vysoké rýchlosti
Ale vyskúšaj a uvidíš
Já koukal na to zapisování kol do TP a nemyslím si, že by to bylo tak komplikované, viz link níže. Nebo je něco, co nechápu? Já pochopil, že vezmu typový list vydaný výrobcem disků, který je pro dané vozidlo nechal atestovat, a který mi dodá prodejce, zajedu s koly na autě na STK, ti mi dají potvrzení a letím na inspektorát... Žádné číny kupovat neplánuju.... Nebo?

https://www.pneumatiky.cz/zapsani-kol-do-tp-t4

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 21:02
od Laky7777
Inak tie ceny pneru v rozmere 245/35 R20 su uz mierne uletene. To uz aj 235/50 R18 su poriadna palka.

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 09 lis 2021, 23:46
od Sunman
EnderX píše: 09 lis 2021, 16:10 Já koukal na to zapisování kol do TP a nemyslím si, že by to bylo tak komplikované, viz link níže. Nebo je něco, co nechápu? Já pochopil, že vezmu typový list vydaný výrobcem disků, který je pro dané vozidlo nechal atestovat, a který mi dodá prodejce, zajedu s koly na autě na STK, ti mi dají potvrzení a letím na inspektorát... Žádné číny kupovat neplánuju.... Nebo?

https://www.pneumatiky.cz/zapsani-kol-do-tp-t4
Ano, nepochopil si. Funguje to totiž presne naopak a v tom linku čo si pridal ti to presne popisujú:
Citát: "U vybraných kol vám na vyžádání vystavíme tzv. typový list, který slouží k zápisu alternativních rozměrů kol do technického průkazu. Typový list lze vystavit ke kolu, které je homologované pro konkrétní vozidlo, což vám prověříme po uvedení modelu vozu, motorizace a roku výroby."

Chápeš? Disk môže mať typový list, ktorý potvrdzuje že zodpovedá EU/ČR normám ale to neznamená že môže byť použitý pre montáž na Insigniu.
Takže im napíš aký disk chceš, typ auta, motorizáciu a rok výroby.

Re: Insignia GSI po faceliftu

Napsal: 10 lis 2021, 14:31
od EnderX
Sunman píše: 09 lis 2021, 23:46
EnderX píše: 09 lis 2021, 16:10 Já koukal na to zapisování kol do TP a nemyslím si, že by to bylo tak komplikované, viz link níže. Nebo je něco, co nechápu? Já pochopil, že vezmu typový list vydaný výrobcem disků, který je pro dané vozidlo nechal atestovat, a který mi dodá prodejce, zajedu s koly na autě na STK, ti mi dají potvrzení a letím na inspektorát... Žádné číny kupovat neplánuju.... Nebo?

https://www.pneumatiky.cz/zapsani-kol-do-tp-t4
Ano, nepochopil si. Funguje to totiž presne naopak a v tom linku čo si pridal ti to presne popisujú:
Citát: "U vybraných kol vám na vyžádání vystavíme tzv. typový list, který slouží k zápisu alternativních rozměrů kol do technického průkazu. Typový list lze vystavit ke kolu, které je homologované pro konkrétní vozidlo, což vám prověříme po uvedení modelu vozu, motorizace a roku výroby."

Chápeš? Disk môže mať typový list, ktorý potvrdzuje že zodpovedá EU/ČR normám ale to neznamená že môže byť použitý pre montáž na Insigniu.
Takže im napíš aký disk chceš, typ auta, motorizáciu a rok výroby.
No ale když si otevřu typový list na německých webech o kterém píšou že jsou na Insi GSi, tak tam je uvedeno pro jaký model jsou homologovány. Jsou tam přímo homologovány 19" kola na Insignii B rok výroby od 2017 a ve výkonu např 81 až 191kW. Což jsi mi tvrdil, že nejde. Já nechci vzít náhodný disk.... U některých pro Insi obecně je pak třeba přímo napsáno. Není homologováno pro GSi. Takže já si opravdu myslím, že objednám kolo homologované pro Insi GSi, dostanu typový list, veymu ho na STK, nechám si to potvrdit a na základě potvrzení mi to v registru dopíšou...