Brzdenie motorom

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od Colommbo »

A děláš to správně, jak má být...? Vyšlápnout spojku - vyřadit z vyššího kvaltu na neutrál - pustit spojku - přidat plyn - vyšlápnout spojku - zařadit nižší kvalt - pustit spojku a pokračovat v jízdě...? A to vše v rychlém sledu, abys neztratil rychlost jízdy...? Jinak to není správný meziplyn a je prakticky zbytečné to dělat, prosté ťuknutí do plynu před zařazením nižšího kvaltu není meziplyn. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Reklama
 

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od Sandal »

Robím to v skrátenom mode na jedno vyšliapnutie spojky:
vyšliapnem spojku► vyradím rýchlosť► dorovnávam otáčky►zaradím rýchlosť► púšťam spojku ... ide to rýchlejšie, ako sa to povie.
Pokiaľ neide o medziplyn, tak potom to je imitácia medziplynu ... ;)
Efekt je v tom, ako som písal ... prevodovke uľahčujem synchronizáciu otáčok.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od Colommbo »

Nejsem mekánik/odborník, domnívám se však, že vtip meziplynu je právě ve zvýšení otáček motoru v okamžiku, kdy spojka NENÍ sešlápnutá a motor je tedy propojen s převodovkou (a není zařazen žádný rychl. stupeň.) Při vyšlápnuté spojce zvýšíš jen otáčky motoru, převodovka je odpojena. Proto si myslím, že tvůj postup není meziplyn, je to "meziplyn". Opravdový meziplyn se musí člověk naučit a zažít natolik, aby jej dělal zcela automaticky,a protože jsem se to nikdy naučit nezkoušel naučit, raději to nedělám. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od R@dek »

Naposledy jsem s meziplynem řadil na vojně někdy v letech 1989 - 1990. S Tatrou, UAZem a podobnými stroji. Od té doby jsem to nikdy nepoužil, není důvod, když převodovky mají synchrony. A pokud se to nedělá jak popsal Colommbo, tak to není meziplyn ale zbytečnost. Naopak zatěžuješ neúměrně spojku, která na to není stavěná. Při meziplynu nejde o to zvýšit otáčky motoru, ale srovnat otáčky motoru a otáčky převodovky a to se sešláplou spojkou nedocílíš. Tož asi tak.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od Sandal »

Chlapi ... vysvetlím v reále:
Idem mimo obce ... rýchlosť 95km/h zaradená 5. .... vidím obec cca 300m ... vyhodím rýchlosť som na voľnobehu, otáčky klesnú na voľnobežné cca700ot/min ... chcem spomliť na 50km/h ... ťuknem do plynového pedálu (tož to je ten môj "medziplyn"), čím zvýšim otáčky, zaradím spomaľujúcu trojku a dokotúľam sa do dediny s rýchlosťou 55-60km/h, pokračujem na trojke v dedine.
Predsa keby som do voľnobežných 700ot/min vrazil 3. pri rýchlosti čojaviem 70km, tak je to šupa pre všetky prevodové mechanizmy.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
norinco
Příspěvky: 154
Registrován: 22 dub 2016, 14:03

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od norinco »

Mám po cestě do práce jízdu z kopce ve městě, takže rychlost +-55, kde s mojí Astrou krásně brzdím na trojku motorem a pod kopcem projedu zatáčku bez přibrzdění. Občas jezdím s litrovým tříválcem a na stejný rychlostní stupeň to pod kopcem bez přibrzdění neprojedu...
Astra K ST 1.4T 110kW Enjoy, 16" + další vychytávky.
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Brzdenie motorom

Příspěvek od Sunman »

Colommbo, pravdu díš. Meziplyn je len pri dvojtom zošliapnutí spojky. Stará M3-ka 420k bez turba s mechanizovanou 8-stupňovou prevodovkou si medziplyn šupne sama, keď podradíš pádlami do vysokých otáčok :D
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“